mijn dochtertje heeft last van berg op haar hoofdje wat doe ik hier aan ?
Berg op het hoofje wie heeft er tips
Je hbet van die oliepads die kun je bij de drogist of hema halen, Die haal je over het hoofdje en dan doe je een mutsje op. Dit laat je een dagje of nachtje zitten en dan kun je het eraf schaven. En dan dit net zo lang tot het weg is. Als het wat te vast zit dan niet forceren maar gewoon nog wat olie en een mutsje.
Oh ja en even niet met shampoo wassen.
Groetjes,
Michèle

odin had ook erg last van berg…wat mij toen is aangeraden is in de avond het hoofd in te smeren met baby-olie en even doorkammen dit 1 nacht laten zitten,de volgende dag/ochtend weer doorkammen en dan merk je als het goed is dat alles “los” zit,dan kan je gewoon je kleine in bad doen en de haartjes gwoon met baby shampoo wassen, bij odin heeft dit geholpen en was de berg gelijk weg…
succes!!
groetjes elvira

quote:
odin had ook erg last van berg..wat mij toen is aangeraden is in de avond het hoofd in te smeren met baby-olie en even doorkammen dit 1 nacht laten zitten,de volgende dag/ochtend weer doorkammen en dan merk je als het goed is dat alles "los" zit,dan kan je gewoon je kleine in bad doen en de haartjes gwoon met baby shampoo wassen, bij odin heeft dit geholpen en was de berg gelijk weg..
Dat was hier altijd een goed trucje om het weg te krijgen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Die oliepads worden afgeraden omdat die vaak geparfumeerd zijn en het ook erger kunnen maken. Ik kreeg destijds het advies om liefst helemaal niks te doen. Als het toch te erg werd, insmeren met gewone baby-olie, nachtje in laten trekken en dan met een ansichtkaart eraf schrapen.
En inderdaad, niet wassen met shampoo, maar dat moet sowieso niet bij baby’s en geen haarlotion gebruiken.
Groetekes, Sje
quote:
Die oliepads worden afgeraden omdat die vaak geparfumeerd zijn en het ook erger kunnen maken. Groetekes, Sje
Die van de Hema ruiken helemaal nergens naar, dan zit er toch niks in?? En ja baby olie kan ook als het maar vettig blijft inderdaad.
Groetjes,
Michèle

Geen idee hoe die van de Hema zijn, maar de pads die speciaal bedoeld zijn tegen berg worden in elk geval afgeraden omdat ze meestal geparfumeerd zijn en meer kwaad dan goed doen.
Groetekes, Sje
Ah oke, die van de hema ruiken overigens niet en zijn alleen heel vet Maar goed Morgan heeft geen berg en nooit gehad ik had ze gekregen van iemand.
Groetjes,
Michèle

Onze dochter had ook last van berg. En omdat zij met een bos haar is geboren…werkten die pads niet.
Ik heb gewoon olie van baby zwitsal op haar hoofdje gesmeerd. Ik liet het echter niet een dag intrekken, ik smeerde het in haar haar. Ondertussen maakte ik het badje klaar en dan ging ze daar in en spoelde/waste ik het weer uit.
Binnen een paar x was ze van haar berg af.
Succes
Ik had via de ha speciale shampoo gekregen die normaal alleen bij volwassenen voor geschreven wordt, maar hij had het dan ook wel heel erg, hij had er ook last van (al zeggen ze dat dat niet kan, volgens de ha wel degelijk). Daar is het ergste mee weggaan en toen hebben we het verder op aanraden van de dermatoloog (loop daar ivm eczeem) gewoon olijfolie gebruikt waar je ook mee kookt. Ind 's avonds eropdoen en dan de volgende ochtend uitspoelen en met een kaart schrapen. Wat nog vast zit laten zitten.
Liefs Michelle
mijn zusje is kapster en ze zijn erachter gekomen dat baby;s berg krijgen omdat de shampoo niet goed genoeg van het hoofdje wordt gewassen (in een badje lukt dit vaak niet goed met bv je hand of een washandje) het is ook niet nodig om iedere badbeurt de haren van je baby te wassen dus wij doen het nu zo hij gaat lekker in bad en dan was ik hem of krijgt hij een olie badje en zijn haartjes worden nu 2x gewassen onder de douche met papa of mama. zijn berg is nu bijna helemaal weg en we zijn pas 2 weken bezig. hoop dat het bij jullie ook werkt
Lijkt me sterk dat dat aan shampoo ligt want Dylano had bijna geen haar dus kwam geen shampoo aan te pas en die had het echt heel erg, vandaar die speciale shampoo van de ha
Liefs Michelle
quote:
Als het toch te erg werd, insmeren met gewone baby-olie, nachtje in laten trekken en dan met een ansichtkaart eraf schrapen.Groetekes, Sje
Precies. Dat deden wij hier ook en ging helemaal weg.
Groetjes,
M
Aan het gebruik van shampoo kan het niet alleen liggen. Wij hebben tot onze meiden ongeveer 2 jaar waren nooit shampoo gebruikt om de haartjes te wassen. Alleen gewoon met water.
En die hebben ook allebei berg gehad! Dus het staat los van het gebruik van shampoo.
Groetekes, Sje
Jesse reageerde heel erg op de olie pads van zwitsal! gewoon met zonnebloem olie insmeren voor de nacht, en in de ochtend uitwassen met shampo,hij had het heeeel erg! Zo een paar dagen gedaan, en elke dag na het bad voorzichtig met een kaart er af gehaald zit het mooi los.Hij heeft het nu niet meer
succes
hai sje ik bedoel met zonnebloemolie dat had ik nog niet geprobeerd wel met babyolie maar dat hielp niet echt heel erg goed
Volgens mij maakt het soort olie weinig uit. Door het feit dat het olie is, zou het al moeten werken, als het maar niet sterk geparfumeerd is, want dat is funest bij berg.
Stoppen met haarlotion wordt bijv. ook altijd ontraden bij kindjes die maar niet van hun berg af komen.
Groetekes, Sje