Berg jeukt dat?

Even kort vraagje, de titel zegt t al. ik weet dat er genoeg topics al over berg zijn, maar niet direct antwoord gevonden.

Mijn jongste dochter heeft berg op haar hoofdje. Nu krabbelt ze regelmatig met haar handje erover. En haalt meteen haar hoofdhuid open. bloed en vocht komen eruit.
Jeukt berg soms? Kan ik daar iets aan doen?

Ik doe nu regelmatig beetje olie op t hoofdje en borstel voorzichtig een beetje. Maar met speelkaart afschrapen vind ik beetje eng/vervelend/zielig.

Hier staat dat berg niet jeukt, eczeem wel:

http://www.mamaenzo.nl/baby/verzorging/berg-een-koppig-probleem

Misschien heb je er iets aan?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Danielle heeft ook lang berg gehad. Geen jeuk, zover ik het weet. Olied hiep niet echt, maar toen mijn man haar haren elke dag ging wassen en de shampoo (zwital) er een tijdje liet inweken, en elke keer haar haren eerst met een bostel en toen met een kammetje deed bostelen, was ze zo van de berg af. Het kan ook toeval zijn .
Voor de rest heb ik geen tip voor je

Lilypie First Birthday tickers

binkie heeft het ook een klein beetje achterop zijn hoofd. Moppie had dat ook en van Zarqa de shampoo en olie hielpen enorm goed. Ik gebruik het bij binkie ook alleen heeft hij het ook op zijn voorhoofd? En dat jeukt dus wel terwijl het op zijn achterhoofd niet jeukt. Ik denk dus aan exceem. Hoop het niet…
groetjes,
Wendy

sluit me aan bij groentevrouw. goed in de shampoo zetten en zachtjes en rustiger borstelen. uitspoelen en paar dagen na elkaar herhalen.
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Dank voor jullie reacties. Ze gaat niet zo vaak in bad (droge huid), maar ik zal haar dan toch maar rustig ff masseren dan. Dacht juist eigenlijk dat je bij die kleine babietjes juist geen shampoo en andere middeltjes moest gebruiken? Dan zou je je juist berg veroorzaken? En zeker geen zwitsal? Of zit ik nu fout? Ben ook maar een mens… Dank voor jullie tips! We gaan aan de slag hier. Misschien vindt ze t gewoon ‘leuk’ om op haar hoofdje te krabbelen… tja nu kan t nog… eind van de maand krijgt ze een helmpje, dan is t gekrabbel aan d’r hoofdje toch ook over.

@Domino,

Hier ook twee kids met een hele gevoelige en droge huid vooral moppie had dat toen zij klein was. Please koop bij bv de tuinen de babyshampoo van Zarqa tegen berg en was daarmee zo’n twee keer in de week haar hoofdje mee. Je hoeft niet echt te masseren. En verder iedere ochtend de haarolie van Zarqa voor babies erover heen en echt het is zo weg. Dat is mijn ervaring met beide kids alleen zoals ik hierboven al zei heeft binkie waarschijnlijk exceem op zijn voorhoofdje.
En je hoeft dan dus niet te laten inweken en afkrabbelen en al dat soort adviezen.
groetjes,
Wendy

Als het jeukt, is het geen berg en met het risico dat het eczeem is zou ik zeker geen Zwitsal gebruiken. Haren wassen met shampoo als ze zo klein zijn is nergens voor nodig, gewoon een beetje afspoelen met water. En desnoods nu die speciale shampoo van Zarqa gebruiken.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Mriek: thanks!~ik las dat inderdaad van die speciale shampoo in de link die je doormailde. Bedankt nog! Zal eens gaan zoeken …

Gewoon bij de drogist te koop. Fijn spul, al dat spul van Zarqa. En nee, ik heb geen aandelen

Groetjes,
M