Benauwd


#1

Sinds vorige week heb ik het zo verschrikkelijk benauwd. Zelfs als ik gewoon stil zit heb ik het heel benauwd. Zal waarschijnlijk wel komen omdat de kleine steeds meer omhoog groeit. Maar kan me niet meer herinneren dat ik hier bij Tim zo’n last van gehad heb. Als ik iets doe, bijv. gewoon in het huishouden dan sta ik te hijgen alsof ik tig trappen gelopen heb. Mijn man wil dus dat ik het rustiger aan ga doen. Maar ja vind het zelf onzin om niks meer te doen, omdat ik het zo benauwd heb, maar lastig is het wel.

Zijn er meerdere die hier last van hebben of gehad hebben?

Groetjes,
Sandra


#2

Ja herkenbaar … conditie op 0! … Je moet wel echt naar je man en lichaam luisteren want … het duurt nog even tot maart hoor! Tuurlijk je bent er zo maar de kleine groeit en groeit … en gaat je in de weg zitten … neem dus tijdig je rust. Ga niet plat op bed liggen maar iets in meer in zithouding en leg regelmatig je benen in de lucht zodat je even adem kan happen…



#3

Ik heb er deze zwangerschap niet heel veel last van, maar bij Noor wel. Je hoeft natuurlijk niet direct bedrust te houden, maar houdt jezelf wel in de gaten! Je zuilt toch behoorlijk wat extra kilo’s mee en je longen hebben gewoon minder ruimte.

Ik heb nu eerder last van mn bekken of buik voordat ik benauwd ben. Kan redelijk wat doen nog gelukkig.

Eventueel kan het helpen om even met je handen op een lagere tafel te steunen en zo je buik naar beneden te laten hangen. Zo hebben al je organen, ook je longen even wat meer ruimte.

sterkte!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#4

Ja hoor, hier nog een!
Idd alleen al een trap op en af lopen, dan hijg ik al. Daarbij heb ik ook astma, wat het misschien ook iets erger maakt.
Maar lastig blijft het…

En wat de rest van de meiden, en je man, al zeggen: luister naar je lichaam en doe het rustiger aan!
Is niet makkelijk, maar ik heb het ook moeten doen en ik ben absoluut geen stilzitter…
Probeer het huishouden te verdelen, de ene dag afstoffen ( 's ochtends) en stofzuigen ('s middags), de andere dag een was en zo verder. Ik wilde ook alles op een dag doen, maar dat ging gewoon niet. En daarnaast nog een peuter en werk… Nee, dat ging niet meer en nu zit ik al vanaf begin December thuis.

Sterkte!



#5

Bedankt voor jullie reacties.

@mini-boy, ik maar denken dat maart in zicht is. En dan ga jij zeggen dat het nog wel even duurt

@liske, vervelend dat jij dit ook had bij de zwangerschap van Nora. Wel fijn dat je er nu niet zo’n last van hebt. Maar last van je bekken dat lijkt me idd ook erg lastig. Gelukkig begint het voor jou nu echt op te schieten. Nog maar een paar weekjes werken, echt heerlijk.

@marmama, ja ik wil idd wel te veel doen op een dag. Vooral als het om het huishouden gaat plan ik veel op 1 dag. Ga het nu idd meer over de rest van de week verspreiden. Ondanks dat mijn man het huishouden van me wil overnemen ga ik het op deze manier doen. Zodat ik toch nog het meeste zelf kan doen.

Groetjes,
Sandra


#6

Mijn man wil ook alles in het huishouden met liefde doen, maar ik vind dat hij geneog doet.
Hij moet naast zijn werk, gewoon 5 dagen in de week, ook nog Luka’s kamertje bouwen! Als hij daarnaast ook nog alles in huis moet doen heeft hij een burn out tegen de tijd dat de baby geboren word…
Vandaar het verdelen door de week, het kost wat aanpassingsvermogen, maar dan heb je wel wat meer rust. Voor jou beter, en voor je baby ook!



#7

Een burn out zullen ze er niet zo snel van krijgen Hihi misschien ook wel, mannen zijn niet zoveel gewent. Nee hoor dat is flauw, maar ondanks dat mijn man het met liefde wil doen. Heb ik idd dezelfde gedachte als jij. Ze werken al 5 dagen per week en dan voel ik me er best schuldig over als hij ook nog eens het hele huishouden zou moeten doen.

Maar goed ik ben er wel wat realistischer in geworden en als het echt niet gaat doe ik het ook niet. Badkamer bijvoorbeeld staat hij nu iedere 2 weken te soppen op een avond dat ik aan het zwemmen ben.

Groetjes,
Sandra