Ben zo blij!

Vorige keer zat ik zo te zeuren dat ze een flesje weigerde, maar gisteravond wist ze ineens dan eindelijk wat ze ermee moest doen!! Eindelijk. Het heeft me een week gekost om het te proberen … oefff. Ze kreeg om 22.00 uur een fles van 60 cc en nog een beetje wat van mijn melk gedronken, en ze werd om 04.30 uur weer wakker om weer van mij te drinken. Nu achteraf denk ik, misschien had ik beter 90 cc kunnen geven, want dat flesje geef ik juist als alternatief om de nacht door te kunnen slapen. Het begin is er in elk geval. Nu eens kijken wat ze vanavond en komende nacht gaat doen.

Ik ben trouwens niet meteen met 180 cc begonnen omdat ze altijd alleen borstvoeding heeft gehad, daarom maar even voorzichtig dacht ik, of dacht ik dat verkeerd? Baby’s van 4 mnd horen wel zoveel te drinken namelijk. Overdag krijgt ze nog steeds borstvoeding.

Slaapt jou kindje nog niet door dan ? Dan zou ik wel wat meer geven, dan slaapt ze lekker door de nacht. Waarom zou je het niet doen ? Is voor jezelf alleen maar fijn, want dan kom jezelf lekker aan je nachtrust.
Liefs Natasja

Gefeliciteerd!!
Ben blij voor jou maar wel een beetje jaloers. Ik gun het je van harte hoor! Ik ben al 4 weken bezig met het proberen van de fles. Vertel eens hoe heb je het voor elkaar gekregen??? Welke speen? was zij moe of juist niet. Dat soort dingen wil ik heel graag weten… Heb nog twee weken en dan meot ik aan het werk nl.

groetjes,
Sabine

ik weet niet precies waar het definitief aan gelegen heeft, maar heb wel een paar dingen anders gedaan dan eerst. Zo gaf ik eerst Friso maar ik kon gewoon aan haar zien dat ze er van walgde. Gisteren heb ik dan Nutrilon gekocht en dat drinkt ze wel. Ik gaf eerst een flesje van Avent met siliconenspeen, maar dat was volgens mij te hard (vergeleken met een tepel) dus nu geef ik eentje met een rubberen speen, een heel eenvoudig flesje. En gisteren had ze van 19.00 uur tot 21.00 uur lekker geslapen, dus ze was vrij uitgerust toen ze het flesje kreeg, en ook hongerig. Ze heeft daarna nog wel lekker een beetje bij me gedronken. Misschien was het pure geluk, maar hoop dat je hier wat aan hebt.
Toch ben ik benieuwd of het vanavond ook weer zal lukken. Ik hoop het wel.

Natasja, ze slaapt helaas nog niet door, vandaar dat ik haar laatste voeding een flesje geef omdat ik op de een of andere manier ineens s’avonds niet genoeg moedermelk heb. Maar ik ga haar inderdaad meer proberen te geven.

Groetjes,
Mama van Sara

Ik hoop het ook voor je dat het nog een keer lukt en dat je je verder geen zorgen hoeft te maken of ze de fles wilt ja of nee.
Ja dat doorslapen gaat vanzelf zeggen ze. Mijn dochter heeft gisteren inentingen gehad en heeft vannacht voor het eerst door geslapen. Zal wel aan die spuiten liggen, maar was wel heerlijk om een hele nacht te maken. Je wordt wel tig keer wakker, maar is toch wel lekker. Ik hoop dat het vannacht nog zo is.
Liefs Natasja

Dank je, ga maar eens wat kunstvoeding proberen dan, morgen naar CB daar ook maar even voorleggen. Succes vanavond, hopelijk gaat het weer goed!

groetjes,
Sabine

hee natasja lekker joh dat ze doorslaapt
misschien van die prik maar misschien ook niet
heeft ze veel last gehad?? en koorts??

kunnen we het hier over flesvoeding hebben ipv kunstvoeding
krijg altijd een heel naar gevoel bij kunst omdat ik geen echt heb
geef ik fles en geen kunst sorry hoor ik wil niet boos overkomen maar ik vind het geen woord kunst

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

nou, ze heeft gisteravond weer gedronken hoor! Ik had een flesje met 90ml gevuld dit keer, maar meer dan 60 ml kreeg ik er niet in. Ben toch heel blij dat ze weer dronk hoewel ze in het begin weer even weerstand bood. Ze werd wel helaas weer om 04.22 uur wakker om van mij te drinken. Maar ik denk dat ze gewoon even moet wennen aan de fles en dat ze na een tijdje wat meer op kan.

Pascalle, ging jij dan eerst afkolven om de fles te proberen?

Ja klinkt eigenlijk ook best raar kunstvoeding, haha, maar ik denk dat mensen dat gebruiken omdat je afgekolfde melk ook in een flesje kan geven en dan is dat ook flesvoeding, maar ik begrijp wel dat het raar overkomt bij mensen die geen borstvoeding geven of hebben gegeven.

ja sara werd ook heel slaperig van die inentingen, ze sliep ook de hele nacht, was toch zo blij toen. En hoe is het vannacht gegaan dan?

Nancy als jij het prettig vindt gebruik ik de term flesvoeding, het was inderdaad om precies te duiden wat ik bedoel (nutrillon ipv afgekolfde melk)en niet om een naar gevoel bij iemand op te wekken (sorry) Het luistert nogal nauw nl.

Saraprinsesje, goed hoor dat ze het weer deed! In antwoord op je vraag: ja ik kolf af voordat ik eigenlijk moet voeden en probeer eerst met de fles of mijn vriend probeert het als hij in de buurt is. Dan is de melk nog lekker op temperatuur.

Voor moeders die hetzelfde probleem kennen: Vandaag naar consultatiebureau gweest en de arts adviseert toch om bij 4 maanden wat rijstebloem door mijn melk te mengen en dan met een lepeltje te geven. Dit alleen bij 1 voeding in de ochtend en op de dagen dat ik werk, zodat ik geen stress heb dat zij tekort komt(moet binnnen korte tijd heen en weer rijden met de auto) en daarmee risico dat mijn produktie omlag gaat. Ook zei zij dat het opzich niet zo erg is als er tussen twee ochtendvoedingen wat langer zit als baby groot is (mijn baby is 7,5 kg, 63 cm bij 3 maanden) en als je in de middag haar wat vaker aanlegt.

groetjes,
Sabine