Ha allemaal,
hopelijk kunnen jullie mij adviseren of geruststellen, begin namelijk inmiddels behoorlijk wanhopig te worden.
Mijn zoontje van 3,5 geeft steeds meer problemen bij het naar bed brengen. Alles gaat goed, totdat ik voorgelezen heb en hij moet gaan slapen. Dan begint hij zijn dekens van zich af te trappen, te gillen, gewoon gek te doen.
Ik loop dan toch weg. Zodra hij de deur van zijn kamer opendoet, loop ik er weer naar toe en leg hem zonder aan te kijken en iets te zeggen weer op bed. Dit heeft het cb mij geadviseerd.
De eerste paar keer werkte dit super. Hij gaf na een keer of 3 op en ging heerlijk slapen.
Nu blijft hij soms een uur bezig, terwijl we hem op dezelfde manier aanpakken.
Volgens mij is hij niet bang ofzo, hij heeft een nachtlampje die hij aan mag hebben en hij zegt ook nooit iets over bang zijn. Volgens mij is het gewoon aandacht trekkerij, maar af en toe twijfel ik wel enorm of dit wel normaal is.
Herkennen jullie dit?? Hoort dit bij deze leeftijd?? Is dit een fase waar we doorheen moeten of is het echt abnormaal gedrag. Ben zo ontzettend onzeker over het opvoeden van mijn kind. Weet het soms echt niet meer
Hebben jullie tips??
Alles is welkom!!
Alvast bedankt!!
Gewijzigd door - AmvS&J op 29 Aug 2011 20:18:56