…
Gewijzigd door - mellanie op 08 Mar 2012 13:35:03
Als ik je verhaal lees dan valt me op dat de vader van Damian wel goed is in klagen en beschuldigingen op jouw bord te leggen MAAR geen moeite onder neemt om met jou een afspraak te maken om Damian te zien, zoals jij dit ook de eerste keer hebt geregeld. Blijkbaar verwacht hij van jou dat jij dit regelt maar ik denk dat er toch ok wel de nodige initiatief van zijn kant mag komen, het is ook zijn zoon. Ik vind het makkelijk roepen van hem!
Ik zu het kort houden en niet in de erdedging gaan want dan heb jij het ws toch gedaan. Terug sms-en/mailen dat hij Damian mag zien en dat hij een voorstel doet (afspraak).
Probeer boven zijn dreigementen te staan. Hij zoekt waarschijnlijk en schuldige, een zondebok op wie hij zijn frustratie kan botvieren … ga je daar in mee dan maak je het alleen maar groter en vrolijk wordt jij daar niet van. Laat het probleem bij hem …
Nee hoor, je bent helemaal niet onredelijk. Net als wat Esther al aangeeft, probeer hoe moeijlijk ook hier boven te staan. Want verwijten terugmaken hoe graag je dat misschien ook wilt heeft totaal geen zin. Gewoon aangeven dat hij Damian altijd mag zien, maar dat hij wel even moet aangeven wanneer hij langs wil komen.
Sterkte!
Groetjes,
Sandra
Ja, precies. Probeer de verstandigste te zijn wat natuurlijk moeilijk is want je wilt niet onredelijk behandeld worden, beschuldigd worden je kind bij hem weg te houden. Laat het lekker bij hem!
Wat Esther en Sandra zeggen, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Geen discussie met hem aangaan, want daar komt nooit een winnaar uit en maakt de situatie alleen maar vervelender. Geef aan dat hij Damian mag zien en vraag hem wanneer hij wil. Pas dan hou je de eer aan jezelf en sta je erboven.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Wat diep triest om te zeggen dat hij het zielig vind voor Damian dat jij zijn moeder bent! Bah! Dat zijn van die misselijke, lage reacties … het zegt meer over hem dan over jou. Het is triest dat Damian zo’n onvolwassen vader heeft! Dat dit niet met fatsoen geregeld kan worden is zo jammer.
Ik hoop dat alles wat rustiger voor je wordt als de rechter uitspraak heeft gedaan … dan moet hij het daar mee doen. Laat je niet gek maken hoor! hoe moeilijk ook! Hoe minder je zegt, hoe beter, … hij moet vooral niet het gevoel krijgen grip op je te hebben en even gaan bepalen hoe HIJ het wilt hebben.
Sterkte! Gr Esther
Volgens mij moet je een aanvraag voor ouderlijk gezag samen indienen en kan hij dat niet alleen. Je hebt dan ook de erkenning ongeboren vrucht nodig en ik weet niet of hij dat document heeft.
Wat een vervelende situatie…
Groetjes Natasja
Ik hoop dat je heel stevig in je schoenen blijft staan Mellanie!! Je bent de beste moeder die dat ventje zich kan wensen, ik hoop dat je ex je daar over niet aan het twijfelen maakt!!
Groetjes Manderijn.
Wat vervelend! Hij kan aan de rechter gezag vragen over Damian en dan beoordeelt de rechter of daar zwaarwegende bezwaren tegen zijn. In principe is gezamenlijk gezag het uitgangspunt en de rechter moet beoordelen of het risico bestaat dat Damian ‘klem of verloren’ zal raken tussen jullie als dat verzoek wordt ingewilligd. Maar goed, daar heeft je advocaat natuurlijk ook verstand van Het is niet zo dat hij dan kan tegenhouden dat jij op vakantie gaat hoor! Gezag heeft uitsluitend betrekking op het samen besluiten nemen over bijvoorbeeld schoolkeuze, medische behandelingen, etc. Niet over of jij op vakantie mag of niet.
En als hij Damian wil vertellen hoe zo’n slechte moeder jij bent, dan is het maar de vraag of hij Damian zonder toezicht moet zien. Damian moet helemaal niet belast worden met jullie onderlinge strubbelingen en als hij van plan is om dat te (gaan) doen, dan is dat niet in zijn belang. Dat zou ik goed benadrukken als het voor de rechter komt.
Meis, sterkte! Probeer het steeds over Damian te blijven hebben en voorkom dat je in onderlinge welles-nietesspelletjes beland.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”