Ben ik weer


#1

Hallo allemaal,

schaam ik ben er de laatste periode helemaal niet meer geweest hier op het forum… schaam
Af en toe keek ik er nog eens op, toen wist ik mijn gebruikersnaam niet meer, en ook erg druk met mijn kleine boef de laatste periode…

Hoe het met ons gaat? Het gaat zo zn gangetje wel.
De ene keer gaat het prima, de andere keer wat minder.
Kleine man ( alweer 3 jaar ) is een peuterboef en gaat nu voor 3 dagen in de week naar kdv, zodat ik na de vakantie me kan richten op werk ( waarschijnlijk word dit een peuterspeelzaal waar ik aan de slag kan een aantal dagdelen)
Hij heeft het er erg naar zijn zin, maar merk dat hij daar ook snel moe van is.
Hij gaat op dinsdag t/m donderdag heen, hij slaapt al een hele poos niet meer 's middags, maar het gebeurd dan de dag erna ( vrijdags dus ) dat hij 's middags om 16.00 opeens in slaap valt of erg vervelend gaat doen omdat hij moe is.
Meestal leid ik hem dan wel af, door met hem naar buiten te gaan om nog even te spelen/fietsen oid, maar als ik hem 's middags nog laat slapen dan is het 's avonds drama!
Meestal gaat hij ook rond 7 uur half 8 op bed en slaapt dan vaak ook klokje rond, dus te weinig slaap lijkt me het niet.
Natuurlijk wel allemaal nieuwe indrukken, kinderen om hem heen die allemaal met hem spelen, etc etc…
Maar hij doet het er heel goed, en hij is volgens zijn leidsters net iets verder dan een kind wat bijna 4 word…( bijvoorbeeld met knutselen ) Dus daar ben ik natuurlijk wel super trots op!

Met zijn gezondheid gaat het op en neer… Niet dat je zegt dat hij nu nog super vaak ziek is, maar wel super vaak vreemde vlekken wat geen kinderziekte is of een allergie ( meer niet wegdrukbare plekken wat komt en gaat )
Zoals gisteren zat zijn hele armen eronder en begon het in zijn gezicht ook al, maar hij had geen koorts of niks erbij…
Maar voor de rest gaat het hier goed, het is alleen de afgelopen tijd zo druk geweest met van alles en nog wat, maar ik zal mn best doen hier weer wat vaker te komen, want dat is altijd wel even gezellig en leuk dat je elkaar doormiddel van tips raad kunt geven toch?

Nathanael is van 10-06-09


#2

Welkom terug

Zo te horen gaat het best wel goed.
En ja, sommige ongemakken horen er nou eenmaal bij.

Die vlekken zijn wel vreemd,
wat zegt de huisarts daar van?

M.


#3

Welkom terug! Fijn om te horen dat het goed gaat, zie af en toe wel iets voorbij komen op FB natuurlijk. Inderdaad wel typisch van die vlekken…

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

Vreemd zeg die vlekken, daar zou ik idd mee langs de huisarts gaan als je dat nog niet gedaan hebt.

Welkom terug in ieder geval.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#5

Dankjullie! Ben er idd al mee naar de huisarts geweest. De ene keer sturen ze ons door om bloed te prikken naar het ziekenhuis, kwam niet veel bijzonders uit maar het is elke keer komen en gaan van die vlekken…
En dat is naar mijn idee ook niet echt normaal… Vooral bij een peuter niet.
Hij heeft er verder geen andere klachten bij zoals koorts ofzo, maar vind het gewoon vreemd… dan zit het zoals nu op zijn armen en gezicht, dan zit het in zijn mond, dan weer op zijn rug…
Maar goed we vervolgen ons weg wel, en als het zo door blijft gaan dan vraag ik gewoon nogmaals een onderzoek aan want dat weigerde de kinderarts toen omdat hij vond dat het niet nodig was terwijl de huisarts het wel aan had gevraagd…

Nathanael is van 10-06-09


#6

Maar als je huisarts het onderzoek aanvraagt en de kinderarts weigert, dan neem ik toch aan dat de huisarts daar wel even achteraan gaat? Hij kan er toch gewoon op staan dat het gebeurt?

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#7

Welkom terug.

Om even op die vlekken te komen kan het een reactie op iets zijn? En hoe snel trekken ze weg?

Liefs Michelle



#8

Nou die huisarts deed er niks mee hoor… ben uiteindelijk ook overgestapt naar een andere huisarts, maar die zegt weer dat ze kinderen op die leeftijd nog niet voor alles kunnen testen op evt allergie of wat dan ook…

Die vlekken zitten er nu al ruim een week weer, begon met 1 of 2 op zijn linkerarm maar maandag werd het alleen maar erger en zit het ook op zijn andere arm en wat in zijn gezicht op zijn voorhoofd…
Het zijn echt niet wegdrukbare plekken, wat je ook wel eens ziet als iemand stevig vast zit met touw en zich los probeerd te rukken en zit daaraan schaaft ( dus bloeduitstorting )
Ik heb er een foto van, maar heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen, evt op fb kan ik het wel laten zien dmv foto maar goed het gaat er gewoon om dat ik het echt vreemd vind dat hij elke keer maar weer die vlekken heeft.

Nathanael is van 10-06-09


#9

Week is wel lang voor plekken ik dacht nl op eczeemachtig iets. kan wel natuurlijk. Heeft hij er jeuk aan?Heb de foto of fb gezien.

En testen kunnen ze wel maar doen ze liever niet. ik was nl 3 weken geleden bij de ka arts en die vroeg aan mij is hij allerisch, kon ze nl zien in zijn gezichtje helelmaal droog enzo en toen zei ik ze testen pas als hij 4 is en dat is gewoon onzin volgens haar. Tuurlijk kunnen ze er overheen groeien maar wil niet zeggen dat ze het nu niet zijn.

Probeer even voor jezelf in de gaten te houden wanneer het komt en schrijf op wat hij dan gegeten heeft en gedronken, wat voor kleren hij aan had, heeft hij geverfd of gekleid die dag etc

Liefs Michelle



#10

Ik heb voor vanmiddag een afspraak met de huisarts gemaakt. Om 20 voor 3 kunnen we terecht, en dan moeten we maar afwachten wat hij zegt.
Hij heeft er geen jeuk aan, helemaal niets bijzonders en volgens mij ook niks anders gegeten of gedronken dan normaal.
Wel dat hij de laatste dagen juist heel moeilijk eet, vooral 's ochtends wilt ie vaak niks hebben. En maandag viel hij op de bank in slaap, net rond het avond eten, toen wilde ik hem net wakker maken en werd hij zelf heel raar wakker, trappelend met zijn benen, zeggend dat ie au had en zich geen houding wist te geven… Of dat met de vlekjes te maken heeft weet ik niet, want hij had ook een splinter in zijn vinger, maar sinds maandagavond zijn de vlekjes wel erger geworden.
Maar goed we gaan vanmiddag naar de huisarts en dan even horen wat hij hierop te zeggen heeft.

Nathanael is van 10-06-09


#11

Welkom terug!
Ook al weer 3 die kleine man, wat gaat het snel he? Vast ook al van die heerlijk wijze uitspraken
Als je mannetje zo moe is van het kdv dan laat je m toch lekker de volgende dag weer tussen de middag slapen? Heb jij ook nog even een uurtje of 2 voor jezelf!
Jasper is net drie geworden, die slaapt ook gewoon nog overdag, meestal van 1 tot 3 ofzo. Ook wel eens een dag niet, maar meestal nog wel.
Ben benieuwt wat de huisarts verder zegt van de vlekken.

Groetjes Carolien.


#12

De huisarts dacht dat het kleine wondjes waren ( geschaafd ) maar dan had ik dat toch wel moeten merken/zien? Als mijn ventje valt ofzo komt hij altijd wel dat hij au heeft gedaan of wat dan ook en dat was bij de vlekjes niet zo… En het was ook duidelijk hetzelfde als toen wij een keer met zulke vlekjes naar de eerste hulp zijn gegaan en daar werd gezegd dat het toen duidelijk petechie waren…
Nu zijn die vlekjes inmiddels weer verdwenen al zag ik ze gisteren tijdens het tandenpoetsen op zijn onderlip zitten ( wat ook redelijk vaak gebeurd )
Dus ik kan het me er niet in vinden dat het schaafplekjes / en mini korstjes zijn want dat verschil merk en zie je duidelijk…

En inderdaad, hij heeft wijze praatjes en kletst de oren van mn hoofd af haha.
Bij alles wat hij nu zegt is het met een toch er achteraan, of goed idee he mama?
Deze dondersteen was vanmorgen een mars aan het snoepen, heel stilletjes op mijn kamer… Ik dacht al wat is het stil maar toen ik dus naar mijn kamer ging zag ik hem bij het raam staan een mars te eten die boef!
Ach, desondanks is en blijft het een schat en wijs mannetje!

Nathanael is van 10-06-09