Ben ik nou de enige

… die blij is dat de kaakchirurg bestaat?! Ik ben echt oprecht blij dat ik vandaag naar mijn afspraak kan. Deze man is vakkundig en weet van tevoren al wat ie moet doen. Spuitjes, 2 kiesjes eruit en klaar!! Dan kan ik weer naar huis… Zou het komen doordat ik één van de weinigen ben die ook niet bang is voor de tandarts?! Moet er niet aan denken dat mijn kies nog verder af zou breken of ik zou kiespijn krijgen!!

Ben niet bang voor de tandarts etc, maar dat is waarschijnlijk omdat ik ook nooit iets heb! Maar wel fijn voor je hoor, ben je er toch maar van af ook! Ken genoeg mensen die bang zijn en maanden lopen te tobben!

Hier nog iemand! Ik ben ook niet bang voor de tandarts en was blij dat mijn verstandskiezen eruit gehaald werden! En het was nog gezellig ook, vooraf koppie thee gedaan met de dokter en assistenten ( je werkt niet voor niets in een ziekenhuis…), verdoven en trekken maar!
Ook geen centje pijn gehad daarna, heerlijk! Nee hoor, ik verheug me altijd weer op de tandarts, jammer dat nu al mijn verstandskiezen er al uit zijn…

Nou nou nou, verheugen op de tandarts? Dat heb ik idd nog nooit gehoord
Tip: veel snoepen en niet poetsen, haha.
Ik ben ook niet heel erg bang voor de tandarts, alleen wil ik weten wat hij doet. Laatst moest hij boren en misschien een wortelkanaal behandeling, en al dat gefriemel dat ik niet kan zien, daar houd ik niet van.
Maar hij weet dat en vertelt me wat hij aan het doen is en dan is het oké.

Maar die 2 keren dat ik kiespijn had was ik zó blij met hem. De pijn van de wond is in vergelijking met kiespijn een echte verademing.

Hier in Roermond is de kaakchirurg lopende band werk. De assistenten maken je helemaal klaar met verdoving, doekjes en klaarliggen en dan komt de chirurg binnen met z’n mondkap al om.
Wrikken, snijden, trekken en hechten en hij is al weg.
tja…

Lilypie First Birthday tickers

Ik ben echt ontzettend bang voor de tandarts, niet normaal meer. Ik heb letterlijk paniek aanvallen op de stoel wanneer hij bezig is. Mijn tandarts kan daar niks aan doen, het is echt een schat van een kerel, maar het zit in mij hoofd. Het gekke is (en dat vind hij ook gek) dat het trekken van een kies,mij dan weer niks doet. Ik bedoel, moet wel goed verdoofd zijn, maar als zoiets moet gebeuren, dan lig ik wel ontspannen op de stoel.
Heel gek genoeg ben ik voor de kaakchirurg niet bang. Ik ben er nu nog maar 1 keer geweest, en inmiddels ook wel een paar jaar terug, maar hij moest verstandskiezen trekken. Ik was voor die tijd heel erg bang, maar daarna niet meer!! Ze hebben zulke goede verdoving, je voelt werkelijk niets, en bi de tandarts voel ik altijd nog pijn., ondanks dat hij grote hoeveelheden verdoving er in drukt.
Nee, geef mij dus maar de kaakchirurg , dan de tandarts, maarruhhh…omnou te zeggen dat ik sta te springen als ik er naar toe moet, nee, in geen geval!

liefs woezel

Heerlijk toch dat je er zo ontspannen tegenaan kijkt?! Zijn zat mensen jaloers op je, yavahn!

Ik ben niet jaloers, want ik ben net als jij. Niet bang voor de tandarts of wat dan ook. Overal is verdoving voor, dus je komt vanzelf door zo’n afspraak heen.

Het enige wat echt een hel is (althans dat vind ik, en ik ben echt niet snel bang of zenuwachtig) dat is een gastroscopie. Met zo’n slang door je slokdarm om in je maag te kijken. Echt heel benauwd en vreselijk kokhalzen. Zoals ik al schreef, ik ben echt niet bang, maar voor die gastroscopie een paar jaar geleden was ik terecht zenuwachtig.

Nooit meer zonder slaaproesje!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jul 2010 13:41:03

O my God, viel dat ff tegen!!! Eerst de 4 spuiten van de verdoving, viel me nog redelijk mee… Maar vervolgens moesten ze dus even inwerken en was ik weer wat meer ontspannen. Word ik binnengeroepen en moest in de stoel klaar gaan liggen, mijn hoofd ingepakt in steriele doeken. Nog even gepraat met de assistente en gepraat en gepraat en gepraat… Wat bleek nou? Had de kaakchirurge een spoedgevalletje tussendoor. Toen kwam de paniek, ik was bang dat de verdoving uit ging werken in de tussentijd! Eindelijk was ze er en kon het beginnen. Ze moest zoveel kracht zetten bij de onderste verstandskies, dat ze nog net niet bovenop me ging zitten!!! En toen nog een hechting erin… Toen zei ze al: “Zo en nu de bovenste… gaat het wel??” Nou nee, ik gleed bijna de stoel uit van het zweten!! En gewoon van zenuwen en paniek dan, want het was wel heel goed verdoofd… De bovenste was er zo uit gelukkig. Toen ik de kiezen naderhand bekeek, besefte ik hoeveel geluk ik heb gehad dat ik geen kiespijn heb gekregen!!! Waar de bovenste kies was getrokken voor een afgebroken stuk, was heel dat stuk ZWART!!! En in de onderste kies zaten ook al zwarte plekken… Dat de tandarts dit tijdens de controle eind april niet heeft gezien, snap ik echt niet!! Nou maar hopen dat ik de nacht goed door kom en dat mijn man mij uit gaat laten slapen morgen ochtend… dat heb ik wel verdiend vind ik zelf!! Gelukkig heb ik paracetamol met codeïne gekregen (ibuprofen mocht ook, maar die werken bij mij niet), daar slaap ik denk ik wel goed van… Ben iig blij dat ze eruit zijn!!!

Zou trouwens wel foto’s kunnen plaatsen van de kiezen (heb ze mee naar huis gekregen hihi), maar ik denk niet dat iedereen dat even smakelijk vindt!!

Tjonge meid, wat een gedoe! Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gegaan. Ben je inderdaad goed weggekomen dat die zwarte plekken niet zijn gaan ontsteken! Pfffffff…

Groetekes, Sje

Brrrr. Top dat je het hebt overleefd!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

omg!! zo’n verhaal wil ik eigenlijk niet lezen ik ben echt zooo bang voor de tandarts!! om over de kaakchirurg nog maar te zwijgen
wel echt top hoe je het hebt gedaan meis, ben maar trots op jezelf, ik had de kamer ondergestroomd met tranen geloof me…
gelukkig heb ik nu een tandarts die tevens de dingen doet die een kaakchirurg doet (de kleine dingen zoals trekken,snijden/hechten e.d.)
en hij is gelukkig erg tof!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ben niet echt bang voor de tandarts, maar als ik moet heb ik er nou ook niet echt zin in. En het moet effe gezegd, wat ben jij een stoere dolly, zeg

XxX Mamsje Didi

@Mamsje didi: haha dolly? dan moet ik denken aan: komt een vrouw bij de dokter

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@mamavanrico: Haha. Nou eerst zei ik heel vaak “Wat een stoer wijf” enzo, maar aangezien Mara alles na gaat zeggen, heb ik daar maar Dolly van gemaakt, haha.
Beetje gek als uk straks “wijf” staat te gillen op straat of het kdv

XxX Mamsje Didi

Hoi hoi,

ik vond het ook wel leuk gevonden hoor “Dolly” hihi!! De eerste 2 dagen ben ik wel goed doorgekomen met pijnstilling, maar ik heb nu nog wel pijn… Ik denk zelf dat het komt doordat de hechting iets te strak zit en doordat ze door het harde trekken en duwen aan de verstandskies ook de kiezen die ervoor zitten iets heeft “verwiebeld”. Het voelt een beetje als een plaatjesbeugel (blokjesbeugel) die net aangedraaid is… geen fijn gevoel dus, maar pijnstilling is net niet nodig… Ben allang blij dat er niet meer kiezen uit hoeven