Ben er weer maar

Hoi, Ben weer terug van uit de bossen. Het was heerlijk maar nu heb ik weer een paar vraagjes…

Hebben mensen die bv geven ook last van dit want het is mij op gevallen dat als kelvin van 1 borst drinkt pas naar 4 uur komt ( en soms langer) en als het 2 borsten drinkt komt ie soms al na 3 uur om te eten…

Verder heeft iemand tips om hem mee tenemen in de auto… Want na 10 min begingd hij te krijsen… we hebben al zoon ding hangen van nijntje waar ie mee speelt ( soms wordt ie boos omdat nijntje niks terug zegt) Als ie in slaap valt is het nooit langer dan 30 min. Nu hoefen we nooit ver weg maar het is toch wel handig dat ie mee kan in de auto… Aangezien ie het ook nooit langer dan 15 min. vol houd in de kinderwagen… Het ging 2 weken goed maar helaas… We gaan volgende week maar eens kijken of ie het in z’n wandelwagen wel vol houd…

Hij zit ook vaak aan z’n oren maar huilt niet weten jullie wat dit kan beteken anders vragen we het wel aan het cb…

En hij is nu al 3 weken tussen half 6 en 6 uur wakker… Had er vorige keer al wat over gevraagd maar hoelang duurt dit nog… Kan het temaken hebben dat ie alleen nog maar melk krijg en daarom te weinig voeding binnen krijgt??

ALvast bedankt…

Petra

Hallo Petra,
Van de bv weet ik niks, want heb zelf flesvoeding gegeven.
Wat betreft meenemen in de auto??? Demi kan het gelukkig goed hebben, maar ook wij hebben iets in de auto hangen en zetten vaak muziek op, zodat ze toch lekker wat hoort.
Aan de oortjes zitten, kan betekenen dat hij moe is of misschien heeft hij oorpijn, maar als hij niet huilt lijkt het mij dat hij moe is.
Dat vroeg wakker zijn kan een periode zijn, maar misschien heeft iemand het boek oei ik groei en die zal dat vast wel weten. Elke keer is er wel een periode waardoor ze minder slapen. Heb er zelf ook net last van gehad.
Gr. Natasja

Hallo Petra,

Hoe oud is Kelvin nu weer juist? Ik heb ons meisje tot 3 maanden de borst gegeven. Ons meisje verkoos duidelijk mijn rechterborst. Hier kwam ook meer melk uit. Dus ik liet ze altijd lekker drinken rechts dat ze goed gegeten had en dan links. Rond 2 maanden doen ze er ook nog maar een goed kwartier over per borst en soms maar 20 minuten in totaal. Mss heeft jouw kleine man ook een favoriet omdat die meer melk geeft. Dan laat je hem best aan deze borst voldrinken om dan nog even de andere aan te bieden om ontsteking te voorkomen. Ons meisje is ook lang rond half 6 wakker geweest. Rond 3,5 maand is dit opeens tussen 7 en 8 geworden. Maar sommige kleintjes blijven lang rond half 6 steken. Als je kleintje goed bijkomt en goed groeit heeft hij zeker genoeg voedingsstoffen,

In de auto kan ik je geen tips geven, helaas. Ons meisje slaapt goed in de wagen. Ik hoop dat anderen je daarbij kunnen helpen,

Groetjes,

Tamara

Kelvin is nu 15 weken… En volgens mij vind ie recht het lekkerst maar als ik die alleen geef blijft er dan wel uit de linker komen… En meestal doet ie er 15 min over maar heel soms is ie na 6 min klaar en dan w8 ik even en geef ik hem weer. Maar meestal gaat ie dan spugen ondanks dat er vier uur tussen zit… Als ie slaapt laat ik hem liggen en geef ik hem eten als ie wakker wordt tot dat er 5 uur tussen zit dan maak ik hem wakker maar dat hoeft meestal niet…

Hebben jullie ook tips hoe ik kan afbouwen wil gewoon blijven geven maar moet over 1 week weer werken en dan moet ie 2x per dag een flesje. Maar als ik thuis ben wil ik hem gewoon de borst geven dus hoe kan ik dit het best oplossen ik ga zelf 3 dagen werken…

Hallo Petra,

Ik ben zelf van de ene op de andere dag gestopt, maar afbouwen kan ook. Je moet gewoon 1 voeding weglaten. Normaal gezien regelen je borsten zichzelf dan. Als de spanning echter te groot wordt, kan je een klein beetje afkolven, maar niet veel. Als het goed gaat met 1 voeding minder, laat je de tweede weg. Normaal gezien ben je dan op een goeie 10 dagen op schema als je 2 voedingen minder geeft. Het kan ook wel zijn dat je melkproductie afneemt ook bij de andere voedingen, maar dat is bij iedereen anders. Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

hallo Petra,

even over jou vraagje in de auto:
lieke huilde in het begin ook erg veel, ik ging er dan achterin bijzitten en we hadden zonneschermen gekocht. maar huikde stopte niet. In eens was het over en slaapt ze ook lekker in de auto. wat het geweest is weet ik niet het ging vanzelf over.
in de kinderwagen vondt lieke ook niks en sliep er echt niet in, toen met 3 maanden in wandelwagen en ging super ze kon wat zien en huilt nooit en als ze nu moe is pakt ze haar duim en slaapt ook heerlijk in de wandelwagen.

Over de oortjes; kan oorpijn zijn maar lieke doet het ook als ze moe is.

Suc 6

groetjes Gytha

hallo,

afbouwen zou ik doen met kolfapparaat. heb ik ook zo gedaan. ik heb mnd bv gegeven en ik kon niet van de 1 op de andere dag stoppen, want mijn borsten waren nog te vol dus een borstontsteking kon ik dan krijgen. wil je nog wel blijven geven zodat de melkproductie blijft?? want dan zou ik lekker doorgaan en dan op werk kolfen. (heb je kolfapparaat) anders heb ik er wel 1 voor je (handkolf van avent)

wat betreft in de wagen niet willen slapen dat had onze dochter ook. wij hebben haar toen al heel snel in de buggy gedaan en dat vond ze gelijk prachtig, want toen kon ze van alles zien.

suc6

gr mamma natas