quote:
en dan die reklame's walgelijk leen van frisia en noem ze allemaal maar op'
Ik heb een paar jaar geleden een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie dat er in sommige reclameblokken wel 3 leen-reclames zaten en dat dat mensen die daar gevoelig voor zijn alleen maar aanzet tot lenen, zeker doordat veel mensen door de komst van de euro het overzicht over hun bankrekening volledig kwijt zijn. Gevolg, nog hogere schulden en dat heeft dan weer andere dingen tot gevolg zoals criminaliteit, familiedrama’s etc.
Kreeg ik een keurige brief terug met een brochure erbij en richtlijnen hoe ik een klacht in moest dienen. Ik moest heel dat boekje doorlezen en dan een nieuwe brief sturen met precies datum en tijdstippen van die reclames, namen van de reclamemakers en erbij vermelden op grond van welke artikelen uit de brochure ik de reclame misleidend vond.
Belachelijk! Ik snap best dat er officiële paadjes bewandeld moeten worden door zo’n commissie, maar ze snappen toch zelf ook wel de strekking van mijn klacht en ongetwijfeld kunnen ze zelf inmiddels uit hun hoofd opnoemen van de artikelen uit de brochure die daarbij horen.
De reclames zelf is niks mis mee, behalve dan dat er vreselijke acteurs in meespelen, maar het feit dat er 3 van die reclames in 1 blok zitten in een tijd dat mensen door die Euro hun financiën niet onder controle hebben, dat steekt me.
Maar goed…daar hadden we het niet over…
Weer nieuw familiedrama erbij las ik net. Een vrouw van 36 heeft geprobeerd zelfmoord te plegen in het bijzijn van haar kinderen. Die snapt de volgorde niet helemaal geloof ik, maar gelukkig dat daardoor die kindjes in elk geval nog leven.
Ze werd badend in het bloed gevonden in een hotelkamer. Kindjes zijn 5 en 7 jaar oud. Voor het leven getekend die kleine schatten!
Laat ze maar hier komen wonen, we hebben geen kamers over maar we vinden wel een plekje en liefde is hier genoeg voor ze.
Groetekes, Sje