Hallo!!!
Ben weer terug uit het zh, kan nog niet echt zitten door de buikwond enzo dus tis ff snel…maar alles is helemaal goed! Moet nog herstellen en aansterken uiteraard maar goed, ben helemaal verliefd op mn kleine mannetje
Bevallingsverslag… lees niet als je nog moet haha!
Donderdag was ik bij het zh voor een ctg, maar die was veeeeel te vlak (strak) dus de gyn erbij en die zei: we gaan m halen. Ik schrok me rot, had echt op die maandag gerekend. Dus gelijk opgenomen op de kraamafdeling, getoucheerd daar, had net 1 cm en half verweekt, ik al blij das nl verder dan ooit zo aan t begin hihihi. Dus ze zouden me de volgende dag gel geven, zo gezegd zo gedaan, de ochtend erop naar de verloskamer en gel erin, wel wee-tjes maar niet enorm pijnlijk, mooie regelmatige golfjes op de ctg. 's Middags weer getoucheerd, en ietsje vooruitgang maar niet genoeg, weer gegeld, en nu ook infuus voor suiker (met insuline en glucose) gezet want ze verwachten echt dat t zou doorzetten, weeen werden wel erger. Infuus 7 keer misgeprikt door 3 verschillende personen, lang leve het vocht vasthouden whahahahaha!! (en nu blauwe armen dus) Nou ja, savonds nog steeds niks meer ontsluiting dus ik kreeg slaappilletje en mocht op de verloskamer slapen. Smorgens weer gel, dit keer ergere weeen dus had echt heeeeeel goede hoop. Moest wel constant aan t ctg, bloedirritant want kon zo niks opvangen. Smiddags geen mm erbij, pffff…weer gel… savonds weer niks erbij, dus weer gel en een spuit pethidine om op te slapen. De volgende ochtend hebben ze een ballonnetje achter mn baarmoedermond gezet die eruit plopt (omdat ie vastgezet wordt aan je been) met 2 cm. En gelijk een infuus met wee-opwekkers dus kreeg ook gelijk een ruggenprik. Nou tijdens die ruggenprik voelde ik de catheter eruit ploppen, Binnen een uur dus! Hoera!! Het echte werk ging beginnen!!! Vliezen gebroken, hartdingetje op babies hoofd dus EINDELIJK een band weg, geen stuitpijn meer (zolang hetzelfde liggen en rugweeen, ik kon echt alleen maar janken op t laatst) en die ruggenprik deed t ZO goed!!! Ik voelde me echt de koningin van de verloskamers hahahaha!!! Nou ja ik was dus iets te relaxed want de ontsluiting schoot niet enorm op. Om 8 uur savonds had ik maar 5 cm en om half 10 6…das wel echt traag want ze hadden het infuus al urenlang 1,5 keer zo hoog als normaal maximaal staan. En de baby vond de weeenpieken ook vaak niet zo fijn meer … Dus gyn gebeld (had wel ass gyn) en die riep gelijk het ok team bijeen, het had al lang genoeg geduurd vond ie…
Nou om half 11 naar de ok, gelukkig had ik die ruggenprik al!!! Daardoorheen heeft de aneasthesist de verdoving gegeven. Nou binnen no time, om 22.43 hoorde ik Floris zn eerste huiltje snif En na 5 min mocht ik heel even met m knuffelen op de ok, en om 23,10 (SNEL!!! vond ik dan he!) lag ik alweer op de verloskamer met m te knuffelen!!! HEERLIJK!!! En die herkenning, ongelooflijk! Tis zo’n heerlijk klein kaboutertje, supersupersuper!! Ben helemaal verliefd op m!
Nou t herstel gaat goed hoor, alles doet zeer nog maar het gaat elke dag beter, door die drie dagen ervoor ben ik nog meer gevloerd denk ik (en zeggen de deskundigen LOL) Bv is nog niet goed op gang maar ook dat is normaal met een ks zeggen ze, we doen ons uiterste best iig hihihihihihihihi
Liefs, Els