Ben blij dat mijn kinderen het niet snappen

20 maart 2003,

Met afschuw kijken we naar de tv, Het bericht het is begonnen! Maar wat is begonnen? Het verdrijven van sadam? Of het bombarderen van onschuldige mensen en kinderen?
en denk ik wat ben ik blij dat mijn kinderen te jong zijn om dit alles te kunnen begrijpen, want hoe leg je dit uit? Ik snap er zelf geen barst van. Gelukkig hoe ik daar nu even niet verder over na te denken, maar weet dat ooit die tijd komt, en denk waar heb ik mijn kinderen op gezet? Een wereld zonder respect, vol haat, en waar gaat het nou allemaal over? Ik ben tegen deze oorlog maar weet ook dat het iets gedaan moet worden, het liedje van marco borsato gaat door mijn hoofd, een kind haal je uit de oorlog maar hoe haal je de oorlog uit een kind?

Ik weet dat er altijd oorlog zal zijn zolang er mensen zijn en geloof, Maar toch hoop ik dat mensen ooit snappen dat met oorlog je nooit iets oplost…

Wie gaat deze oorlog winnen? Wat win je met een oorlog?

Ik ben het er ook niet echt mee eens. Maar ik ben bang dat er op dit moment niets anders op zit.

Ik heb mezelf nl. vandaag wat huiswerk opgelegd en ben eens een kijkje gaan nemen op het internet. Wat meer te weten komen over Saddam en geloof me na 3 artikelen gelezen te hebben was ik kotsmisselijk. Die vent moet weg, van mij part harstikke dood!
Sorry, maar het is echt een heel gevaarlijk persoon die nergens voor terugdeinsd, alleen om zijn eigen ijdelheid en lust naar macht te bevredigen.

Ik ben dan ook van mening dat een vreedzame oplossing niet mogelijk is met deze man.
Neemt niet weg dat mijn gedachten nu inderdaad ook zijn bij onschuldige mensen, kinderen. En daar voel ik me best beroerd onder. Maar zoals mijn moeder vandaag ook tegen mij zei, het leven gaat hier vooralsnog wel door en dat moeten wij dus ook.

Hele trieste groetjes van Miriam