Ben beetje wanhopig, komt dit ooit goed?

Ha meiden,

eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die me een beetje kunnen geruststellen, want af en toe ben ik echt wanhopig.
Mijn zoontje Jip van bijna 6 maanden slaapt nog steeds niet door. Het is een erg vrolijk kind, drinkt goed, maar de nachten zijn af en toe echt drama. Hij ligt ingebakerd, omdat hij erg onrustig is. Maar omdat hij bijna 6 maanden is, moeten we dat binnenkort gaan afbouwen.
We hebben het volgende schema: 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 en dan gaat hij de nacht in. We hebben ervoor gekozen om hem niet wakker te maken voor de laatste voeding, omdat hij dan in zijn diepe slaap ligt en dan 's nachts nog een keer komt. Nu komt hij meestal rond 5.00 uur. Prima!! Alleen het gebeurt ook regelmatig dat hij al om 1.00 uur wakker wordt en dan om 5.00 uur weer. Vannacht was dat weer zo en dan geef ik hem om 1.00 uur een hele fles en om 5.00 uur een half flesje. Vanochtend heeft hij daarna niet meer geslapen, was erg onrustig. Volgens mij had hij ook kramp. Zijn ontlasting is af en toe ook wat hard.
Ik heb echt weleens het idee dat dit nooit goed komt en dat hij nooit van 7 tot 7 gaat slapen. We slapen nu al een half jaar zo slecht, soms maar 4 uur per nacht (we hebben namelijk nog een ventje van net 2 die ook nog regelmatig in de weer is…)
Ik vind het soms zo moeilijk om van mijn ukken te genieten, terwijl ze echt de liefste schatten van de wereld zijn.
Herkennen jullie dit??? Of ben ik de enige die 's nachts zo aan het tobben is? Ik had verwacht dat het inmiddels wel over zou zijn…

Sorry voor het lange verhaal

ach meid wat vervelend voor je! heb hetzelfde meegemaakt en ook andere mamas hier wel hoor dus je bent echt niet de enige! het is maar goed dat je aan de bel trekt en wie weet heb je wat aan onze tips…

ten eerste zou ik idd inbakeren echt afbouwen of in 1 keer ermee kappen. daar slapen ze echt niet beter op vooral niet met 6 maanden als ze zo beweeglijk zijn. ten tweede zou ik het volgende adviseren maar weet niet of je daar aan toe bent, namelijk even laten liggen als ie wakker wordt. niet naar hem toe gaan, ook niet om 5 uur! gewoon even laten huilen en wie weet slaapt ie vanzelf wel weer door. hier hetzelfde gedaan. was helemaal op van de gebroken nachten elke nacht stipt om 3 uur wakker en idd later ook om 1 uur en ga zo door. toen de babyslaapgids gedownload van de internet goed doorgelezen en voelde me ineens sterker in me schoenen staan! hup laten huilen. 1 nacht maar! hij heeft wel anderhalf uur liggen krijsen en mijn hart werd verscheurd! niet toegegeven ik dacht nu of nooit het moet gebeuren. daarna viel meneer huilend in slaap…en is nooit meer wakker geworden in de nacht. nou nooit dat is natuurlijk niet helemaal waar wel 2x toen hij tandjes kreeg maar dat was het! en dat mag dan ook wel…

ik denk dat de jouwe gewoon uit gewoonte wakker wordt. puur voor aandacht. ik had ook van alles geprobeerd, de fles (nou helemaal niet aan beginnen want daar wennen ze aan), in bed nemen (ook niet goed) wiegen noem maar op! het schiet niet op! ik denk dat jij er ook aan toe bent…na 6 maanden ben je toch echt op en idd wanhopig…dat snap ik echt…ik kan je eventueel de slaapgids opsturen via de mail als je dat fijn vind. zo lees je de dingen die je eigenlijk al weet maar ergens toch nog een steun in de rug als iemand anders het je verteld…laat maar even weten maar meid niet toegeven hoor! hoor vaak dat moeders nog een kind van 2 hebben die nog steeds niet doorslapen in de nacht! en nou weet ik dat dat te ver gezocht is maar je moet een keer ho zeggen…

vergeet het niet! jij bent de baas!

Lilypie First Birthday tickers

Ha Mama Selma,

bedankt voor je bemoedigende reactie!! Net kwam de buurvrouw al vragen waarom we Jip zo lieten huilen… kan nu ook wel janken
We tobben al best lang met Jip en ik zou het wel super vinden als je die babyslaapgids zou willen mailen. Hoe kan ik je mijn adres geven zonder dat iedereen die gelijk ziet?
We hebben al eens eerder geprobeerd Jip te laten huilen, maar nooit langer dan een half uur (ook ivm de buren…)
Met ons andere zoontje hebben we dat ook gedaan, maar die sliep al veel eerder door.
Soms zit ik te twijfelen of we niet over moeten naar het schema van 7-11-15-19-23 uur en dan 's nachts laten huilen. Maar ben zo bang dat het niet werkt…
Misschien dat die gids me inderdaad het steuntje in de rug kan geven die ik nodig heb.
Nogmaals bedankt voor je reactie!!!

Groetjes, Annelies

niks aantrekken van de buren. heb ik ook niet gedaan. zij zorgen niet voor je kleintje en heb liever dat hij 1 nacht huilt dan dat ie elke nacht huilt. schema aanpassen zal ik niet doen als het zo goed gaat. zal weinig veranderen. ook een late voeding zou ik echt niet adviseren nu hij al 6 maanden oud is. ik zal je de babyslaapgids opsturen kijk maar of hij aangekomen is ok? en laat het dan even weten!

He meid wat naar. Kan me voorstellen dat jullie zo moe zijn dat je het soms ook even niet meer ziet zitten. En nu zit hij ook nog in een sprongetje. Ik heb zo geen pas klaar antwoord voor je maar wilde wel even laten weten dat ik met je mee leef. Wij hebben veel gehad aan het boek van Ria Blom met de 3 r’s maar hoor ook wel goede verhalen over het geen wat Selma naar je toe stuurt. Ik hoop dat het werkt. Ik zou niet aan je schema iets gaan veranderen dat ziet er goed uit. Geef je hem ook rijstebloem omdat je zegt dat zijn ontlasting soms wat hard is. Dan zou ik daar gelijk mee stoppen want lees hier op het forum regelmatig dat de kleintjes daar van gaan verstoppen.

Vervelend zeg! En vooral vermoeiend…
Wat voor fles krijgt hij om 20uur? Is dit een papfles?
Wat zeggen ze op het consultatiebureau? Wel melden hoor, vaak is het alleen al fijn om even je verhaal te doen!
Sterkte en hou vol!

Mirjam

Sterkte hiermee meid, En idd niets aantrekken van de buren die kunnen beter een paar nachten slecht slapen ipv dat jij nog maanden zo door moet.
Ik kan me erg vinden in het bericht van mama Selma. Ik heb alleen geen ervaring met inbakeren. Rens was ook erg onrustig en toen kregen we ook de tip om hem te laten huilen. Ontzettend moeilijk want het gaat wel tegen je natuur in vind ik. Hier heeft het gigantisch goed geholpen. Huilen was binnen 3 weken over (idd je moet hier wel een lange adem mee hebben)
Ik ging wel altijd eerst even kijken of er niet echt wat aan de hand was, was er niets dan ging ik weer weg en als hij dan na 20 minuten nog huilde ging ik weer even naar hem toe. Netzolang totdat hij sliep en idd geen flesjes wiegen oid.
Je moet er wel rekening mee houden dat het huilen eerst erger gaat worden omdat hij het niet zo gewend is voor dat het minder gaat worden.
Het is niet makkelijk maar uiteindelijk werkt het meestal wel.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Om 20.00 uur krijgt hij inderdaad een papfles (rijstebloem), maar ik denk dat hij daar dus kramp van krijgt, Dus daar wilde ik maar mee stoppen.
We houden ons zoveel mogelijk aan de 3 R’s van Ria Blom. Dit heeft Jip ook wel nodig.
Zit zo te twijfelen waar je goed aan doet. Zit de hele dag te malen in mijn hoofd hoe we dit kunnen veranderen/ verbeteren, maar kom er niet uit…

Mijn jochie kwam ook tot 6 maanden snachts voor eten. Nu wordt hij altijd een keer wakker en de ene keer moet ik komen en de andere valt hij weer in slaap. Vannacht zette hij door met huilen en dan geef ik hem een paar slokjes water. Wij (ouders) zijn beiden lichte slapers, wie weet hij ook. Daarnaast gaan ze door zoveel fases heen, dat dat er snachts ook weer uit komt.

De eerste 9 maanden werd mijn kleine wel 5 keer per nacht wakker (borstvoeding) Nu is ze bijna 2,5 en word ze bijna altijd nog minimaal 1 keer wakker. Niet om je schrik aan te jagen hoor, maar gewoon om te laten zien dat je niet de enige bent! En ja het is heel vervelend! En je bent heel moe. Kijk of je andere tijden kan vinden dat je wat bij slaapt en ja met een peuter er bij van 2 is dat natuurlijk extra moeilijk. Kun je als je er echt doorheen zit niet een oma inschakelen of een ander familie lid die de kleintje 1 middagje per week kan nemen zodat jij toch wat bij kan slapen? Succes iig ik hoop dat het snel beter word!

Och meid! Lijkt me echt niet leuk voor jullie!! We hebben het zelf nooit mee gemaakt maar wil je toch even bemoedigen!!!
Wij hebben de eerste maanden een huilbaby gehad en de buren gingen op een gegeven mee huilen (hoorde ik door de muren heen) Alsof je nog niet genoeg gejank heb gehoord
Die tips van Selma vind ik heel goed en ik hoop dat je daar wat aan hebt!!
Sterkte en succes er mee!

X Marja

Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm

Even een snelle update (ben namelijk aant werk)
Vannacht heeft Jip zowaar doorgeslapen, terwijl we niks anders gedaan hebben dan anders… Zal wel eenmalig zijn, maar heb er enorm van genoten
Heb inmiddels de doorslaapgids ontvangen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om te lezen, ben benieuwd naar de methode.

Groetjes en bedankt voor alle reacties!!!

hey meid wat goed! zal wel niet eenmalig zijn hoor! want als ze het eenmaal kunnen dan doen ze niet anders! wat leuk om te horen dat je heb kunnen doorslapen jeetje je zult wel verrast zijn ahahahah hopelijk hoef je niets meer hieraan te doen en gaat het zo door! ik wens je het allerbeste meid!

trouwens de mijn werd vannacht om 1uur wakker hahah net of hij mij door had hij had het alleen koud gelukkig maar als dat het maar is…wel zielig hoor…voelde aan zijn nekje en deze was ijskoud gelijk een ander slaapzak gepakt en hij sliep weer lekker verder…maar ik zal mijn mond houden voor de rest want vaak gaat het de verkeerde kant op als ik iets goeds over hem vertel

Wat goed om te lezen. We blijven positief en gaan er vanuit dat dit de 1e nacht is van de vele

hoe is het vannacht gegaan?

Ha meiden,

al 3 nachten slaapt Jip door!!! Ik weet niet wat me overkomt!!
Hij eet ook ineens zijn groente een stuk beter, misschien heeft dat er ook wel mee te maken!
Hopelijk zet dit door en zijn we over de ergste nachten heen!
Ik hou jullie op de hoogte!!
Groetjes!

Heey, wat fijn dat jullie nu dan eindelijk kunnen doorslapen.
Hier nooit veel trammelant gehad in de nacht, afkloppen!!! Alleen nu weer een periode dat hij in de ochtend weer vroeg wakker is en ook weer af en toe in de nacht even huilt. Maar goed mijn kleine is dan ook pas ziek geweest en de vorige keer dat hij ziek is geweest was t precies zo. Hij sliep altijd door en hupsa na en tijdens ziek zijn was dit eventjes voorbij. Soms weet je gewoon niet waar het aan ligt en volgens mij hoort het er ook af en toe bij. Niet te veel natuurlijk!!!

Succes!

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers</a

Fijn dat Jip doorslaapt. hopelijk blijft het zo. Succes met bijslapen nu.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers