Ben 9 en heb msn

pffff dylan heeft nu ook msn,heel leuk begon met 1 zijn vriendinntje in de klas

nu komen er steeds meer bij en meneer voegt ze zelf toe,maar geeft ook aan iedereen maar zijn mail adres van de msn

heb 10tallen keren gezegd dat niet te doen,en nu zie ik allemaal onbekende die vragen om toegevoegd te worden

heb maar ff gezegd dat ik dat niet accepteer,en hij zegt ja je moet op oke klikken
ik zeg moet niks,ik ga bepalen wie er wel en niet op komt nu

ben maar brutaal geweest en degene allemaal gemaild van wie het zijn
en krijg ik geen antwoord dan zeg ik steeds niet accepteren

en hij had er al 1 toegevoegd kreeg je net mail ga je naar dating site???

maarja doe ik hier wel goed aan,vind het zo eng he kind en internet

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Cheyenne mag het nu ook al een jaar ofzo (dus die was ook 9 ongeveer)

Ik weet het niet…
Kijk, het is leuk dat ze nu weleens met ons kan msn-en en webcammen.
En met haar vriendinnen.
Maar er zijn zoveel engerds en creeps in “internetland” dat ik het persoonlijk niet zo prettig zou vinden als het mijn dochter was.
Ik weet niet wat voor afspraken zij heeft natuurlijk, met haar moeder.
Maar het lijkt mij (ook in jouw geval dus) dat je moet proberen om heeeeeel duidelijke afspraken te maken.
Hem vertellen dat iedereen zich op internet ook ànders kan voordoen (en dat veel mensen dat ook daadwerkelijk doén!!)
En hem laten beloven dat hij alleen msn’t met de vrienden die hij geaccepteerd heeft en waarvan jij dus op de hoogte bent.
Want dat lijkt me op zich vrij normaal, dat jij weet wie hij in zijn contactpersonenlijst heeft staan (dat zou 1 van mijn voorwaardes zijn)

Succes

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

ja heb hem zekker uitgelegd over al die engerds op i-net…

maarja hij geeft aan jan en alleman maar zijn mail adres,en ik ziet nu steeds onbekende,dus zei al,je mag alleen die in je klas zitten en ik wil wel weten wie

ik start ook zijn msn op,mag hij zelf niet,dus ik ziet het gelijk

en hij mag dit ook niet op zijn kamer,alleen bij ons in de woonkamer onder toezicht
en meld iemand om toegevoegd te worden moet hij mij of hans roepen

en ik kan zijn gespreken nakijken

maar echt gerust ben ik niet hoor,maarja kleine kinderen worden groot en willen ook i-netten en msnen pffffff

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

quote:
maar echt gerust ben ik niet hoor,maarja kleine kinderen worden groot en willen ook i-netten en msnen pffffff

Jep, daar ontkom je helaas niet aan…
Maar je hebt het aardig “onder controle” nu toch?
Echt veel meer kan je volgens mij niet doen…

Ik heb toen die aflevering van Oprah Winfrey gezien van een man die zich had bezig gehouden in de i-net wereld om pedo’s op te sporen.
Hij deed zich dan voor als een jongen van 11 ofzo.
Brr…om kippevel van te krijgen wat die vent als “jongetje” allemaal op msn kreeg, en wat voor verzoeken enzo…krijg nog kippevel als ik eraan denk.

Kijk, dat heb ik dus wel steeds in mijn achterhoofd zitten.
Lijkt misschien overdreven, maar dat is het niet, vrees ik…helaas…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya