Hoi,
Ik wil graag met Naomi gaan werken met zo’n beloningsbord, maar kan iemand mij misschien vertellen waar ik die kan halen? Of heeft iemand voorbeelden om zelf zo’n bord te maken???
Groetjes Diana.
Hoi,
Ik wil graag met Naomi gaan werken met zo’n beloningsbord, maar kan iemand mij misschien vertellen waar ik die kan halen? Of heeft iemand voorbeelden om zelf zo’n bord te maken???
Groetjes Diana.
Hoi,
Ik heb hem zelf gemaakt. Doet volgens mij iedereen. Je neemt een groot vel karton + een pak leuke stickers. Daarop geef je met leuke kleurtjes aan waarvoor hij een beloning kan verdienen bijvoorbeeld voor het eten. Dan teken je een bord of trekt hem over uit een boek. Vervolgens maak je hokjes voor de stickers. Aan het einde van die rij hokje geef je dan aan wat de evt. grote beloning is. Werk wel zoveel mogelijk in pictogrammen.
Je kan dit ook maken op een magneet bord. Zijn niet zo duur bij de ikea die hebben ook verschillende kleuren mageneten erbij.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Werkt hier erg goed. samen met dagritme systeem.
Groetjes,
lon106
Laatst hadden ze ze bij het Kruidvat in de aanbieding. Is al wat weekjes geleden maar mogelijk hebben ze ze nog ergens.
Als je op Google het woord beloningsbord intikt krijg je heel wat resultaten met allerlei voorbeelden. Ook die van het Kruidvat.
Groetekes, Sje
hallo,
Wat voor soort onderwerpjes kun je verzinnen op een beloningsbord? Er is al 1 aangegeven:’ voor het eten’ .
Ik wil er graag zelf 1 maken, omdat ik heel erg van knutselen en tekenen houd Dus hoop ik op een paar leuke onderwerpjes voor de mijne
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen ^^
Alvast bedankt!
vanaf 2 jaar kunje er het beste mee beginnen met zo’n beloningsbord dan begrijpen ze meer is mij destijds verteld door het medisch kleuterdag verblijf
Dank je wel voor de reactie!
Dan zal ik het even noteren zodat ik het niet vergeet
Bedankt!
Hoi Christina,
Eigenlijk kan je straks op je beloningsbord alles zetten wat niet lekker loopt en waarvan jij denkt dat een beloningssyteem gaat werken maar beperk het tot uiterlijk drie en dat is al veel hoor.
Maar eten is vaak z’n onderwerp ook bij zindelijk worden werkt het soms, opruimen aan einde van de dag. enzv. Maar het werkt alleen bij dingen waar ja strafhoekje ofzo te zwaar voor is en waar je kindje een stimulans nodig heeft om iets te doen maar waar het toch ook eenkeuze kan maken.
groetjes
lon106
Hoi Diana,
ik zal nog wat meer vertellen over het beloningsbord wat ik heb.
de taakjes die hier op staan zijn o.a.:
aankleden, bed opmaken, aardig zijn, kamer opruimen, niet plagen, tafel dekken, tanden poetsen, speelgoed opruimen, niet zeuren, huisdier(en) verzorgen, op tijd naar bed, sorry zeggen, niet slaan, wassen, huiswerk maken, samen delen, alstublieft en dankuwel zeggen. Ik heb zelf nog gemaakt (want er zitten ook blanco magneetjes bij) goed luisteren en goed en snel eten.
Je hebt dan kleine ronde magneetjes die ze uit kunnen kiezen als ze iets goed hebben gedaan (ipv stickers plakken op een gewoon vel). Als ze het de hele week goed hebben gedaan kun je weer uit andere magneten kiezen bv, fantastisch, prachtig, super!, winnaar!, goed gedaan!, hoera!, heel speciaal, enz enz. Als eind beloning.
Ik kies meestal de taken uit op bv zaterdagavond. Dit beloningbord loopt van zondag tot en met zaterdag. Vind ik zelf onhandig ik had liever van maandag tot en met zondag gehad. Dat vind ik echt een week. Dit is meer midden in de week. Maar goed.
Hetzelfde geldt ook voor zindelijk maken, maar dat had je al gelezen in onze andere gesprekken over dit onderwerp bij “Genieten van je peuter!”.
Succes!
Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)
Hoi Bianca,
Dat beloningsbord wat jij hebt is dat ook van het kruidvat?
Ik had gekeken op marktplaats maar ze vragen er echt belachelijke bedragen voor.
Dacht dan maak ik het zelf maar ik ben helaas niet zo creatief
Groetjes Diana.
hoi diana,
ik heb geprobeerd je het voorbeeld te mailen maar op een of andere manier lukt het niet. Heb je misschien een ander mail adres wat ik kan proberen?
gr, bianca
Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)