Belonen werkt niet meer

Hoi allemaal,

Ik heb een schat van een jochie van 4 jaar, maar op het moment is hij niet om uit te staan. Ik hoor op school dat er meerdere kleuters zijn die spontaan veranderd zijn, nu ze op school zitten.
Mijn zoontje heeft een onwijs grote mond, ik krijg af en toe een mep van hem, plast (soms expres) in zijn broek, poept in zijn broek en niet alleen thuis maar ookop school, terwijl hij al 1,5 jaar zindelijk was, want ons beloningssysteem werkte toen uitstekend, maar nu… het beloningssysteem interesseert hem niet meer. Wij hebben ook een strafmatje en ook het straffen lijkt bij hem niet te werken. Hij moet dan 4 minuten zitten, maar hij gaat een beetje in zichzelf mopperen en als we dan vragen waarom hij straf had, weet hij het vaak niet.
En als hij er dan vanaf mag en wij zeggen; "wat hoor je dan te zeggen?’
‘Ohja, sorry en ik zal het niet meer doen’ en dat op zo’n nonchelante toon.

Mijn man en ik beginnen nu echt met onze handen in het haar te zitten, want met name het plassen en poepen in de broek wordt gewoon te erg. Ik was zijn kleding echt 3 keer in de week omdat hij meerdere malen per dag in zijn broek plast.

Hij voelt het wel aan, maar gaat gewoon niet. Zijn ontlasting houd hij steeds op tot hij het echt niet meer op kan houden. De huisarts zegt dat het bij zijn leeftijd hoort, maar wij voelen ons soms zo vreselijk.
Want van binnen staat we gewoon op kookpunt.

Ik las wel dat meerdere ouders hiermee te kampen hebben… gelukkig ben ik niet de enige. Iemand nog bruikbare tips en trucs?

Groetjes Broekie

Maak iets moois van het leven! Laat niemand voor je denken en maak je eigen keuzes!

mijn dochter was al 4 jaar en nog deed zij het in de broek, ik raakte zo erg gefrustreerd.

Ik merkte dat het niet hielp om boos te worden want zo werd ze alleen maar meer bang.

Het komt echt vanzelf wel weer goed ventueel…als zij het in de broek deed moest ze zelf de vieze broek uitdoen en zelf een schone aan, dat vond ze dus zo vies…daarna duurde het nog even, maar van de ene dag tot de ander ging ze zomaar op wc zitten en riep ze “ik heb gepoept”.

mischien kan het ook wel zijn dat hij die verandering om naar school te gaan niet aan kan???

ging hij wel naar een peuterspeelzaal voordat hij naar school ging?

ik zal in iedergeval voor jou duimen…laat jij weten hoe het gaat af en toe???

Jolene: mama van Amber en Brandon

Ik heb wel eens folders bij het consultatiebureau (ja, die tijd ben je al voorbij met hem, maar ze kunnen je misschien wel verder helpen) en in schoolboekjes gezien, dat er speciale opvoedingsspreekuren zijn (in de stad, woon zelf in een dorp). Vraag even op school of het CB of ze daar een adres van hebben en stel daar je vraag, want als ie nu nog steeds zo is, kun je wel wat hulp gebruiken en volgens mij is het vrijblijvend en zit je niet meteen aan een instantie of psych vast.