Beleg

Hallo,

Mag je nu een baby van 6,5 maand alle soorten smeerbaar beleg geven?
Ik las namelijk ergens van smeerkaas en pindakaas.
Ze heeft nu 2 keer een paar stukjes brood gehad met pindakaas er op gehad en ze sabbelt er lekker op en eet het zo op.
Maar nu hoor ik weer van andere van ze mogen nog geen pindakaas hoor het 1e jaar! Het schijnt dat pinda’s niet goed is of zo.
Is dat zo?
Wat voor beleg mogen ze dan allemaal?
Ik lees overal alleen maar smeerkaas maar zijn er ook nog andere dingen?
Ik vind het een beetje eng om al zo veel te geven aan haar.
Ik was al een beetje begonen met brood, omdat toen ik zelf brood at zat ze bij me op schoot en deed de hele tijd haar mondje open van ik wil ook! Was wel erg schattig.
En ik heb ook ergens gelezen dat ze gewoon het brood met korst op moet eten. Maar dat is toch nog veel te hard?
En moet je nu beter beginnen met wit brood en daarna lichtbruin zodat ze eerst kan wennen aan het brood? Dat heb ik namelijk ook weer ergens gelezen dat je beter met wit brood kan beginnen.

Ik heb ook diksap en gewone roosvicee sap in huis maar in die roosvicee sap zit veel meer suikers dan in diksap.
Mogen ze nu wel gewoon die gewone sap of is het beter het 1e jaar diksap te gebruiken?
Een heleboel vragen weer…
Gr.Kim

6.5 maand is nog wel een beetje vroeg Omdat in brood gluten zitten er wordt geadviseerd met 7 a 8 maanden

Mocht je toch brood willen gaan geven Zou de eerste tijd er lekker op laten sabbelen
Kun je bv geplet vers fruit (bv. banaan of meloen)
vruchtenmoes zonder suiker (bv. appelmoes)
groentemoes
ei of gekookte vis (fijngeplet)
magere producten: kalkoenfilet, kippenwit of jonge kaas (voldoende kauwen!)
Kies geen:
vette of bereide vleeswaren
gezouten kaas
zoet beleg

Succes

Tries

Tries, onze expert.

je mag ook geen honing geven voor het eerste jaar i.v.m bacterien en ik dacht gluten ook niet

Hoi

Bij ons mogen kinderen wel met 6 maanden bruin brood, geen volkoren.

Manon kreeg als beleg appelstroop. Heerlijk vond ze het.
Later wel meer oa smeerkaas en jam. Pindakaas kan niet goed zijn als er aanleg is voor allergie. Noten kunnen ze allergisch voor zijn.
Er zijn al eerdere topics geweest over wanneer brood en het verschilde nogal per cb zijn we achter gekomen. Rustig proberen en goed kijken of de darmpjes het kunnen verdragen!

Tessie

Ik ben voorzichtig met een stukje brood begonnen toen Ruben
5,5/6 maanden oud was.

En eerst heb ik er een beetje appelstroop opgedaan (wat hij nu niet meer lekker vind)
Daarna Smeerkaas maar dat vond hij helemaal niet lekker, leverpastei ook niet.
en pindakaas vond hij opzich wel lekker maar dat krijgt hij niet weg en smoort er bijna in. (maar dat het tot 1 jaar niet mag?! had ik nog niet eerder gehoord)
En Roosvice jam vind hij heeeelll erg lekker, en af en toe geef ik hem ook wel eens een broodje met chocolade pasta en dan klimt hij zowat uit zijn stoel, zo gek is hij daar op.

Maar ik geef hem gewoon wit brood zonder korstjes, want die krijgt hij nog niet weg.
En als ik hem een sapje geef is het eigenlijk altijd roosvice.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Manon krijgt als sap ook roosvicee en op de creche diksap geloof ik

Tessie

ik geef luca diksap, en dan niet heel zoet, echt maar een beetje.

luca kreeg eerst tarwebrood, met korstjes, nu krijgt hij net als ons volkorenbrood en dat gaat prima. Op het brood zit appelstroop, jam, smeerkaas of smeerworst en natuurlijk boter. Daar ben ik trouwens mee begonnen, met alleen een boterham met boter. Korstjes vinden ze juist heerlijk om op te sabbelen!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker