Joep is een ontzettende goede eter en ik helemaal geen klagen met hem. Heerlijk!
Tussen de middag krijgt hij een boterham met smeerkaas (vindt ie heel lekker) of smeerworst (is minder geliefd maar eet ie wel). Nou vroeg ik me af of er nog andere soorten beleg zijn die een kindje van ruim 10 maanden mag eten?
Beleg op de boterham?
wij geven pindakaas, leverpastei, en soms een geprakte banaan op de boterham vinden ze ook lekker.
Heel soms krijgt ze jam maar niet te vaak.
groetjes Gytha

wij gaven lars gewoon alles op brood wel fijn snijden maar bij onze oudste deden we het ook zo, en ie lust nu nog steeds alles.
wij lette alleen wel goed op met zoute en kruiden dat doen we nog steeds.
ok bedankt! Ik dacht al wel dat het kon maar toch fijn om het even weer bevestigd te hebben. Joep krijgt denk ik vanmiddag jam op zijn boterham.
En doen jullie er dan ook boter onder?
hoi hoi,
Ik heb er meer moeite mee met het geven van brood met beleg. Het maakt niet uit wat ik geef: leverpostei, banaan erop etc. Mijn zoon wil niets op het brood hebben. Die eet het liever op zonder er wat op te hebben.
Moet ik gewoon blijven proberen (dat is wat ik tot de dag van vandaag nog steeds doe) of gewoon zo laten?
enige suggesties??

“ze” (wie dat dan ook mogen zijn) zeggen wel altijd dat je smaken moet blijven aanbieden…
Ik denk zelf dat dat beleg later wel komt toch? Als je zoontje liever een broodje zonder beleg eet zou ik me er niet zo’n zorgen over maken hoor. Gewoon blijven proberen.
Dank je wel voor de reactie, dit maakt mij weer gerust.
Ja ik blijf gewoon aanbieden hoor als hij het niet wilt dan doe ik er verder niet moeilijk over

sochtends mogen ze van mij zoet, thije krijgt dan jam, van zonnatura, zonder suiker enzo, of appelstroop. smiddags moeten ze hartig. tot nu toe krijgt hij alleen maar smeerkaas en smeerworst. Maar ga ook eens wat anders proberen! Pindakaas durf ik nog niet, met allergie enzo…

Joep kreeg tot vandaag 's ochtends een fles van 160 cc en 's avonds een papfles van 180 cc.
Wanneer zijn jullie begonnen met het broodje 's ochtends en wat voor drinken geven jullie daar dan bij?
Ik heb vanmorgen een flesje van 100 cc gegeven en een half broodje smeerkaas.
Is dit goed?
ik kan alleen maar zeggen kijk naar je kind,
Elk kind is anders, lars van mij at graag mee was ook mijn tweede en je gaat er dan makkelijke mee om, je kan gerust en hele boterham gevenals ze erg jong zijn zonder korst en wat melk of diksap.
ik zelf geef roosvice omdat hij geen diksap lust.
het is wel beter om lchtbruin brood te geven ipv wit.
succes
ze kregen van mij toen ze klein waren het volgende (en nog steeds hoor trouwens):
Altijd lichtbruinbrood en boter. Met fruithapje (uit potje of vers), appelstroop (zit veel ijzer in!), jam (je hebt ze ook zonder suiker), smeerkaas, smeerworst,
ham, kaas (ik geef jonge kaas omdat ik andere niet lust). Brood dopen in de melk vond lucas erg lekker toen hij nog baby was. Lucas at toen hij baby was wel 3 boterhammen zonder korst (dat is nu niet meer zo hoor!)…ik mag blij zijn als hij 1 1/2 boterham naar binnen werkt…peuter he…dan willen ze niet meer alles opeten…tenminste die van ons niet!
pindakaas krijgen ze nu nog steeds niet! lisa lust het niet eens. Ik vind het te zoet en die pinda’s he…ze krijgen het gewoon niet!
honing mogen ze pas als ze 1 jaar oud zijn.
maar dat kun je tegen die tijd ook op brood doen.
Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)
ordig maakt het niets meer uit of kinderen wit of bruin brood eten
bruin vult wel wat meer hier lusten ze geen bruin
ik vind witbrood niet goed voor de darmen. Bruinbrood lijkt mij gewoon beter.
Maar inderdaad tegenwoordig heb je van Blueband wit brood wat eigenlijk bruin brood is. Dus dat kan je als alternatief geven als kindje niet van bruin brood houdt. Hier houden we niet zo van witbrood…hihi
Zelfs mijn man is nu gewend aan bruinbrood. Wij eten altijd boerentarwe dus geen donker volkoren ofzo…bah
Gr, bianca
ik laat thije gwoon meedoen met ons. Ik zelf drink geen sap bij het ontbijt of middag. Dus de kinderen zeker niet. Als Thije eerder wakker wordt krijgt hij zn fles. Als we gaan ontbijten, dan eet hij zn broodje en krijgt hij wat water erbij. Smiddags gewoon zn fles melk aan tafel met een boterham. Hij wil alleen eerst zn hele fles opdrinken, voordat er brood in mag.

hier moeten ze eerst eten voordat er uberhaupt drinken in gaat. Als ik ze eerst laat drinken dan wil het eten er niet meer in. Wij hebben een gezegde …waar drinken zit kan geen eten zitten. Dit omdat ze dan al vol zitten eigenlijk.
's ochtends als ze brood krijgen krijgen ze ook melk. Lucas dan meestal yoki of iets anders omdat hij zo zijn melk niet wilt drinken.
Als hij pap krijgt…dan krijgt hij gewoon later wat ace drink of vruchtenmix met vit. c of appelsap. Als hij dit op heeft poets ik zijn tanden.
Water dat lust lucas niet echt en dat drinkt hij ook zeker niet op als ik hem dat in zijn fles geef. Lisa daarentegen weer wel.
Gr, bianca