Beleg op brood?

Wat doen jullie op de boterham van je kleintje?
En zou ik een al stukje brood bij Julian (6 mnd) kunnen proberen?
Korstje was geen succes, die slurpte hij zo naar binnen en begon te kokhalzen.

Groetjes,
Mirjam

damian kreeg met 6 maanden op advies van het cb ook al brood. we begonnen met smeerkaas of smeerworst. heel af en toe krijgt hij jam 1x in de 2 weken ofzo en dat is echt een traktatie.

Brood kan vanaf 6 maanden.
Je kunt het eerst in een beetje melk dopen, zodat het wat zachter is.
Als beleg: smeerkaas, smeerworst, appelstroop, jam (zonnatura, zonder suiker) oid. Later kunnen ook vleeswaren en kaas.
Wij deden de eerste keer alleen een beetje boter op de boterham.

Hele kleine stukjes snijden, en dan in de wangzak, of met het beeg naar de tong in de mond, zodat het niet aan het gehemelte blijft plakken.
En maar even kijken hoeveel hij wil eten!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij zijn op advies van het CB met 7 maanden begonnen met brood. Zij gaven aan dat je het beste het brood in de wangzak kon stoppen. Ik heb dat echter nooit gedaan. Gewoon in zijn mond gestopt en dat ging prima. Ik heb de eerste keer kaal brood in stukjes gedaan. Hij at meteen een hele boterham weg, dus meteen de volgende dag begonnen met boter en smeerkaas. In het begin gaf ik alleen smeerkaas of smeerworst. Wat later ben ik begonnen met andere dingen zoals kaas, kipfilet, ham etc.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Oke bedankt!

@Mellanie: om welke reden kreeg je als advies om al met 6 mnd te starten met brood?
Julian is een hongerige baby. Heeft nog nooit een druppel van zijn 210cc fles laten staan, zou makkelijk meer lusten. Fruit gaat er ook heel makkelijk in. Groenten iets minder. Ik denk zelf steeds dat hij behoefte heeft aan meer!

Doeg.

Mirjam

Hier adviseert het cb standaard met 6 maanden brood.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Michelle,

hoe en wat gaf jij?

damian ging met 6 maanden de fles weigeren en ze adviseerden mij om niet meer dan 1x per dag pap te geven wat hij dus in de ochtend al kreeg dus tussen de middag moest ik dan brood proberen. hij vond het gelijk al heerlijk en nu eet hij een hele boterham weg met korsten!!!

hij is ook altijd een hongerige baby geweest alleen is dat nu met het warme weer wat minder maar ach hij kan het hebben.

Muriel is nu 7.5 maand. Ze is wel 6 weken te vroeg geboren maar ik ben net vorige week pas begonnen met wat brood te geven. Eerst alleen wat korstjes en vandaag voor het eerst kleine stukjes met een beetje smeerkaas erop. Dat vond ze maar vreemd maar ze heeft wel bijna een hele boterham op gegeten zonder de korsten dan. Ik heb er geen boter opgedaan. Hierna gaan we smeerworst proberen. Op het CB zeiden ze met 5 maanden al dat we met een korstje brood konden beginnen maar dat hebben wij dus niet gedaan. Zeker omdat ze voor 6 maanden gluten afraden en dat dus in brood zit.