Belastingdienst en kinderopvang

Het is weer tijd om belastingaangifte te doen over 2009 (bij ons is dan voor eigen woning en inkomsten)
Weet iemand hoe het zit met de kinderopvang-toeslag

Ik bedoel … we hebben het vorig jaar aangevraagd en krijgen maandelijks een bedrag gestort voor de bijdrage van de kosten van het KDV, maar vooraf weet je niet helemaal precies wat je inkomten zijn over het jaar waar je de toeslag voor krijgt, dus er zal toch iets van een verrekening moeten komen, toch?

Ik hab de belastingdienst gebeld met deze vraag en zij zeiden dat het automatisch gaat en dat de verrekening in de zomer plaats vindt, je hoeft er niets voor in te vullen.

Bij de aanvraag hebben we ons salaris iets hoger opgegeven want ik krijg liever iets terug dan dat we bij moeten betalen na berekening.

Klopt het dat het automatisch gaat ? of is er iets om rekening mee te houden.
Hoe is jullie ervaring hier mee ?

Groetjes

Dit klopt. De verrekening van het inkomen gaat automatisch als je inkomen bekend nav je aangifte inkomstenbelasting. Als je echter meer of minder uren hebt afgenomen dan je hebt aangevraagd over 2009, moet je nog wel een wijziging indienen. De uren worden nl. niet automatisch aangepast. Die worden overgenomen van je aanvraag/wijziging. Als je dan toch een wijziging in moet dienen, kun je ook gelijk het verzamelinkomen van de ib overnemen.

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Hoi hoi
Dit klopt allemaal maar let wel op dat het uur tarief van het KDV ook kan veranderen .
Mocht dit zo zijn dan zou ik het wel veranderen want de kans is groot dat je dan meer terug krijgt .
Ik heb het wel gedaan tenminste .
Kwam er toen ook achter dat het uurtarief van 2009 ook te laag was geweest en heb nu nog een mooi bedragje terug gekregen .
Succes en groetjes Dorethe