Bekleding wandelwagen schoonmaken (Sje?)

Hoi meiden,

De nesteldrang heeft hier flink toegeslagen . Ik heb een maxicosi mura en de bekleding daarvan is behoorlijk smoezelig, waarschijnlijk van de croissantjes in de supermarkt .
Nu wil ik die heel graag wassen. Het is 100% polyester en er staat een handje op dus handwas. Ik heb inmiddels van Sje geleerd dat groene zeep super werkt maar of ik dat hierop mag gebruiken? Nu is mijn vraag aan jullie (en schoonmaakgoeroe Sje) hoe kan ik de bekleding het beste reinigen? Help?

groetjes,
Wendy

Ik haal altijd de bekleding eraf, heb een emmertje water met een sopje van biotex, harde borstel, en poetsen maar! Doe het wel alleen bij warm en zonnig weer, anders duurt het tijden voordat ie droog is

Manderijn

@Manderijn, heb je ook een Mura dan? Maareh…blondie hier heeft de zitting er (met veel moeite) al afgesloopt. Dan maar in de badkamer ophangen met de verwarming hoog…
groetjes,
Wendy

Nee, haha geen mura. Maar in de wasmachine kan het meeste niet he? Dus dan maar zo
Enne, ik deed het vorige winter ook, en toen heeft ie 2 dagen bij mijn schoonouders boven de ouderwetse kachel gehangen

Manderijn

Groene zeep is geen agressief schoonmaakmiddel dus ik zou het gewoon doen!

En anders met in een sopje van een fijnwasmiddel zetten als je dat meer vertrouwt.

Groetekes, Sje

Ok dan ga ik maar aan de slag. Het is een beetje aparte stof, van dat zachte bijna duikpakmateriaal vandaar dat ik even bij jullie wilde checken wat te doen. Ik las op internet dat een andere moeder het wel in de wasmachine had gedaan, handwas of fijnwas op 30 graden en dat dat goed was gegaan. Maar hoe hard mag je dan centrifugeren. Ik ben nl. bang als ik het op de hand doe dat ik mijn kinderwagen dagen kwijt ben…

groetjes,
Wendy

Heb je geen koud wasprogramma op je machine zitten? Die gebruik ik altijd voor dingen waarvan ik weet dat ze eigenlijk op de hand gewassen moeten worden. En dan het laagste toerental van de centrifuge kiezen. Hier gaat dat goed. Klein beetje vloeibaar wasmiddel zodat je geen waspoedervlekken krijgt bij het opdrogen. En daarna inderdaad aan de lijn laten drogen. Zo heb ik al veel dingen mooi schoon gekregen :smiley:

Maarruh, ik zou het wel eerst in een sopje van groene zeep zetten (a la sje) zodat de vette croissantvlekken al zo goed als weg zijn want ik denk dat die er met een koude was niet uitgaan…

@freubeltje, Er zit een koud wasprogramma op dus die ga ik maar uitproberen. Er zit wel een hard stuk aan waar de voetjes op rusten. Ik hoop maar dat dat goed gaat maar ja ook met een handwas wordt dat nat toch?

Ik heb de vlekken net behandeld met groene zeep en het ligt nu te weken in het bad…Ik ben benieuwd! Vind het eigenlijk best spannend…
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Aug 2011 08:58:46