Bekkeninstabiliteit!


#1

Hoiii Dames…

Ik ben vanochtend weer bij de Verloskundige geweest, de kleine man was goed gegroeit… en lag lekker op schema…
Aangezien ik (maar) 4uurtjes in de week werk, (schoonmaken) heb ik behoorlijk veel last van mn bekken, onderrug wat uitstraalt naar mn benen…
Ook thuis heb ik daar last van, en sochtends met het uit bed gaan, en savonds met het naar bed gaan.

Ik heb gevraagt aan de VK wat ik het beste kon doen ivm het werk 6 of 4 weken van te voren met zwangerschapsverlof.
Het liefst had ik tot 4weken doorgewerkt, maar hun hebben me aangeraden om 6 weken van te voren te doen.

Ook heb ik een telefoonnr gekregen voor bekkenfysio want het schijnt dat ik al een hele lichte vorm zou hebben van bekkeninstabiliteit.
Ik ga vanavond even mn zorg polissen doorspitten om te kijken hoeveel behandelingen ik vergoedt krijg.

Is er iemand bekent met Bekkeninstabiliteit, die me tips kunnen geven?

Liefs, Melanie


#2

Hi,

Geen tip, maar wel even medeleven…

Wat rot, dat je beginnende bekkeninstabiliteit hebt. Zorg dat je genoeg fysieke rust neemt in elk geval.

Succes bij de fysio!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#3

Ik heb ook geen tips Mel, maar ik vind ook dat je het rustig aan moet doen en gewoon lekker 6 weken vooraf met verlof moet gaan. Kijk, ik heb kantoorwerk en kon het makkelijk vol houden, al zou ik tot 40 weken door hebben moeten werken. Maar jouw baan is fysiek zwaar, met bukken en tillen en boven je hoofd werken en dan moet je gewoon anders met je lichaam om gaan. Je hebt het recht om 6 weken vantevoren te gaan, dus waarom zou je dat niet doen joh? En als je echt veel pijn krijgt, zul je toch moeten stoppen voorlopig…Maar kijk eerst eens in je polis, misschien ben je met de fysio al geholpen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers


#4

Ik hoop dat het helpt… en ik ga idd ook maar met 6weken van te voren verlof… Wel lekker… dan hoef ik nog maar tot begin oktober :smiley:
Nog een week of…5/6? hihihi…

Hopen dat ik het volhoudt…

Liefs, Melanie


#5

Ik had van mijn huisarts oefeningen gekregen die ik moest doen en waardoor erger is voorkomen. Maar weet niet meer precies hoe het ging. In ieder geval de kleine jongen (die nu al ruim 2 is niet tillen zelfs niet op de fiets!), als je in de auto ga, eerst je billen op de stoel en dan je benen 1 voor 1 erin. Alles rustig aan doen. Tijdig je rust nemen!!

Sterkte meis …



#6

Geen tips, maar wel even zeggen: vervelend meid. Hopelijk heb je iets aan de fysio.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#7

Ik heb nog steeds bekkeninstabiliteit al 20 jaar, maar ga je geen oefenigen geven want bij mij is het tijden de bevalling begonnen en ik weet niet wat voor oefeningen jij kan en mag doen nu.
Wat adviezen en tips
Indd wat Mini-boy zegt niet zwaar tillen. Ik mag eigenlijk maar 5 kilo tillen maar dat werkt niet met een kleine boy
Zo min mogelijk trappen lopen en als je trappen loopt een voet op de treeen dan de andere ernaast zetten dus niet gelijk met je andere voet naar de tree. Door je knieen als je iets opraapt.
Met een kussen tussen je knieen slapen. Als je je bed uit gaat eerst recht gaan zitten je benen over de rand op de grond zetten (als je bij de grond kan) en dan gaan staan.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#8

Ik heb geen tips voor je, maar vind het wel vervelend dat je hier last van hebt.

Idd lekker 6 weken van te voren stoppen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker


#9

Dank je wel Michelle… Gelukkig deed ik al deze dingen al… alleen een kussen tussen de benen niet… zal eens kijken of het helpt…
Noah til ik eigenlijk al niet meer… hij kan zelf de trap op, en met de trap af houdt ik zn handen vast… dat scheeld weer…

Liefs, Melanie


#10

Bed uit zei ik verkeerd, moet zijn op je zij gaan liggen op de rand van je bed dan eerst je benen eruit en je verder opdrukken met je hand.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#11

Oke… thnxx voor de tip…
Ik kon helaas nergens in mn polissen vinden wat er vergoedt zou worden, dus heb ze een mail gestuurt… maar ik bel maandag direct even.

Liefs, Melanie


#12

ik heb geen tips voor je. Wat vervelend zeg. Zou het idd rustig aan doen en lekker 6 weken van te voren stoppen. Ik doe ook lichamelijk zwaar werk en op het laatst ging dat ook gewoon niet meer dus moest ik wel 6 weken van te voren stoppen. Ik heb wel eens gehoord dat er speciale banden zijn om je bekken te ondersteunen tijdens de zwangerschap misschien dat dat helpt. Zou ik wel eerst even met de fysio overleggen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#13

Dank je wel Ramona, ik zal dit even gaan overleggen…

Ik ben gister avond na het eten voor 15.min in slaap gevallen op de bank, en kon er gewoon niet meer afkomen… Chris moest eerst mn benen strekken voordat ik kon opstaan…
Vanochtend heb ik even gewerkt… maar kon het niet meer volhouden.
Heb het gevoel alsof ik hele erge spierpijn heb in mn benen, wat echt doortrekt naar de heupen…

Heb dit ook opgeschreven op het werk… het is nu afwachten op wat de fysio zegt

Liefs, Melanie