Bekkenband aanschaffen of niet?

Hoii Dames,

Steeds vaker en steeds meer krijg ik last van mn bekken-instabiliteit.
De oefeningen kan ik gewoon weg niet doen, omdat het te pijnlijk is, en kan soms gewoon niet meer lopen van de pijn.
Nu zat ik te denken om een bekkenband aan te schaffen… maar heeft het nog zin met de 6weken die ik moet? Het is behoorlijk wat geld voor een band (tussen de 50 en de 70euro). En dat heb ik er niet voor over.

Wat zouden jullie doen? Gewoon de oefeningen blijven doen / bekkenband toch aanschaffen… of dan toch zo nog even blijven lopen en dan rustiger aan?

Liefs, Melanie

Wat adviseert je vk? Als het zou helpen om rustiger aan te doen (en je hebt die mogelijkheid) dan zou dat misschien het beste zijn? Wat voor buikband denk je aan dan? Ik had er eentje van een Duits merk, Anita. Ze verkopen ze ook bij Prenatal. Als je besluit dat je zo eentje wilt, dan heb ik dus nog eentje liggen. Mag je zo gebruiken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Misschien is er iemand die er een heeft en die jou hem wel wil lenen
En misschien kan je het met een sjaal oplossen die flink om je heupen binden
Ik was toen 50 euries kwijt voor die band maar het hielp wel
Ik heb hem niet meer anders had ik hem je wel gestuurt

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Ik heb ook geen bekkenband meer wat bij ook wel wil helpen is een brede riem goed strak over je heupen doen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Mriek: Mijn verloskundige adviseert me alleen om naar fysio te gaan, maar dat word niet vergoedt door mijn verzekering, dus ik heb oefeningen van mn buurvrouw gekregen die zij doet voor haar SI gewrichten.
Maar die oefeningen doen me zo zeer dat ik er mee gestopt ben.

Ik weet niet of een buikband helpt Mriek, het moet echt puur om je heupen zodat die weer “vast” zitten… Door de hormomen / zwangerschap is alles weker en soepeler geworden… zeg ik dat goed Michelle?

Rustiger aan doe ik al wel… al moeten de huishoudelijke dingen wel gebeuren… ik schuif wel veel af op Chris, maar kan moeilijk tegen de rotzooi aankijken en vervolgens gewoon niets doen hahaha…

Liefs, Melanie

ik heb ook een bekkenband gekocht 2.5 mnd voor de bevalling, bij mij heeft het niets geholpen. zelfs niet een klein beetje.
daar gingen mijn 48 euro
ik kan je wel adviseren eens een belletje te geven aan de fysio zij hebben bepaalde oefeningen die je nu al mag doen, omdat je anders het probleem net als mij hebt dat de bekkeninstabiliteit na de bevalling zo ernstig is geworden dat je er echt lang last van blijft houden (heb het nu nog steeds met vlagen)
ik hoop dat je er iets aan hebt… meis want het is echt pijnlijk! sterkte…

Jaa pijnlijk is het zeker Inge… Baal er ook zo van, dat ik Noah al bijna niet meer kan tillen, de wasmand niet naar beneden kan halen of boven kan brengen…
Als ik een goeie dag heb, dat ik voor mn gevoel weer alles kan doen, doe je al gauw te veel… en dan lig ik echt eind van de middag / avond helemaal strak op de bank, want dan kan ik echt niets meer…

Liefs, Melanie

ooh ja zoo herkenbaar, weet je wat ik op den duur zelfs had?
dat als ik mijn broek aan wilde trekken en dus mijn been omhoog deed om erin te stappen, dan schoot het er weer in.
ik kon gewoon echt niets meer, ik rolde de hele dag op een bureau stoel rond

@Melanie, heb je een mail gestuurd!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Dat ze je helemaal goed Melanie. Waar je wel mee moet oppassen met een bekkenband is dat je spieten niet slap worden. Dan ben je nog verder vam huis.

Bij mij is het pas tijdens de bevalling gekomen en heb toen 4 weken in een hangmatje gelegen om mijn bekken weer tegen elkaar te krijgen. Lukte wel maar toen dat matje eraf ging, gingen mijn bekken weer uit elkaar en staan ze nog Maar toen moesten de bekkenbanden nog speciaal aangemeten worden (20 jaar geleden ) en die waren gewoon van leer daarom gebruik nu dus als ik erge last heb gewoon een brede riem. Het beste is onder je kleren. Alleen als je pech hebt verschuift dat rotding hahahaha.

Maar ik zou zeggen ga gewoon op zoek naar een bree riem, zelfde effect, stuk goedkoper.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oke… Thnxx voor de berichtjes… ik zal eens rond gaan speuren…

@ Judith: Ik heb je mail ontvangen en weer 1 terug gestuurt…

Liefs, Melanie