Bekken instabiliteit en een kleine meid

Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik erg last van bekkeninstabiliteit (achterkant) en nu de kleine ook groter wordt en meer op mijn bekken drukt, wordt de pijn alleen maar erger.

Zoals vananvond kon ik Anna niet eens met goed fatsoen in haar bedje leggen. Kon haar nauwelijks optillen!! Echt de tranen liepen over mijn wangen, want hoe moet dat als de kleine nog zwaarder wordt en ik nog meer last krijg van mijn bekken?! Mijn echtgenoot doet al wat hij kan, maar is niet elke avond thuis en overdag al helemaal niet. Anna slaapt ook nog tussen de middag.

Hebben jullie nog tips om toch voor Anna te kunnen zorgen zonder daar zelf aan onderdoor te gaan?

Wat moet dat zwaar zijn. En je moet nog eventjes, dus kan me voorstellen dat je af en toe even moedeloos wordt. Heb je in de familie of vriendenkring niemand die kan bijspringen? Anders zou ik het ook even niet weten. En natuurlijk zoveel mogelijk door je man laten doen als 'ie wél thuis is, zodat je zoveel mogelijk wordt ontlast.

Heel veel sterkte verder en toch ook nog een beetje genieten van je zwangerschap als het kan hè…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik weet niet waar je woont, maar de thuiszorg kan je hiermee helpen. Ik heb als thuishulp A wel vaker moeten werken in gezinnen waarbij de moeder om welke reden dan ook ( Bekken instabiliteit of herstel na keizersnede ) niet de oudere spruit bv in en uit bed kon tillen of in en uit bad. Vraag dit eens even na, ook je verloskundige zal hierin de weg kennen en anders de gemeente aangezien je via hun waarschijnlijk een aanvraag moet indienen. Ik werkte bv in een gezin waarvan het kindje nog sliep tussen de middag, dan kwam ik om het kindje in bedje te doen en om het kindje ander half uur later ( zoals dan afgesproken omdat mama wist dat kindje ongeveer ander half uur sliep ) weer uit bedje te halen. S avonds was ik niet nodig omdat de papa er dan was. Ook ben ik wel eens in een gezin geweest om de kinderen s ochtends uit bed te halen, te wassen en aan te kleden. Zo zie je dat er wel hulp bestaat, vraag het goed na !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja ik wilde net vragen kun je hier geen thuishulp voor krijgen want hier zijn ze volgens mij ook voor.

Groetjes,

Michèle

o en de kosten ( niet onbelangrijk ) beneden een verzamelinkomen van 14348,00 euro per jaar ( ongeveer want weet het niet helemaal uit me hoofd maar zal in elk geval in de 14300,00 ergens ) betaal je per maand een bedrag van 16,80 euro per 4 weken ongeacht het aantal uren hulp. Boven dit bedrag vaan verzamelinkomen, neem je je verzamelinkomen, trek je daar vanaf het bedrag van 14348,00 euro van de uitkomst reken je 15 % uit en dat deel je door 13 ( 13 is voor 13 periodes van 4 weken omdat ze niet met maanden werken ) Ik zal even opzoeken of het inderdaad zo`n beetje klopt whahaha maar toevallig heb ik het vanochtend met iemand nagekeken.

klopt dus al niet whahaha want de berekening die ik je gaf was voor 65 plus. Ik geef je de site van het CAK wel even

http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=58659

Een hele goede vriendin van mij heeft ook bekken instabiliteit gehad bij de eerste en de tweede. Bij de eerste kreeg ze wel thuishulp maar bij de tweede niet. De tweede is drie maanden geleden geboren. Toen ze thuishulp aanvroeg zeiden ze dat ze het allemaal zelf moest regelen. Man en vrienden/familie moesten maar bijspringen.

Dus tegenwoordig heb je geen recht op hulp als je bekken instabilieteit hebt. Zal het voor de zekerheid nog even navragen bij Icare, maar denk niet dat ik het krijg. Mijn moeder woont gelukkig dichtbij, maar die heeft ook haar eigen leven. Ik kan niet van haar verwachten dat ze minimaal twee keer per dag naar mij toe komt kaggelen om Anna in bed te leggen en eruit te halen!

Ik laat Anna inderdaad veel zelf doen en gelukkig kan ze nu zelf de trap op en af, wat ik echt een verlichting vind!

Judith je kunt het ook via de huisarts spelen hoor

Hoe bedoel je dat Lieke?

Via je huisarts kun je een ook een advies krijgen voor hulp.

Vandaag ging het een stuk beter. Mijn echtgenoot hoefde niet zo vroeg te beginnen dus hoefde ik Anna vanmiddag niet te tillen. Dan gaat het 's avonds ook beter merk ik wel.