Wel zo kort mogelijk uit allerlei tuit- en rietjesbekers laten drinken he?! Liefst zo snel mogelijk overgaan van fles op gewone bekers. Veel beter voor de mondmotoriek en dus voor de spraakontwikkeling.
Ik heb destijds toen ik zwanger was van de oudste tuitbekers gekocht en ze zijn nooit gebruikt. Ook niet door de jongste.
En tuurlijk is het weleens makkelijk als ze uit zo’n soort beker drinken, maar ideaal is het niet voor de ontwikkeling. Dus voor onderweg prima, maar thuis altijd proberen uit een gewoon bekertje.
Je hebt die oefenbekers van Difrax waarover ik in een ander topic al schreef, maar je kunt ook gewone transparante bekertjes kopen (ik heb ze ooit bij Ikea gekocht, gewoon helemaal transparant, geen gekleurde beker ofzo) zodat je goed kunt zien hoever je het drinken giet zodat het niet in grote sloten bij het mondje komt.
Verslikken doen ze niet zo gauw, ze moeten alleen handigheid met tong en lippen krijgen om gewoon te drinken. Net zoals ze bij fruithap moeten wennen om van een lepeltje te eten bijv.
Groetekes, Sje