Bekers van Nuby

Hoi hoi…

Heb ooit een set bekers van Nuby gekocht … (tja aan mij verkopen ze alles )…

maar wanneer mag ik welke gaan gebruiken? Jurian drinkt nu nog gewoon uit de fles die door mama wordt vastgehouden (soms houdt hij hem alleen vast maar… dat is per ongeluk)… Nu staat er op die bekers vanaf 6 maand etc. … wat moet ik mezelf hierbij voorstellen? en wat kan ik er allemaal in doen op deze leeftijd?

Ik had het er laatst met iemand over. Bekers vanaf het moment dat ze goed rechtop kunnen zitten. Het hoe en waarom weet ik niet… Heb het van horen zeggen…

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wel zo kort mogelijk uit allerlei tuit- en rietjesbekers laten drinken he?! Liefst zo snel mogelijk overgaan van fles op gewone bekers. Veel beter voor de mondmotoriek en dus voor de spraakontwikkeling.

Ik heb destijds toen ik zwanger was van de oudste tuitbekers gekocht en ze zijn nooit gebruikt. Ook niet door de jongste.

En tuurlijk is het weleens makkelijk als ze uit zo’n soort beker drinken, maar ideaal is het niet voor de ontwikkeling. Dus voor onderweg prima, maar thuis altijd proberen uit een gewoon bekertje.

Je hebt die oefenbekers van Difrax waarover ik in een ander topic al schreef, maar je kunt ook gewone transparante bekertjes kopen (ik heb ze ooit bij Ikea gekocht, gewoon helemaal transparant, geen gekleurde beker ofzo) zodat je goed kunt zien hoever je het drinken giet zodat het niet in grote sloten bij het mondje komt.

Verslikken doen ze niet zo gauw, ze moeten alleen handigheid met tong en lippen krijgen om gewoon te drinken. Net zoals ze bij fruithap moeten wennen om van een lepeltje te eten bijv.

Groetekes, Sje

sje… zag die bekers in de winkel bij prenatal … dacht die moet ik hebben van difrax… maar is pas van 12+ … klopt dit?? of kan dit al eerder?

Welnee joh, gewoon nu al gaan gebruiken. Denk dat ze met 12+ bedoelen dat je kindje het dan zelf vast kan houden enzo, maar ze adviseren wel om al zo vroeg mogelijk te beginnen met drinken uit een gewone beker. Dus gewoon lekker in huis halen zo’n ding en trainen maar!

Groetekes, Sje

En dan lekker trainen als je je kind in bad doet, kan je het geklieder meteen weer eraf wassen…

Ik kreeg nog een goeie tip van een collega: bij ikea verkopen ze van de kliederschorten die perfect zijn voor kleintjes, ook de armpjes worden bedekt net als in een slaapzak zeg maar. En aangezien ik niet van geklieder op kleertjes hou vond ik dit een extreem goeie tip. Aanschaffen dus als je er ook zo eentje bent!

He die moet ik hier ook onthouden kunnen deze ikea fans ook weer wat halen. Ik ga ook voor de goedkope kinderstoel. Kan morgen zitten onder de douche zonder dat het mamma haar rug kost met haren wassen en zo.

Groetjes,

Michèle

Die kinderstoel wilden we hier ook gaan halen, tillen ons inmiddels een breuk met ruim tien kilo zware Erik…hij schijnt alleen geen ondersteuning voor de voetjes te hebben, dus dan moeten ze goed kunnen zitten voordat we die kunnen gaan gebruiken denk ik…gaan binnenkort maar eens een ikea-middagje doen hier. Altijd fijn!

Wie is “morgen”?

Da’s slim inderdaad zo’n goedkope ikea-kinderstoel om je kind onder de douche te doen!

Ik weet overigens niet of ze die transparante bekertjes nog hebben bij Ikea hoor! Is al 5 jaar geleden dat wij ze gekocht hebben. Maar goed, ook al hebben ze ze niet, je hebt altijd een goede reden om weer naar Ikea te gaan!

Groetekes, Sje

Sorry Sje, Morgan… Enne dat heb je als je moe bent en te veel doet op 1 moment. Ook vrouwen falen daar wel eens in.

Groetjes,

Michèle

Kijk, zulke moet je hebben:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50116178

Onze bekertjes hadden een ander model, maar het gaat erom dat ze helemaal transparant zijn en dat ze niet van glas zijn (mijn zusje heeft vroeger eens een stuk uit een glas gebeten als peuter. Brrrrrrr…)

Groetekes, Sje

Hoe bevallen die kliederschorten?

Nog geen tijd gehad voor een ikea-bezoekje…

Wel al bij prenatal geweest Mriek???

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ja, maar geen succes. Was overigens niet zo’n grote prenatal (je hebt ook van die warenhuisachtige prenatals toch?), dus misschien dat het daaraan lag. Jij wel succes geboekt?

Ja daar heb ik dat kliederschort gehaald en een bijtring die in haar mond past… dus wel geslaagd ja.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oké, zal binnenkort wel eens in Groningen kijken. Daar zit zo’n grote prenatal. Én dus de ikea, toch maar even heen dan.

Stopt Morgan de bijtring ook al in haar mond dan?

Hij ligt nu in de koelkast want ze was naar de creche en dus doodmoe toen ze thuis kwam, maar zondag heeft ze er wel op liggen kluiven. Ze gaat alleen onwijs kwijlen van dat ding in haar mond

Groetjes,

Michèle

Oké, dus ze heeft door wat ze ermee moet doen…dat is vooruitgang…en nu maar hopen dat het ook werkt tegen de tandjespijn!

Ja de tandjes staan weer even op hold. Mevrouw heeft alleen nu voortdurend rode vlekken in haar nek en op haar kug na het slapen. Dus we gaan nu even kijken met minder kleren hoe of was anders ga ik daar even voor naar de ha. Want ze zijn ook schraal. Ze jeuken niet en ze doen ook geen pijn, maar het ziet er niet uit.

Groetjes,

Michèle