Mijn zoontje van 2,5 drink nog steeds uit een speen fles.
Nu ben ik al een tijdje bezig om hem uit een beker met tuut te laten drinken.
Hij kan het zeker wel maar vertikt het gewoon.
Ik heb het wel eens een paar dagen achter elkaar geprobeerd maar dan zijn het maar een paar muizen slokjes en de hoeft hij niet meer.
Als ik hem alleen uit de beker laat drinken ,komt hij maar net aan200 ml per dag,wat dus echt te weinig is.
Dus ik kan dit niet nog dagen met hem gaan doen.
Vanmorgen ben ik maar weer met de speen fles begonnen en die drinkt hij achter elkaar op.
Ik weet dat ik niet moet toegeven,omdat hij gewoon eigenwijs is,maar ik heb het nu 5 dagen geprobeerd,en hij drinkt ECHT niet meer dan 200 ml per dag,en dat kan gewoon niet.
Wie weet wat het beste is?
Beker drinken
en pakjes limonade dat al eens geprobeerd,en dan over gaan naar bekker met rietje en dan beker zonder rietje
ze zeggen allemaal wel dat het niet zo hoort maar als je kind niet drinkt is het ook weer niet goed
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
door het drinken uit een fles krijge tand bederf
Gewijzigd door - lieke33 op 07 Nov 2008 15:19:17
hoi,
heel herkenbaar allemaal. Mijn zoontje vertikte het ook om uit een beker te drinken, als ouder ben je dan heel bezorgd dat ze niet voldoende drinken. Maar vergeet niet dat ze ook vocht uit groente en fruit halen.
Mijn zoontje moest op een gegeven moment wel hij ging naar de psz toe, en daar moeten ze uit een open beker drinken (tenminste bij ons) eerste weken dronk hij vrijwel niks, maar nu drinkt hij alles wel op. Op een gegeven moment pakken ze uitzichzelf de beker en zul je zien, dat ze wel drinken. Ze krijgen vanzelf een keertje dorst.
Maar mijn zoontje krijgt 's avonds voor het slapen gaan ook nog een fles melk,
vindt hij heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk , en hij is nu bijna 3.
hoi,
Ik had ook zo’n hardnekkig flessenkind. En met een open beker is hij erg onhandig. Dus nu drinkt hij pakjes drinken (ook bronwater) in een houdertje van Difrax. Het werkt perfect. Je hebt ook controle of hij voldoende vocht binnenkrijgt.
Groetjes
jantje
mama van 2kids dan zou ik maar gauw ermee stoppen met de fles geven
slecht voor de tanden en voor het praten
quote:MIjn dochter van 3 heeft fles caries, ze drinkt al heel lang uit een gewone beker toen ik voor het eerst zag dat ze een plekje had ben ik gestopt alleen heeft niet geholpen. Is wel erger geworden. Dus inderedaad opassen met lang de fles geven is erg zonde voor het gebitje.
door het drinken uit een fles krijge tand bederfGewijzigd door - lieke33 op 07 Nov 2008 15:19:17
Liefs en dikke kus brenda en charissa
quote:
brenda hier precies hetzelfde
heeft de tandarts er wat aan gedaan, ik ken namelijk iemand bij wie ze de tandjes weer mooi hebben gemaakt, ik vroeg dit aan mijn tandarts maar ik moet fluor tabletjes geven. Er is namelijk bewezen dat als ze niks aan het melk gebitje doen er met de volwassen tanden slechter kan gaan En mijn vriend en ik hebben beide slechte tanden.
oh ok charissa heeft het alleen van boven bij de 4 voorste tanden. maar ben wel bang dat het haar andere tanden aantast.
kevin heeft het ok aan de 4 voorste tanden vreemd he de school arts zei het ook al
je moet er zo mee oppassen met die flessen ik vin het ook gemak zucht van sommige ouders hoor kevin was er met 2 vanaf tuitbeker kreeg en toen over op de beker
Nou,ik heb het met een rietje ook geprobeerd een paar dagen,maar werkt echt niet.
Hij drink gewoon echt niet.Over de hele dag mischien 2 kleine slokjes.
Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet aanpakken,want hij krijgt zo echt helemaal niks binnen.
het is niet altijd gemakzucht, mijn zoontje bijna 4 vind er zijn troost bij waar een ander kind een speen heeft wil hij af en toe een fles.
ik wqaak er wel voor dat hij er niet de ganse dag mee loopt en op school drinkt hij uit een pakje of beker.
thuis probeer ik ook zoveel mogelijk een nuby rietsjes beker.
tja en poetsen poetsen dat staat er tegenover bij ons en dat gaat goed.
maar ik heb wel gezegd zodra je verjaardag is gaan we de fles gedag zeggen, ben benieuwd.