Bek-af aan het eind van de dag (kort lontje)

Pfffff, vanavond had ik het weer even gehad met Eva. Ik had raar gelegen vannacht door mijn buik die pijn deed (banden) en dus stond ik vanochtend op met enorme rugpijn. Ik strompelde naar de wc en hoorde Eva al om half 7 roepen. We zijn opgestaan tegen kwart over 7 en ze wilde dat ik haar tilde, maar dat kon ik even niet. Toen ik zei dat mama haar rug pijn had gedaan, aaide ze er met haar handje over. Heel lief, ze liep ook zelf naar beneden toen en snapte op de een of andere manier dat mama pijn had en ze zich rustig moest houden.

Maar doordat ze eigenlijk niet goed had geslapen, was ze al snel geïrriteerd. Ze wilde steeds opgetild worden, wat me best veel moeite kostte. We liepen door de stad (met papa) en dat ging bij mij best goed. Lopen ging wel, maar als ik ging zitten en opstond ging het fout. Ze wilde continu lopen terwijl het heel druk was. Dan was het brullen als ze in de kar moest. Heel vermoeiend. Papa mocht mooi achter haar aan, want dat kon ik niet. Thuis hing ze ook steeds aan mijn rokken en ik wilde haar toch aandacht geven, dus ik pakte haar wel op. Ook al deed het soms pijn. Dan zei ik: ‘Au, mama’s rug doet pijn. Het lukt niet om jou te tillen’ en dat pikte ze wel.

Toen ze ging slapen was ze heel druk van vermoeidheid. Ik legde Bumba in haar bed, maar die stonk vond ze. Dus ik zeg: 'Dan zetten we ‘m op de stoel ok?’, maar dat mocht niet, hij moest in bed. Maar toen ik dat deed, zei ze: ‘Bah!’ en vond ze weer dat 'ie stonk. Zo ging dat tot 3x toe en toen rukte ik Bumba uit haar hand en zei: ‘Wegwezen met Bumba dan!’ en smeet hem op de commode. Eva brullen, want ze wilde 'm toen weer in bed hebben. Daar word je toch knettergek van?!?

Ik was onderhand echt aan het eind van mijn Latijn! Bijna 38 weken zwanger, slecht geslapen, rugpijn, een dreinkind in de stad, het hele huis opgeruimd, boodschappen gedaan (en een tas van minstens 12 kilo mee naar huis gezeuld) en dan gaat je kind zeuren over een stinkende Bumba! GET A LIFE! Mag ik ook éven moe zijn alsjeblieft? Papa liep ook al de benen onder zijn kont vandaan vandaag…Die was ook gewoon moe. Ik snap best dat Eva niet snapt dat mama haar best doet om er voor haar te zijn, wat me echt in 9 van de 10 gevallen prima lukt, maar dat ze soms gewoon ook bek-af is en even rust wil. Het is alleen vermoeiend soms!

En wat was er nou? Het ging niet om Bumba, maar haar Winnie de Poeh lag beneden. Dacht papa. Dus die ging 'm halen. Ze sliep meteen in. Ik stond onder de douche uit te puffen. Kom ik beneden, zegt 'ie: ‘Ze miste Winnie’, Ik: ‘Huh? Die ligt gewoon in haar bed!’ Ik had 'm zelf in haar bed gezien…Zij weet niet dat wij twee Winnies hebben en ze kan 'm dus niet gemist hebben als 'ie naast haar lag…Blijkbaar wilde ze gewoon dat papa haar aandacht gaf ofzo? Het was weer aanstellerij van het eerste uur! Normaal kan ik daar goed mee omgaan (ze stelt zich natuurlijk wel vaker aan), maar in mijn geval is het nu soms echt te veel…Ik doe mijn best om een lieve mama te zijn en besteed veel aandacht aan Eva, maar I.K. B.E.N. S.O.M.S. O.O.K. M.O.E!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, ik kan het me helemaal voorstellen, hoor Rainbow!

Je bent inderdaad 38 weken zwanger en je doet eigenlijk alles nog. Aan het einde van de dag ben je dan gewoon bekaf. Dat kan volgens mij niet anders. Behalve dat je die extra kilo’s die je meezuilt, kost je kindje ook veel energie.

En dan heb ik het nog niet eens over je kindje dat al rondloopt! Hartstikke logisch dat je er soms doorheen zit. probeer af en toe even die tijd voor jezelf te nemen, meid! En je omgeving moet maar even doorbijten als je een ort lontje hebt. Als je het aan voelt komen, vraag je lekker je man om Eef naar bed te brengen en ga jij even met de benen omhoog!

Nog even!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

adem in adem uit

adem in adem uit

goed!

klaag nog maar effe lekker

je bent het zat, dat jochie mag wel komen je bent er klaar voor

adem in adem uit

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Gelukkig ben je er bijna meis. Nog even doorzetten, het klinkt inderdaad heel heftig. Sterkte nog!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Als ik jou zo hoor zou ik toch even een stapje terug doen meid. Geen boodschappen van 12 kilo sjouwen dan mag je niet eens meer. En misschien niet meer stadden? Of in iedergeval niet met eef en pijn in je rug. Gewoon alles even dag voor dag nemen. Heb je zo’n dag als vandaag dan een dvd voor Eef erin en jij met je voeten omhoofg. Voel je je de dag erna goed dan doe je wat meer. En zo tot je kleine man er is.

Groetjes,

Michèle

Ohh lieve schat, ik herken het helemaal…

Rustig aan doen, en net wat Kimmetje zegt, Adem in, Adem uit…

Noah had zo`n nacht vanacht…Ik was gister avond voor t laatst in werken geweest en wou alles netjes en schoon achterlaten, daarom heeft mn buurvrouw me ook geholpen…en toen ik thuis kwam lag de kleine man al in bed, Heerlijk natuurlijk!

We zijn daarna een filmpje gaan kijken bij de buren, en lagen zelf pas om half 1 op bed.
En aangezien ik zulke zere heupen heb, kon ik al weinig hebben die nacht.
Noah werd om half 3 wakker… pffff Chris heeft me laten liggen, omdat ik er gewoon niet uit kon komen,
Om half 4 ben ik er naar toe geweest en Noah bleef maar zeuren…

Wij naar beneden, even wat drinken met zn 2en… Begon Noah weer… Ik met die dikke pens, en zere heupen ben de trap op gerent, noahs kamer in gestormt, en hem even goed gezegt dat ie verdorie NU moet gaan slapen, want mama heeft zere heupen, kan niet fatsoenlijk in bed liggen, en papa wil ook graag nog even slapen!

Nou dat heeft ie begrepen geloof ik, want uiteindelijk zijn we met zn allen tot net 10uur in slaap gevallen…

Maar wat was ik chagie zeg om half 5 snachts!
Word wat zeg ik al tegen Chris, als de aller kleinste geboren word…

Dus meid ik snap je heel goed… Als Chris vrij is, probeer ik hem zoveel mogelijk te laten doen, en ga ik heerlijk na het eten nog eventjes op de bank…Ik slaap niet altijd hoor, maar even rust is ook lekker… Dan voel je je savonds al een stuk beter uitegerust!

Liefs, Melanie

Hahaha, de yogamuziek klinkt hier al uit de speakers! Ik adem in en weer uit…in en uit…Vandaag gaat het beter met mijn rug, mijn vriend heeft er van dat spul op gedaan, dat heel warm wordt. Dat helpt wel. Alleen nu weer die regen he? Ik had vandaag best weer een stukje willen wandelen. Maar Eva en ik hebben gekleid vanochtend en dat was ook gezellig.

Kijk, met mij is het zo dat ik weinig gas terug kan nemen: ik ben altijd bezig. 's Avonds kan ik wel rustig TV kijken hoor, maar als het dan lekker weer is, móet ik er gewoon uit. Heb ik vorige keer met Eva ook gehad, al is de nesteldrang deze keer een stuk minder. Ik heb nog niet met een tandenborstel de randen van de koelkast gedaan! Maar ik ben wel iemand die op één dag kan winkelen, boodschappen kan doen, nog éven naar de schoenmaker, éven stofzuigen…Donderdag ben ik van Eindhoven éven naar Breda gereden met de auto, want daar zit een winkel die het merkje Name-it verkoopt…'s Middags ging ik met mijn moeder (die vlakbij Breda woont) nog éven naar een andere stad, want daar hadden ze een leuk rokje voor Eva, toen we thuis kwamen ging ik nog éven een kaart halen voor een jarige vriendin…Tja, dan voelt mijn buik als een stalen plaat (duh, wat wil je ook met zo’n activiteitenplan) moet ik even rustig aan doen. Tot de volgende dag…dan gaat de knop weer aan. Het is gewoon de aard van het beestje…Soms vermoeiend voor jezelf, haha.

Meestal ben ik de rust zelve, qua kort lontje dan. Maar ik ben het nu inderdaad wel beu, die megabuik, dat slechte slapen, die bandenpijn. En ik mag niet klagen, ik heb een supermakkelijke zwangerschap. Ik moet volhouden! Eva kwam met 40+5, maar je weet natuurlijk niet wat die ventje doet. Wij zijn er klaar voor (bijna). Zijn wiegje is mooi gedekt, zijn pakjes hangen in de kast, de nieuwe wagen staat klaar…nu is het aftellen begonnen. Op het werk raden ze nog steeds naar de naam en gokken ze op 24 september. We gaan het zien, dat zou nog maar 12 dagen zijn…AAAH, ik word al helemaal zenwachtig als ik daar aan denk! Maar wel leuk ook!

Ik ga even verder met in- en uitademen, haha. Gelukkig is mijn lontje vandaag weer een stuk langer en vond ik het zelfs niet erg dat Eva alle klei op één berg gooide. Alle kleuren zitten door elkaar en de helft lag in korrels op de grond. We maakten samen een slang en ze vond het leuk zo met mama. Dan vind ik het ook al snel goed!

@Melanie, heel herkenbaar hoe je reageerde! Irritant zoiets en zeker als je al zere heupen hebt! GRRRRR!

Raonbow realiseer je alleen wel dat toen je zwanger was van Eva je geen kindje had nog en nu heb je er wel een die ook energie vreet. Enne je bent ouder he, niet rot bedoeld maar je hersteld langzamer. Overigens heb ik het gevoel dat ie mannetje 1 oktober komt.

Groetjes,

Michèle

Jaaaaa, ik ben een ouwe taart! Nee, ik snap je hoor meid. Het is bij een tweede wel anders en ik moet soms ook niet doen alsof ik Superwoman ben. Ook mijn Duracell-batterijen gaan weleens leeg! Van mij mag het hoor, 1 oktober! Wel mooi: 01-10-2010. Is 'ie weegschaal geloof ik? Of 02-10-2010, wauw! Mijn zus zegt: 'Als ‘ie maar niet komt op dierendag, dat is zo’n lullige dag!’, maar ik vind dat wel meevallen toch? Mijn zwager is de 22e jarig en dat zou ze dan ook minder leuk vinden VOOR HEM. Alsof het wat uitmaakt als er twee mensen op één dag jarig zijn? Ons mannetje maakt zelf uit wanneer 'ie eruit wil he? Maar voorlopig zit 'ie nog heerlijk dobberend binnen te chillen! Mijn meldplicht gaat trouwens binnenkort in geloof ik…Maar ik meld me toch elke dag, dus dat komt vanzelf goed!

Over het eerder komen van kindjes… ik heb ben vandaag 30 weken… en zit al de hele dag met een raar gevoel
in mn maag…Heb continu harde buiken… ja een gevoel wat ik niet kan plaatsen… ik heb het wel eens eerder
gehad, en dan was er net iets gebeurt of er stond iets te gebeuren… ik zei het al tegen Chris, en heb zelf
ook zo`n gevoel dat ik veel te vroeg ga bevallen deze zwangerschap.
De buurvrouw heeft gedroomd met 36 weken, en chris denkt ergens eind oktober… nou zelfs dat is te vroeg, want
ik moet nog tot 21 november…

Ik denk trouwens bij jou Rainbow dat je met 39 weken en 4 dagen gaat bevallen…
Jaa wat precies zeggen hè… maar dat gevoel heb ik…

Bij Noah ben ik trouwens met 39 weken en 1 dag bevallen… dus van mij MOET de beeb zowieso tot 38 weken blijven zitten… wil graag thuis bevallen, en dat mag als je 37 weken bent…

Liefs, Melanie

tja wat je zegt rainbow… een kind komt wanneer het komt… zie mij maar, sofie en emily op de 16de en victor op de 17 juni

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Over mooie datums gesproken 20-10-2010 maar ik hoop dat ie je dat niet aandoet

Groetjes,

Michèle

Ja de laatste lootjes zijn het zwaarst. Helemaal met een peuter erbij lijkt me. Nog geen ervaring mee maar als het allemaal goed gaat kom ik er over een paar maanden wel achter. Enne die boodschappen laat die je vriend lekker halen, is echt veel te zwaar nu. Leuk idee lekker kleien met eva. Misschien dat je dat soort rustige activiteiten wat vaker met haar doen kunt? Heeft ze nog even lekker de exclusieve aandacht van mama zonder dat je er constant achteraan hoeft te rennen. Misschien is knutselen of kleuren ook wel leuk?
Enne als je aan het eind van de dag een kort lontje voelt aankomen laat je vriend eva dan lekker overnemen. Is wel zo fijn zowel voor jou als voor eva. En misschien dat je 's middags als Eva op bed ligt zelf ook even kan gaan rusten?
Iig heel veel succes met de laatste lootjes.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. 38 weken zwanger is natuurlijk niet niks en als je dan zelf een pijnlijke rug etc hebt en je kind begint te dreinen dan is het logisch dat je dan een kort lontje hebt.

Ik had het gisteren ook even. Haha en dan ben ik maar 12 weken zwanger. Wat eten betreft is Tim zo’n goede eter. Altijd zonder problemen gaan eten en 9 van de 10 keer blijft er niks meer op zijn bord liggen. Gisteren zat hij echter tijdens het avondeten zo te dreinen en te mekkeren. Gewoon echt jammeren om niks en hij duwde zijn bord telkens weg. Ik was al erg moe en strondmisselijk dat ik echt zoiets had van wat is er nu met je. Ik werd er best wel even chago door. Uiteindelijk had hij maar iets van 2 of 3 hapjes op.

Het is dus helemaal niet raar dat jij het even gehad had met Eva. Kom gewoon hier je hart luchten als je het even niet meer trekt.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Ik had vanmorgen een ontplof moment en ik ben niet eens zwanger. Wel weer niet ongesteld geworden maar das nog steeds drama.

Groetjes,

Michèle

Haha Sandra dat kwam omdat Tim stoer wilde doen tegen over Jesse

Liefs

Haaha, gelukkig ben ik dus niet de enige die af en toe even op ontploffen staat? Eva was gisteren gelukkig juist heel lief en rustig. We waren op de kermis en ze was bang van het spookhuis. Toen wilde ze toch even heel graag weer klein zijn en bij mama op de arm. Een half oliebolletje maakte weer veel goed!

Enne…20 oktober hoop ik echt niet te halen nee! Dan zou ik meer dan 43 weken zijn?

Ha ha ha daarom zie ik al dat zal ik je niet aandoen

Oh ja kermis. Hmm nog niet geweest weet ook niet of we gaan hoor.

Groetjes,

Michèle

Hier was de kermis 3x niks hoor… van dinsdag tot zondag heeft ie hier gestaan… pfff wat slecht wat slecht…het word elk jaar minder hier…

Liefs, Melanie

hier staat ie altijd met prinsjesdag dus dat vanaf volgende week geloof ik maar met slecht weer gaan we toch niet. Mij te duur dan.

Groetjes,

Michèle