Haha het klinkt misschien stom, maar ik denk echt serieus dat Sylvie behoefte heeft aan sociaal contact!
In mijn vriend en mijn familie’s zijn we de enigen met een kindje van deze leeftijd. De jongste die hierna komt is mijn broertje en die is 13
Maar als we met Sylvie weg zijn, waar dan ook, dan kijkt ze altijd naar andere kindjes en vind het superleuk en interessant.
En bijv. gister in het zwembad liep ze steeds naar een kindje toe dat ongeveer even oud was als haar. Ze deed er verder niks mee, maar liep er naar toe en weer weg.
Eigenlijk ziet ze sowieso doordeweeks bijna alleen mij en papa…
Ik vind het best sneu…
Ik kan nu de laatste tijd echt aan Sylvie merken dat ze zich wat verveelt. Haar speelgoed is maar eventjes interessant. Het liefst hangt ze voor de tv of gaat ze naar buiten. Maar ja met het slechte weer nu steeds is dat laatste niet vaak een optie…
Ze hangt de hele dag om mij heen, waardoor ik ook niet veel kan doen… Als ik ga afwassen ofzo dan moppert ze…
Sylvie is nu 63 weken dus het zou ook een sprong kunnen zijn, die van 15 maand. Maar hoort dit bij die sprong dan? Herkennen jullie het?
En wat kan je op deze leeftijd allemaal doen om in contact te komen met andere kindjes? Babyzwemmen weet ik, maar hebben jullie nog ideeen?
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie