Behoefte aan ritme

Hallo,

Onze Sem is inmiddels alweer 7 weken en het valt me niet mee…
De eerste 4 weken was hij een superrustige baby, ik kon mijn geluk niet op.

Daarna werd hij onrustiger. Ik ben toen begonnen met inbakeren en dat werkte 2 dagen heel goed. Daarna werd hij heel boos als ik hem neerlegde en hij hield niet op met huilen in dat ding. Alleen 's nachts slaapt hij er goed in.

Toen ben ik hem op zijn buik gaan leggen en dat werkt over het algemeen heel goed, alleen de laatste 2 dagen niet meer… Hij komt wel even in slaap maar wordt snel weer wakker. Doordat hij snel weer wakker is drinkt hij ook meer. Het drinken is ook een drama, heel onrustig met veel bewegen en jammeren tussendoor.
Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen. Waarom is hij zo onrustig en kan hij zijn slaap niet vatten…

Doordat hij soms om de 3 uur en soms om de 4 uur drinkt zit ertotaal geen ritme in de dag. De ene keer begint de dag om 6 uur en de andere dag om 8 uur… Herkent iemand dit? Kan ik hier iets aan doen?

Hoop op reacties!

als ik het nog eens moest doen dan zou ik een wiebelwieg aanschaffen. Die hebben ze opde creche en slaapt hij binnen 5 minuten. Misschein een idee voor de overdagslaapjes??

22-12-2009 colin geboren

zou toch gewoon effe afwachten, je poppetje is nog maar 7 wekn, teveel veranderen kunnen ze ook niet echt tegen eigenlijk moeten ze toch echt wel een poosje aan iets wennen, maar wennen is een groot woord op 7weken

emily komt ook wanneer ze komt, ik maak me daar helemaal niet druk om

alleen is het zielig als ik op het schoolplein sta op de andere 3 te wachten en dat ze dan eigenlijk net een flesje had gemoeten, dan moppert ze behoorlijk

maar dat komt omdat ze mijn 4de is natuurlijk

maar emily drinkt de ene dag om 6 uur haar eerste fles en dan de volgende dag loop ik met pijn in mijn hart om 9.15 die kamer in

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ik zal even mijn eigen verhaal vertellen misschien heb je er wat aan…verder niet om je bang te maken misschien om het in de gaten te houden:

Meric was de eerste 3 weken ook een heel rustig kind tot hij ook onrustig begon te worden. vooral tijdens het drinken en als ik hem op bed ging leggen.

na veel onderzoeken bleek dat hij verborgen reflux had. ook zijn we met hem naar een osteopaat geweest die vertelde mij dat hij ook kiss-syndroom had dat kon hij zien aan zijn onrustige bewegingen. hoofdje naar achteren trekken, speen loslaten en dan weer terugnemen etc…

na een paar behandelingen was zijn kiss wel verholpen maar zijn reflux was zo hardnekkig dat hij nog wel huilde als we hem op bed gingen leggen. na veel zeuren heb ik de ka zover gekregen dat ze een ander medicijn ging voorschrijven. eerst gebruikten we Zantac. ik wist niet dat je weer aan de bel moest trekken als dat ding na 8 dagen nog niet werkte. we hebben er 2 maanden mee gewacht. fout natuurlijk maar goed uiteindelijk kregen we Omeprazol. deze heeft heel goed geholpen bij Meric. ook het inbakeren hebben we maar gelijk afgebouwd omdat dit gevaarlijk kon zijn voor kinderen met reflux. nu is hij eroverheen gegroeid. maar met 5 maanden kwamen we erachter dat meneer ook nog koemelkallergie heeft. hier is hij nog niet vanaf en zijn eetpatroon is daardoor erg beperkt. maar sindsdien heb ik wel een heel ander kind.

dus hou het in ieder geval in je achterhoofd mocht je bepaalde symptomen herkennen ga dan even naar de huisarts en vraag of je doorverwezen kan worden naar de kinderarts. de huisarts heeft er meestal weinig verstand van maar een kinderarts kan je wel een hoop gedoe besparen. ik weet precies hoe het is zo een huilend kind die maar niet tevreden te stellen is. trouwens reflux en koemelkallergie is niet vanaf geboorte deze twee ontwikkelen ze na de geboorte.

sterkte ermee meid!

Lilypie First Birthday tickers

Heey hallo,

met 7 weken is het volgens mij ook vrij lastig om al een ritme te hebben. Ze zijn nog zo klein! Natuurlijk kun je het wel proberen , ik probeerde het ook! maar daar bleef het dan ook bij. Wij hadden hier echt een ritme te pakken na een maand of 3.

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lastig allemaal hè. Maar zoals hierboven al gezegd wordt, een ritme is moeilijk hoor met een 7 weken oude baby… Hij moet nog zo wennen aan het leven buiten jouw buik. Daarom moet je idd niet teveel achter elkaar veranderen.
Even doorzetten met bijv. inbakeren (dan niet op zn buik natuurlijk), soms heeft het echt een week nodig voordat hij eraan gewend is en het accepteert. Het is een heel normale reactie dat hij zich er tegen verzet. Eerst liet hij het over zoch heen komen en accepteerde het, maar nu weet hij wat er gaat gebeuren en vindt ie het even niet zo leuk meer… wordt echt wel beter hoor, zolang je maar doorzet. En…huilen mag. Ga er anders een poosje bij zitten als hij blijft huilen?
En vraag het consultatiebureau om tips, ook zij helpen je graag!

Kop op!

Hey meis… Wat leuk om wat van je te horen! Druk wel even hé met 2 kindjes. Je moet zelf je draai / ritme vinden en de kleine natuurlijk ook. Hier is Levi ook erg onrustig maar dat is al snel begonnen na het vertrek van de kraamverzorgster. Dus gelijk naar osteopaat gegaan (is Jurian destijds ook geweest) en hier waren dus duidelijk wel wat oorzaken die ze nu heeft verholpen bij Levi. Hij is duidelijk rustiger na die tijd. Wel spelen de darmen nog steeds regelmatig op, en is het in slaap komen vaak nog probleem…

Geef je bv?

Hey miniboy,

Jij nog van harte met jullie zoon! Is even aanpoten he, met 2 koters…

Ik geef flesvoeding, vanaf het begin gedaan, bij Kiki ook. Geef hem omneo, daardoor weinig krampjes.

Ben ook met beide kinderen naar de ostheopaat geweest, bij Sem zat zijn nekje iets vast en nu is hij van zijn voorkeurshouding af.

Ik heb hetzelfde probleem als jij, in slaap komen… Heb jij ook dat als hij eenmaal slaapt hij snel weer wakker wordt? Daardoor kan ik het ritme van voeden-spelen-slapen ook niet goed doen. Hier is het meer voeden-spelen-slapen-spelen-slapen-enz…

Vindt Sem de liefste zoon van de wereld maar ben toch blij als de eerste maanden voorbij zijn!

Levi slaapt smorgens heel onrustig. De middag slaapt hij weer heel goed. Soms wel van 13.00 - 16.00 terwijl hij dan om 11.30 zijn voeding heeft gehad. Dus hij officieel om 14.30 een voeding zou mogen krijgen… maar ga hem niet wakker maken De nacht gaat ook goed, hij komt 1x rond 5.00 uur. Heeft zelfs 2 nachten gehad afgelopen weekend dat hij helemaal niet kwam. Levi ligt in een pucababy doek. Vind ze niet super idiaal maar ze zijn niet helemaal belemmerend waardoor ik hoop geen last te hebben met afbouwen etc. Levi krijgt sinds kort Friso Hypoalergeen ivm uitslag/exzeem…

Ja de 3 maanden zijn altijd even afzien volgens mij. Met huilen, krampjes etc. Maar onze boy is ook de liefste hoor… (allebei de boys!)…

Mijn ervaring is dat je met een maand of 3 in een echt ritme komt ( bij mijn meiden was dat zo), tot die tijd voedde ik op verzoek ( bv) en kwamen ze de ene keer alweer na 2 uur en dan na 4 uur…ik denk dat je een ritme nog niet kan opleggen bij 7 weekjes, nog zo’n kleintje… Komt vanzelf dus wel goed denk ik. En tot die tijd kan je je het beste "overgeven"aan het ritme van je kindje, uiteindelijk geeft dat de meeste rust bij jou en de kleine! Wat slapen betreft; ik had dit met Minke ook de eerste tijd maar ook dat werd met de tijd beter. Inbakeren doe je al lees ik, dat hielp hier ook goed. Verder proberen goed de "moe"signalen te herkennen, en meteen naar bed als je die ziet. Anders raken ze oververmoeid waardoor ze juist weer onrustiger worden. Mijn conclusie ( als moeder niet als deskundige ) Het Komt allemaal goed en probeer lekker te genieten van je kids!
groetjes!

Weet je wat ik soms wel vind als meneertje overdag veel slaapt … dat ik bang ben dat hij snachts meer komt?! …

Haha mini-boy,

Heel herkenbaar!!! Mijn man zegt dan altijd dat het bij mij ook nooit goed is… Ik maak me eigenlijk gewoon altijd zorgen!!

Jij hebt het al wel luxe met 's nachts 1 fles. Wij hebben soms nog wel 2 flessen omdat de tijden nog erg variëren. De ene keer de laatste fles om half 10 en de andere keer om half 12… lastig!

Sem heeft vandaag de hele dag veel in zijn bedje geslapen, heeft vanmorgen zijn prikken gehad dus zal daar wel door komen denk ik dan…

Hij slaapt sowieso veel beter sinds ik hem op zijn buik laat slapen. Kreeg ik nog voor op mijn flikker van het cb. Heb hem 2 keer 2 uur geobserveerd in hij draait zelf zijn hoofdje dus ik maak me er geen zorgen over!

Hij is nu 7 weken en is 62 cm en ruim 6 kilo, wat een reus!!! Zijn vader is bijna 2 meter dus niet heel gek…

Oh hij doet het dus prima met zijn lengte en gewicht… Nou dat zegt al alles. Hier op het cb zeiden ze tegen mij huilt hij veel… tja ik vind van wel … Ze zeiden toen dat ze dit ook wel konden zien omdat hij niet/weinig groeide. Hij dus al zijn engergie daarvoor gebruikte…

Hier zit in de flesjes wel een beetje regelmaat… maar hoelang ??

Vannacht werdt hij niet wakker… vanmorgen pas om half 8 :open_mouth: wat zeur ik eigenlijk

hoi hoi, zal ff beginnen dat ik over inbakeren geen idee heb, maar misschien zo’n puckababy een idee ???
want inbakeren is toch echt in doeken, zo’n soort slaapzakidee vind hij misschien beter, deed bij ons wonderen, overdag en snachts

en een ritme, daar heb ik me echt ‘scheel opgestaard’ de eerste tijd’ maar ik denk dat je de eerste tijd je niet te veel aan moet trekken van een schema… ( wij werken misschien met vaste tijden , een baby’tje van 7 weken heeft geen tijd besef) … denk je dat hij honger is, en is hij een uur te vroeg,of een half uur, jammer dan… is hij een uur eerder of later moe…
ik heb echt toen geprobeerd een shema ff los te laten… (ikzelf werk alleen maar via een vast schema, want ik bene en mega chaoot…) maar echt het geeft rust voor jezelf en waarschijnlijk ook voor die kleine…
en ‘rust’ of gewoon rustigheid van de mama, werkt en doet wonderen !