Behang eraf!

Hij kreeg me net toch een woede aanval. hallowww!! nog nooit met m meegemaakt dit.
hij smeet zomaar uit het niks (waarschijnlijk omdat IETS hem frustreerde) een blok tegen mn hoofd aan. ik heb hem METEEN op zn kamer gezet. werd ie nog bozer en gooide hij zn graafmachine richting mij. heb ik de deur dichtgedaan hij moord en brand schreeuwen en kom ik daarna weer op zn kamer heeft ie verdomme zn behang van de muur getrokken!!! er zat al wel een stukje los, daar heeft ie dus aan gehangen en verder gescheurd (nu heb ik er alles maar afgehaald want…)(behangrand over 1 hele muur!!) ik gezegd dat ALLE spaarcentjes die nu in zn spaarpot zitten van mij zijn om daar nieuw behang van te kopen. hij begon kei hard te huilen omdat ik echt boos was. en zei ; mama ik ben zoooooo verdrietig!!! tranen met tuiten huilen… (dit heeft ie nog nooit gezegd dus het raakte hem zelf waarschijnlijk enorm dat ie dit deed)
ik hoop dat ie hiervan leert en dat dit eens maar nooit weer is! jullie kindjes wel is iets vernield? schrok er echt van want normaal is ie toch een stuk liever en denkt ie er nie aan zoiets te doen

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Feb 2012 14:30:04

Jeetje. Dat heb ik nog nooit meegemaakt hier. Laatst gooide hij wel z’n rugzak door de bijkeuken toen hij boos was, maar niet opzettelijk richting mij. Kon je dit zien aankomen? Want dan kan je de volgende keer als het weer dreigt te gebeuren hem misschien afleiden?

Goed gereageerd hoor, volkomen terecht. En straks nog maar even met hem praten om te kijken of hij zelf kan uitleggen waarom hij zo boos was.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Kan me voorstellen dat je er goed van geschrokken bent. En logisch dat je flink boos bent geworden.

Ik heb ook weleens een spaarpot leeggehaald hier (in het bijzijn van de hooligan!!! Lekker confronterend!). Onze meiden vernielen eigenlijk nooit iets doelbewust, maar de jongste heeft weleens expres in het dekbedovertrek van de oudste geknipt. Toen heb ik ook haar spaarpot leeggehaald om een nieuwe dekbedovertrek voor de oudste te kopen.

En tuurlijk was ze dat geld niet echt kwijt, want ik heb het bedrag wat ik uit haar spaarpot geschud heb, gewoon zonder dat zij het wist op haar spaarrekening gestort, maar het ging me om het principe dat ze zich realiseren dat dingen geld kosten. Zij wist niet beter of ze was het geld kwijt. Kon ze opnieuw gaan sparen voor zo’n lekker rammelende spaarpot! Dat was balen voor haar!

Als ze hier weleens onvoorzichtig met spullen van ons zijn, dan laat ik ze ook altijd weten wat vervanging ervan zou kosten. En van bedragen hebben ze nog niet altijd benul, maar als ik bijv. zeg “Dat betekent dat je geen zakgeld meer krijgt tot je 15 jaar bent!”, dan breekt het zweet ze uit. En ik noem natuurlijk maar een willekeurige leeftijd, maar ze realiseren zich dan wel dat het echt veel geld kost.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Feb 2012 14:42:32

nee haha ik stort het natuurlijk gewoon op zn spaarrekening maar dat hoeft hij niet te weten
nee rico heeft nog nooit ergens in geknipt of iets echt stuk gegooit. of whatever.
dit is echt de eerste keer. ik weet niet wat er met m is de laatste dagen. hij zit helemaal niet lekker in zn vel merk ik. of dat nou door het weer kom of door vermoeidheid of wat het dan ook mag zijn.
normaal als ie boos is heeft ie dat zo’n minuutje zo’n “driftbui” maar ook die zijn vrijwel nihil bij rico.
@Mriek: ik weet niet of rico echt opzettelijk richting mij gooide. huij was iets met een huis aan het bouwen en ik hoor m ineens schreeuwen tegen dat huisje van: stom huisje!! (denk dat iets niet wilde passen ofzo) en hij smeet dat blok toen wego en het kwam tegen mij aan.
die graafmachine gooide hij bewust door zn kamer heen, maar of dat echt naar mij bedoeld was tja dat weet je nooit denk ik, hij zei dat ie heel boos was geworden en dat hij dat daarom deed. hij heeft ook 10 keer sorry gezegd en ook 2 keer gezegd dat hij zo verdrietig was. en dat mama ook weer blij moet zijn dat ie het nooit meer zou doen blabla etc etc.
en natuurlijk blijf ik dan ook niet lang boos maar goed moest wel even mijn punt duidelijk maken natuurlijk.
normaal is rico fysiek helemaal niet agressief. echt misschien 2 of 3 keer voorgekomen dat hij een keer slaat of iets van de tafel veegt. en hij heeft een “spuug” fase gehad weet je nog? hahahah dat is gelukkig allang weer voorbij!! nu is hij ook heel gemakkelijk uit een driftbui te halen en komt het zelden voor dat het lang duurt…eigenlijk ook amper… (gelukiig maar) maargoed… laten we hopen dat dit eens maar nooit meer is!

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Feb 2012 14:51:12

quote:
nee haha ik stort het natuurlijk gewoon op zn spaarrekening maar dat hoeft hij niet te weten

En dan krijgen onze kinderen over tig jaar de gegevens van hun spaarrekening en dan vragen ze wat die rare bedragen zijn die tussentijds gestort zijn. Haha!

Groetekes, Sje

hahahahaha, ach daar weet ik me dan vast wel uit te zwetsen
gek genoeg heeft dit akkefietje goed geholpen, hij is een engel sinds dien gaat makkelijk mee naar buiten, makkelijk mee naar binnen, alles zonder zeuren of mopperen en net kwam ie aan zetten met: mama jij bent mijn beste vriend SMELT

Heftig zeg, zijn reactie. Is hier gelukkig nog niet gebeurd, maar vind dat je goed gereageerd heeft. Fijn dat hij nu weer zo goed luisterd, hoop voor je dat dit niet weer gebeurd.

Groetjes,
Sandra

ja ach het blijft een peuter haha die kunnen af en toe heel onverwacht heel heftig zijn. maar dit had ik idd ook niet verwacht hij had die nacht nog een nachtmerrie gehad dat al zn behang eraf was zei hij, hij schreeuwde: ik wil niet behang stuk maken. en tranen met tuiten huilen. s’ochtends werd hij wakker en zei: HEEE het behang aan die kant is weer terug!! jaaaa leukkk!!
hahaha dus ja dat had wel impact gehad op m. gerum!

jeetje wat een heftige reactie zeg, zeker goed gereageerd.
en fijn om te weten dat het indruk gemaakt heeft haha nu hopen dat het niet meer voorkomt

liefs,
Rinske

al een keer iets kapot gemaakt, in woede ? hahaha moet ik er nog antwoord op geven ??? nee nog nooit !!!
whahaha regelmatig…
pure frustratie denk ik, in rico’s geval… ik heb zelf heb ook wel een keer in woede een vaas kapot gesmeten (maar ja toen ik een uur moest stofzuigen heb ik het maar nooit meer gedaan … )

hier worde in de woede, deuren ontwricht!

maar ja prima oplossing dat spaarvarken toch als hij er maar goed van geschrokken is…dan doet hij het vast niet meer…

ik ga nu pips nieuwe kamer maken, nou ik smeer extra lijm op da behang , want mevrouw pulk die had met 8 maanden dr behang dr al af gefriemeld…

Pippy is geboren 17.07.2009

Niet echt leuk!!! Die Rico, even helemaal van slag. Prima hoor je ermee omgegaan bent. Hij was er zelf ook wel van onder de indruk zo te lezen.

Hier niet uit woede, maar wel ook het behang eraf hoor!!!
Ik heb zo’n heerlijke ondernemende boef die graag vanalles even probeert, of je met een pen op de muur kunt schrijven… of het met een stift niet nog veel beter kan…of er een deuk in de tafel komt wanneer je er hard iets op knalt, of je behang van de muur kunt trekken…of met je nagels kapot kan krabben…of een auto in mama’s ouderwetse grammafoonhoorn past… of een eetlepel in de printer (gek dat die het ineens niet meer deed…) al dat soort creatieve vindingen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers