Behang aftrekken

:

Ik kan mijn zoontje van 3 jaar niet leren om
geen behang van de muren te trekken.

Ik heb het met geduld geprobeerd (op de trap zitten voor straf)
Hem duidelijk uitgelegd waarom het niet mag.
de 2e keer goed boos geworden en weer op de trap gezet.
De 3e keer 2 dagen lang zijn lievelings speelgoed afgepakt,
Maar hij blijft het doen! Alsof het hem niet interesseerd!

Nu kan ik alle muren natuurlijk gewoon verfen,maar ik wil gewoon dat hij
het afleerd!

Ik snap best dat als je een kind iets verbied,en zodra jij de kamer uitloopt,dat dan het
’verbodenen’ weg is (jij) .
Maar met anderen dingen luisterd hij ook goed en doet het dan ook niet,
alleen dat behang… heeft een onweerstaanbare aantrekking voor hem

Iemand tips hoe ik dat af kan leren?

Hoi,

Wij hebben dit ook mee gemaakt met de oudste dochter.
Ik denk dat ze toen 2 1/2 jaar oud was.
Het was bij haar middagslaapje.
We hoorden haar boven kletsen en lachen, had echt de grootste lol.
Ben toen maar gaan kijken want kreeg het gevoel dat ze niet meer van plan was te gaan slapen.
Trek ik de slaapkamerdeur open en wat zie ik overal behang om haar heen. Op de grond, op het bed.
Ik was ook erg boos en vroeg haar waarom ze dit deed.
Wil niet slapen zei ze geloof ik.
Tja, het was natuurlijk verveling.
Ze wilde daarna trouwens ook geen middagdutjes meer doen. Wel nog geprobeerd maar er werd elke middag nog weer wat afgetrokken.
Toen maar gestopt met de middagslaapjes.
Ik was dus boos en heb haar gezegd dat er voorlopig geen nieuw behang opkomt. Straks trekt ze het nieuwe behang er ook weer af en dan blijf je bezig!
Ze heeft haar bed tegen de muur staan en achter haar bed staat de klerenkast.
Dus een flink stuk van de muur waar de behang van af is getrokken is zichtbaar.
Geen mooi gezicht, maar we laten het zo.
Ze wordt over een paar maanden 5 jaar ,maar denk dat ik wacht tot 6/7 jaar.
Het is een erg ontdeugende meid die wel meer kattekwaad uithaalt.
Zo heeft ze ook een keer mijn lippenstift te pakken gehad en de muur ondergeklodderd en zichzelf. Haar hele gezichtje zat onder en kreeg het er moeilijk af. Flink boenen met als resultaat een erg rood gezicht.

Zou als ik jou was er niks meer over zeggen en de muur zo laten tot je kindje ouder is en er dan een leuk nieuw behangetje opplakken!

Kinderen het zijn soms grote boeven! hihihi!

Groetjes lisan.

Wat grappig van die lippenstift
Maar niet echt fijn natuurlijk

Toen Delano,mn zoontje de allereerste keer behang trok
vroeg ik ook waarom,waarop hij zei: ‘Wil niet Nemo-hang meer
ikke wil Junglebook behang’

Hij wilt dus ander behang. ik zo dommig om peperduur fotobehang te bestellen van Junglebook,maar een dag later trok hij behang in zn speelkamer
Terwijl hij beloofd had het nooit meer te doen,dus ik dacht,hij begrijpt dat het niet mag.

Junglebehang komt er nu niet,durf het risico niet aan,aangezien
hij vandaag wèèr behang heeft getrokken

Lijkt mij geen negatieve aandacht vragen,want hij krijgt positieve aandacht genoeg!

Maar goed,dan maar een verfje op de muur

Hoi,

Hier was het in ieder geval verveling.
En ze zijn nog jong en snappen nog niet goed wat wel en niet mag.
Kinderen zijn vaak erg makkelijk.
Mamma/pappa koopt wel weer wat nieuws.
Ze snappen nog niet dat je er hard voor moet werken om iets te kunnen kopen.
Ik ben in ieder geval geen miljonair die alles kan kopen.
Maar ze moeten wel leren dat alles niet zo maar kan.
De jongste heeft gelukkig nog niet van die neigingen gehad. Ik blij!
Die is eigenlijk helemaal niet ontdeugend.
Speelt gewoon erg lief.
Als ze haar middagdutje moest doen dan deed ze dat braaf en toen die niet meer wilde riep ze gewoon: ikke uit.

Groetjes Lisan.

Mijn zoontje is over het algemeen ook erg lief hoor
en toen ik zijn muur met Nemo-stickers had beplakt heb ik duidelijk uitgelegd
dat dat geen speelgoed is,dus hij er alleen naar kijken mag zonder handjes.
Dat is ruim een jaar goed gegaan,maar sinds kort niet dus

hij geeft de poesjes de schuld van het behang haha,
best grappig dat ie dat zegt,maar maak hem wel duidelijk dat hij niet mag jokken.

Dus vandaag weer zijn lievelings speelgoed voor 2 dagen afgepakt
en gezegd dat als hij niet wil luisteren ik ook niet naar hem luister
Dus als hij morgen iets wilt (een snoepje of klein kadootje of iets) dan zeg ik NEE,
want zolang jij niet wilt luisteren is mama niet aardig voor je

Ik ben wel streng, maar pak geen speelgoed af.
Ik ben gewoon erg duidelijk in wat ik wil en dat helpt vaak wel.
Gelukkig doet ieder het op zijn eigen manier!

Groetjes Lisan.

Als ze hier iets moedwillig vernielen (gelukkig maar een paar keer gebeurd) dan kieper ik waar ze bij staan hun hele spaarpot leeg en zeg dat ik daarvan nieuw ga kopen van wat ze vernield hebben.

Dat heeft effect! Ook op een kind van 3 is mijn ervaring. Want het is niet leuk als je spaarpot niet lekker rammelt.

En tuurlijk hou ik dat geld niet zelf, dat stort ik op de spaarrekening van het betreffende kind. Maar ik laat ze wel denken dat ze het gewoon kwijt zijn.

En als ze andere dingen net niet beschadigen, zeg ik altijd hoe lang hun spaarpot helemaal leeg blijft voordat ze het beschadigde voor ons betaald hebben. En als ik dan zeg dat hun spaarpot bijv. helemaal leeg blijft tot ze 10 jaar zijn, dan maakt dat indruk. Want dat is heel lang voor kindjes die nu 5 en 6 zijn!

Ze moeten maar leren dat niet alles zomaar gratis is en dat papa en mama voor alles wat we in huis hebben centjes hebben moeten betalen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Jan 2010 19:53:43

Mmmm sje; dat is een goeie. Die ga ik onthouden voor als Merel 3 is! Duurt gelukkig nog even…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hier heb ik maar 1 woord voor; VERF!

Dat spaarpot verhaal werkt zeker bij een meisje van 16 maanden???

Nora heeft op en middag haar speen uit bed gegooid en is toen heel zachtjes, we hoorden het niet door de babyfoon, aan de rand van een behangstrook gaan peuteren en is best een eind gekomen. We willen nu een soort wit plakband ductape achtig iets gaan halen om het weer goed vast te plakken.

Echt afleren zit er nu nog niet echt in ben ik bang…

Lilypie Second Birthday tickers

Ook Noah heeft hier nu 2 stukken behang afgetrokken… had liever gehad dat ie het op zn slaapkamer deed (nou ja, het mag sowieso niet, maar dan ziet de omgeving het niet), en nu ziet iedereen het. 1 stuk heb ik nog terug kunnen plakken en een ander stuk is behoorlijk groot en is er helemaal af.

Gelukkig doet ie het nu niet meer… Heeft er wel van geleerd…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ben het helemaal met malawimamajada eens! Gewoon VERF gebruiken. Ben je gelijk van het behangverhaal af.

Bianca

Wij hebben overal geverfd op 1 muur in Morgan der kamer na. Daar taalt ze nu nog niet naar. In het nieuwe huis streven we alles verven want ik heb 1 kat die ook behang krabt

Groetjes,

Michèle

@Bianca: Ja, mee eens, maar een gipswandje kun je niet verven, moet je eerst een vliesbehang overheen doen, dus dat hebben we gedaan en die geverfd… Maar ja, daar heeft ze nu een wijkend stukje gevonden en het pulken is begonnen. In elk geval, het is een keer gebeurd. Normaal slaapt ze gewoon in haar bedje eigenlijk.

@Liske. Nee daar heb je gelijk in met een gipswandje. Kan ze al zelf uit haar bedje komen dan? Anders schuif je die een eind van de muur af. Anders wordt het inderdaad in de weer met tape… Wordt er niet mooier van. Misschien bestaat er ook leuk kindertape of zoiets maar ik ben bang dat ze daar ook wel een beginnentje zullen vinden om lekker los te peuteren

Bianca

Nee, ze komt gelukkig nog niet uit haar bed! Pff… ik moet er niet aan denken. Het bedje wegschuiven zou een optie zijn, maar dr kamertje is niet zo ruim en er staat een grote schommelstoel naast haar bedje om het avondverhaaltje voor te lezen en vroeger om te voeden. Dat wordt dan dus een heel geschuif… hahaha…

Voorlopig maar met de tape in de weer ben ik bang. Zo saai mogelijk wat mij betreft, anders wordt het alleen maar aantrekkelijker om het is van dichtbij te gaan bekijken!

Ik heb hier verf op alle muren, afwasbare, daar lijkt bijna een laagje op te liggen kun je gewoon met een natte lap overheen, heerlijk vooral ook als ze het tekenen met stiften hebben ontdekt, gewoon een natte doek erover en klaar!