Beginnen met zindelijkheid: Ze geeft het aan!

Een kind van 5 maanden op de po??? Zij kan lichamelijk gezien nog helemaal niet aanvoelen wanneer ze moet, laat staan dit aangeven, dus hoezo wordt ze daar zindelijk van? Zindelijk is toch pas wanneer ze zelf aangeven dat ze moeten (en dit signaal dus kunnen registreren) en dan ook inderdaad op de wc hun behoefte doen? Oké, misschien dat je haar hiermee al het potje aanwent…jeetje, vind het heel bijzonder Ben benieuwd of ze straks ook voor haar 1e jaar zindelijk is.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zet haar niet op vaste tijden op de po en laat haar net zo lang zitten tot ze iets doet!
Ik zet haar op de po zodra ze begint te kreunen… Dan zeg ik A op de po en dan houd ze even op, dan zet ik haar op de po en dan gaat ze verder… Ze doet dus ook echt niet elke poep op de po en plassen nog helemaal niet…
T is net wat mriek zegt, gewenning aan de po…

Gewijzigd door - goudvisje20 op 10 Mar 2012 15:18:56

Oké, duidelijk Nou, mooi dat het zo kan. Scheelt toch in de luiers

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik lees ditnu pas weer, maar sorry, ik vind het echt belachelijk! Een kind wat zelf nog niet eens rechtop kan zitten op een potje. Sorry hoor, is echt gekkenwerk. maargoed, da’s mijn mening.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

@mama1980: Je mag het er best niet mee eens zijn maar ik vind jouw reactie wel heel erg aanvallend…
Zo gek als jij het vind, zo gek is het helemaal niet hoor! En je doet net of ik mn kind mishandel, terwijl ze het zelf hartstikke leuk vind!
Hoe denk jij dat kinderen in Afrika en Azie enzo zindelijk worden?!
Het is helemaal niet raar wat ik doe, want de westerse wereld is vergeleken bij andere landen juist lui wat betreft het zindelijk maken van kinderen.
Ik doe gewoon wat mijn moeder met al haar 7 kinderen heeft gedaan en denk je nou echt dat wij er een trauma aan over hebben gehouden ofzo? Tuurlijk niet!
Ze verkopen er zelfs een boek van op bol.com hoe je je baby zijn/haar signalen kunt herkennen en zo je baby helpen zindelijk te worden.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/je-baby-op-het-potje/1001004002906435/index.html#product_overview

Groetjes

we wonen hier niet in afrika of in azie, maar in nederland. ook is het 2012 en niet meer 1940. In afrika of ’ vroeger’ heb/had je vaak geen keuze omdat daar niet de luxe is die we hier of nu kennen. Maargoed nogmaals, ieder zijn ding. het was niet aanvallend bedoeld en ik wil al helemaal niet zeggen dat je je kind mishandelt. Erg raar blijf ik het echter wel vinden, da’s misschien een beter woord ervoor dan belachelijk.

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 10 Mar 2012 15:36:51

quote:
we wonen hier niet in afrika of in azie, maar in nederland. ook is het 2012 en niet meer 1940. In afrika of ' vroeger' heb/had je vaak geen keuze omdat daar niet de luxe is die we hier of nu kennen. Maargoed nogmaals, ieder zijn ding. het was niet aanvallend bedoeld en ik wil al helemaal niet zeggen dat je je kind mishandelt. Erg raar blijf ik het echter wel vinden, da's misschien een beter woord ervoor dan belachelijk.

mama1980

Inderdaad dat is dan een verschil in mening, want wat jij luxe noemt (luiers dus) vind ik absoluut geen luxe, maar een noodoplossing. Ik ben van mening dat het voor een kind zelf ook veel fijner is zonder luier rond te lopen dan de hele dag in je eigen plas rond te lopen…
Maar dat is dus mijn mening enne mijn moeder komt niet uit 1940 hoor maar 1960 En toen hadden ze ook luiers.

Groetjes

Waarom heb je het bij Sylvie dan ook niet gedaan?

Liefs Michelle

Omdat ik het toen nog niet wist, anders had ik het zeker weten gedaan!

Groetjes

Aha ik snap hem

Liefs Michelle