Hoi,
Zelf ben ik bij beide kinderen, een van drie en de ander 8 mnd., rond zes maanden begonnen met een klein broodkorstje. Ongeveer 1 centimeter groot. Laat ze maar even ‘klooien’ met die korstjes. Toen dat goed ging, vrij snel, ben ik begonnen met stukjes brood. Ook met korst, alleen snij ik die dan wat kleiner. Uit een kwart snee brood haal je dan ongeveer 8 stukjes brood. Het gedeelte met de korst eraan is dan dus het kleinst. Als dit goed gaat kun je gerust de stukjes zonder korst ietsje groter maken. Dat wijst zich in de praktijk vanzelf uit. Op dit moment smeer ik er alleen boter en smeerkaas op, maar ik ga nu ook jonge kaas en vega pate proberen. Voor zoet vind ik haar nog te klein. Bij de eerste heb ik daar ook heel lang mee gewacht. Dat kan altijd nog. De stap daarna is mager en weinig zout bevattende vleeswaren. Althans zo heb ik het gedaan en zo wil ik het weer gaan doen. Het tempo en de grote is volgens mij bij ieder kind anders. Gewoon uitproberen en niet in paniek raken. Zo’n stukje brood heb je zo uit hun mondjes gevist!
Veel plezier, het is inderdaad echt leuk als ze eindelijk vast voedsel mogen eten.