Beginnen met brood

hallo

ff een vraagje he delano gaat nu naar de zeven maandjes en zou dus al eens een korstje van het brood mogen hebben,maar een weekje terug zat ik een broodje te eten en meneer was er zo hongerig naar aan het kijken dat ik dacht geef hem eens een klein stukje ,
hij vond het geweldig lekker maar er bleef hem zo een harder gebakken laagje wat over het broodje zit in zijn keel hanhen en dus moest hij overgevenn en toen kwam het deruit
zal ik dan nu nog maar ff wachten met het geven van een korstje brood

als je hem brood wilt geven geef hem dan kleine stukjes boordkorst. Hierdoor leren ze beter slikken. Mijn dochter had er ook even moeite mee en kokhalsten of gaf een beetje over bij een broodkorstje.
je kan het hem rustig geven maar schrik dan niet van zijn reflexs.
bij het cb zeiden ze tegen mij dat ze zelfs blauw aan mogen lopen en gaan schudden omdat ze een broodkostje moeten leren eten.
nou dat gaat mij te ver!! maar een beetje water en je pink bij de hand voor het geval dat (als je denkt dat het toch even te moeilijk is voor hem) dan leren ze het snel hoor. mijn dochter vind het ook heerlijk…lekker met jam/boter, appelstroop en smeerkaas…leuk om te geven als ze er naar vragen met hun oogjes…

Hallo,

Ik geef mijn zoontje geen korst geef hem nu alleen nog het middelste stuk van het brood is lekker zacht en dat krijgt hij ook goed weg.

gr. Debora

Ja goeie vraag Anouk, ik vraag me dat dus ook af. Moet ik nu het binnenste geven of juist een korstje ??? Moet ik er wat opsmeren zoals jam ofiets ?
Gr. Natasja

Hoi,

Zelf ben ik bij beide kinderen, een van drie en de ander 8 mnd., rond zes maanden begonnen met een klein broodkorstje. Ongeveer 1 centimeter groot. Laat ze maar even ‘klooien’ met die korstjes. Toen dat goed ging, vrij snel, ben ik begonnen met stukjes brood. Ook met korst, alleen snij ik die dan wat kleiner. Uit een kwart snee brood haal je dan ongeveer 8 stukjes brood. Het gedeelte met de korst eraan is dan dus het kleinst. Als dit goed gaat kun je gerust de stukjes zonder korst ietsje groter maken. Dat wijst zich in de praktijk vanzelf uit. Op dit moment smeer ik er alleen boter en smeerkaas op, maar ik ga nu ook jonge kaas en vega pate proberen. Voor zoet vind ik haar nog te klein. Bij de eerste heb ik daar ook heel lang mee gewacht. Dat kan altijd nog. De stap daarna is mager en weinig zout bevattende vleeswaren. Althans zo heb ik het gedaan en zo wil ik het weer gaan doen. Het tempo en de grote is volgens mij bij ieder kind anders. Gewoon uitproberen en niet in paniek raken. Zo’n stukje brood heb je zo uit hun mondjes gevist!

Veel plezier, het is inderdaad echt leuk als ze eindelijk vast voedsel mogen eten.

Hier hebben ze allebei al vrij snel boterhammetjes mogen meeeten. Logisch dat ze zich nog een keertje verslikken, het is ook wat anders dan al dat zachte spul want je niet hoeft te kauwen. Ze moeten er aan wennen dat er eerst gekauwd moet worden en oefening baart kunst denk ik dan maar. Tuurlijk niet leuk als ze moeten hoesten, proesten en spugen ervan, maar kinderen hebben dit reflex er wel speciaal nog voor. Als je het niet vertrouwd, probeer dan het korstje eens in de melk te dopen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Senna vind het heerlijk brood. Ben begonnen met korstjes en nu eet ze beide.
Het brood kun je in het begin het beste niet te vers geven want dan kleeft het erg aan het gehemelte vast. Ze eet meestal 6 à 10 kleine stukjes (1/4 boterham) met beetje boter, appelstroop en af en toe beetje leverpastei. Als ze hier genoeg van heeft geef ik haar een broodkorst in d’r hand en die eet ze dan meestal nog zo op.

Groet Vanessa mama van Senna.

wat ik raar vind is dat hij met een liga en met een rijstwafel geen problemen heeft en dat die der zo in gaan

We liepen met Joël al bij de logopediste rond die tijd. Met een half jaar adviseerde ze ons te beginnen met brood. Inderdaad geen vers brood. Wel met korsten. (schijnt belangrijk te zijn voor ontwikkelen mond- en kaakspieren) Bruin brood is het beste…
Succes ermee. Gewoon blijven oefenen.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker