Wie helpt mij net als in het tv programma thuis met tips en begeleiding met mijn dochter van 4 jaar en mijn zoontje van 2 doet af en toe ook lekker mee.
Ze zijn ontzettend lief maar zijn ook behoorlijk onhandelbaar. Ze luisteren niet als ik ze straf en raken niet onder de invloed als ik uit mijn dak ga.
Het komt te veel voor denk ik.
ik heb via het consultatiebureau iemand die bij mijn thuis filmt maar praat alleen over de goede kinderen van de kinderen om je uit de negatieve spiraal te helen.
Ik weet dat ze lief zijn en hou heel veel van ze maar kan niet omgaan met het negatieve gedrag.
Wie kan mijn helpen!!
Omgeving Hellevoetsluis / Spijkenisse.
Het liefst gratis anders kan ik het niet betalen.
ik ben al een tijd depressief en kom er niet meer uit.
Alvast bedannkt voor de aandacht.X
Begeleiding onhandelbare kleuter
Uit je dak gaan zullen kinderen niet van onder de indruk zijn…
waarom zouden zei dat kunnen en moeten snappen?
Als jij praat over uit je dak gaan kan ik de uitspraak van het cb heel goed begrijpen dan kom je in een spiraal… beloon je kinderen vooral op hun goede dingen die ze doen, praat leg uit waarom iets niet goed is of niet kan enzzzzz
Je wilt gratis hulp ???
gr Tries
Dag Tries
Leuk dat u het leest maar niet leuk om iemand gelijk te beoordelen.
Ik zie op de manier hoe u reageert het totaal niet begrijp, zoals zoveel mensen!
Maakt het voor mijn nog moeilijker op.
Ik vraag niet om tips, ik vraag om vriendelijke hulp van mensen die mijn begrijpen!!
AdB
Gewijzigd door - ik voel me moederziel alleen op 27 Oct 2007 15:39:22
Misschien als je zelf dat iets duidelijker omschijft wat voor hulp je wilt
Als jij schrijft dat ze niet luiseren als je uit je dak gaat tja hoe moet ik daar dan anders op reageren? Ik veroordeel helemaal niks, misschien iets anders omschrijven?
Misschien juist proberen goed gedrag te belonen en het negative te negeren…
Je vraagt om gratis hulp de vraag tekens waren wat voor hulp dan want je krijgt hulp van het CB, Misschien een afspraak maken met je huisarts, maatschappelijkwerker, schoolmaatschapperlijkwerker
Tries
Het is moeilijk om in een paar worden uit te leggen. Het is al gaande vanaf dat ze klein was. Een standje werkt 1 keer en daarna raakt ze er aan gewent en word ze er niet meer koud of warm van. Belonen doe ik altijd al de hele dag door, ik vertel hoe lief ze is dat ze heel goed bezig is maar vertel ook heel geduldig als ze het niet is.
Helaas is ze tig keer op een dag niet lief en dan raakt mijn geduld op.
Ik heb echt dagen dat ik een hekel aan haar negatieve gedrag heb omdat het dagelijks meerdere malen terug komt.
Ik weet dat het erbij hoort maar het is bij haar extreem vaak. Het negeren lukt niet altijd.
Ze heeft een eigen hoek met speelgoed maar wil altijd iets anders doen. het liefst dingen waar ze echt niet aan mag komen. Ik heb geen assesoires in de woonkamer omdat alles een dagtaak zou zijn om ze er van af te houden. Ze vraagt gewoon heel veel aandacht door negatief gedrag te tonen. Dat doet ze al 3 jaar!! Ze is nu 4 en ik word er gek van. Heb wel een man maar die werkt en vind als hij thuis komt lekker achter de tv kan gaan zitten hangen en dat het mijn probleem is, hij weet er ook niet mee om te gaan.
Familie en vrienden hebben het te druk met zichzelf en als ik oppas nodig heb om naar de dokter of andere afspraken te gaan moet ik die betalen. Logeren bij iemand komt niet voor dus ik ben de persoon waar ze 24 uur op een dag al bijna 5 jaar om haar heen heeft.
De huisarts heeft me depressief verklaart en kreeg een advies om naar psyq.nl te gaan. Daar zit ik nu al een paar weken op een oproep te wachten maar hoor nog niets. Als ik aan de buurt ben moet ik oppas voor de kids regelen en betalen en ben zelf een halve dag op pad want het is in Rotterdam.
Op school heb ik met de juf gesproken en die geeft aan dat het goed gaat maar de laatste tijd uit ze zich door kinderen te slaan en te schoppen uit het niets.
Ze heeft ook gezegt om anders via school een maatschppelijkwerkster aan te spreken. Daar denk ik ook wel over, maar dacht misschien kan iemand mijn verder helpen die ervaring heeft waar ik hulp kan vinden en mijn probleem begrijp. Er word al gauw gezegd het goede belonen en het slechte negeren. Dat probeer ik ook maar het is een stressvolle strijd die ik constant met haar heb en ben op aan het raken.
Ik voel me heel schuldig, onzeker en vraag me af hoe ik op bepaalde dingen moet reageren. En de energie raakt ook een beetje op. Mijn zoontje van 2 ziet hoe zijn zus zich gedraagt en doet er aan mee, dan hebben ze de grootste lol samen en ik word alleen maar bozer.
over een paar jaar lach ik er waarschijnlijk om maar nu vind ik het loodzwaar.
AdB
nou ik heb liever dat je je afreageert op tries dan op je kids dus dat doe je al goed…
voor de rest lees ik niets meer en minder als mijn eigen dagelijkse portie… ik heb er 1 van 6, 1 van 4 en eentje van 6 maand…
wat ikzelf in de praktijk merk is . hoe rustiger jezelf blijft , hoe relaxter je kind reageert. dus ik zou beginnen met tot 10 tellen.zeker als dit gebeurt:
quote:
Helaas is ze tig keer op een dag niet lief en dan raakt mijn geduld op. Ik heb echt dagen dat ik een hekel aan haar negatieve gedrag heb omdat het dagelijks meerdere malen terug komt. Ik weet dat het erbij hoort maar het is bij haar extreem vaak. Het negeren lukt niet altijd.
Je zegt ze is 4 dus. dan gaat ze minstens 4 dagdelen per week naar school, joepie tijd voor je twee jarige…maar daar hoor ik je niet over dus graag meer uitleg
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!