Ik ben vanmiddag op het consultatiebureau geweest en ik had
gehoord dat dit voorlopig de laatste keer is.
Maar toen die vrouw Joyce had bekeken en we even hebben gepraat
zei ze dat ze Joyce nog terug wil zien omdat ze nog niet zoveel
woordjes zegt en omdat ze nog niet los loopt.
Ik ben er een beetje onzeker van.
Vraag me gelijk af of ze achterloopt ?
Ik weet dat je je niet zo gauw zorgen moet maken en dat ieder
kind zijn eigen tempo in zijn/ haar ontwikkeling heeft maar toch…
Het houdt me de hele dag al enorm bezig.
Beetje onzeker
Nou denk het niet, Jessin is 16 maanden en zegt nu alleen pappa. Heb het 2 weken geleden nagevraagd op het cb of hij daar dan niet te laat mee is. Nou ze vond van niet. Ik merk wel dat sinds ik daar iets meer aandacht besteed, dat Jessin er meer zin in begint te krijgen (samen boekjes lezen ed). Wat het lopen betreft kom ik zat kindjes tegen die dit met 14 maanden ook nog niet doen, laats zag ik een kindje van 17 maanden die nog niet liep. Laat je niet ongerust maken door het cb meissie, vraag de volgende keer even of het wel goed zit. Jessin is motorisch gezien enorm vooruit voor zijn leeftijd, tja en staat praten op een lager pitje aangezien het niet meteen zijn voorkeur heeft. Ook kindjes kunnen niet alles tegelijk.
Succes !
ZUCHT! ze hebben ook altijd wel wat te zeuren.
trek het je niet teveel aan, wat je zelf al zeg elk kind heeft zijn eigen tempo qua ontwikkeling.
Joyce en Ruben schelen misschien een maandje? maar Ruben loopt ook nog niet door de kamer los te springen
En hij brabbelt dan wel de heeeeelllleee dag door maar ik versta er bijna nog geen woord van.
dit is wat hij op het moment zo’n beetje zeg.
Mama
uma(oma)
BAH!
Nijntje.
Ditz (zijn slaapknuffek)
Eendje
en voor de rest is het de hele dag babababddididididdoedoedoedoelaaallaaallaaa, en gillen (mijn arme oortjes )
Maak je niet te druk komt allemaal wel goed.
Groetjes Marianne mama vanRuben
Je moet je echt niet onzeker voelen.
Het komt vanzelf allemaal wel Yannick zegt ook nog niet zo
heel veel hij brabbelt meer.
Kwa lopen jaa hij loopt nu net dus dat is ook heel laat
hij heeft wel een hele poos aan de tafel gelopen denk wel van
af 1 jaar maar gewoon lopen wou hij niet
ik zeg altijd het komt vanzelf.
groetjes katinka
Wat een onzin zeg dat ze je zo in de war maken. Nog niet los lopen bij 14 maanden? Terwijl het gemiddelde ongeveer 15 maanden is! Beetje suf gedacht van het CB eerlijk gezegd!
En wat dat praten betreft precies hetzelfde verhaal. Ze is net 14 maanden! Er zijn kinderen die met 2 jaar nog niks zeggen en die ineens de smaak te pakken krijgen.
Lieve schat, ik ken joyce niet persoonlijk, maar toch durf ik je bij dezen digitaal gerust te stellen! Ze kunnen nu nog helemaal niks zeggen over hoe haar spraak en lopen zich ontwikkelt. Ze is nog hartstikke jong en het is helemaal niet erg dat ze nog niet los loopt en nog maar een paar woordjes zegt. Paniekzaaiers zijn het daar bij het CB!
Echt, maak je vooral niet druk! En als het je toch bezig blijft houden, bel je gewoon de helpdesk van het CB met ditzelfde verhaal. Wedden dat zij je ook geruststellen? Die mevrouw die Joyce vanmiddag door de APK gehaald heeft, is gewoon in de war geweest met de geboortedatum, dat kan haast niet anders!
Groetekes, Sje
Kop op meid trek het je echt niet aan hoor dat eeuwige cb ook!
Als een zelfverzekerde moeder ga je naar binnen en als een onzekere moeder kun je er weer uit komen!
Jij kent je kind het beste hoor!!
En als het goed in z`n vel zit en lekker mee deint met de dag dan is het toch goed??
Jeetje de hele ontwikkeling gaat al zo snel en elk kind doet het op zijn/ haar tempo!!!
Hier moeten ze nog steeds om de drie manden hen, dus wij in december wer.
Manon zegt ook ongeveer 10 woordjes, liep met 14,5 maand ook pas los en ze doet het super vinden ze. We merken nu dat ze veel meer gaat begrijpen maar die + wijzen is nog steeds haar favoriete woord.
Niets van aantrekken hoor!
Tessie
Hoi,
tegen woordig willen ze dat de kinderen steeds meer kunnen sneller lopen sneller praten.
Ik vind dat jeje geen zorgen hoeft te maken, pas met 2,5 jaar dan moetje je pas zorgen maken,over het praten.
Wat ik wel vind dat ze telkens weer veranderingen door voeren bij het cb,mijn kids zijn alwel 3 en 5 jaar oud.
Mijn oudste zoon liep pas met 18 maanden en mijn jongste liep al met 15 maanden,het praten kwam veel later opgang om dat mijn oudste zoon een achterstand heeft en mij jongste heeft een taalontwikkelingsachterstand met de klanken en bepaalde woorden zegt hij niet goed.
gr angelique
Hallo meiden,
Nou ik ben weer gerustgesteld.
Bedankt voor jullie reacties
Ik ben blij met jullie !
Hoi Miranda…
nog ff een late post maar…
Ik zou me ook geen zorgen maken, er zijn kinderen die pas rond 20 maanden lopen.
Qua woordjes heb ik gehoord dat ze er ongeveer 3 zeggen met de leeftijd van 1,5. Nou en dat mag dus ook onverstaanbaar zijn.
Vergeet niet ze snappen wel al heel veel hoor en dat gepraat komt vanzelf!
Geniet maar lekker van je meisje!
groetjes Marieke
Hoi Marieke,
quote:Ik heb het idee dat ze op die manier al veel meer worrdjes zegt haha ze kwebbelt de hele dag door.
Qua woordjes heb ik gehoord dat ze er ongeveer 3 zeggen met de leeftijd van 1,5. Nou en dat mag dus ook onverstaanbaar zijn. :D
Nou zie nix an t handje dus…
Had hier ook woordenboek russisch nodig
Succes met de vertaling!
Tja wat is achterlopen??
Demi kroop met 6 maanden, stond met 8 maanden, en liep met 13 maanden, redelijk normaal zul je denken, vond het zelfs best snel! Toen demi zo oud was als joyce leek er voor de buitenstaander niks aan de hand.
En tóch heeft ze nu een achterstand van 1 jaar
Je merkt het als ouder zelf hoor, ik riep al heel snel dat er met demi íets’was maar wat??? Daar zijn ze nu nog niet achter, maar uiteindelijk heeft mijn moedergevoel me niet in de steek gelaten!
Niet te druk maken hoor, het komt wel! Jij als moeder weet en voelt het beste of het goed zit of niet!
Succes!
Groetjes Nathalie & Co
Het wisselt ook enorm van cb, belachelijk en gelukkig zie je nu ook dat je je absoluut geen zorgen hoef te maken!
Geniet maar lekker van elkaar en concentreer je op dingen die ze wel kan en die leuk zijn dan enkele opmerkingen van iemand van het cb die duidelijk niet weet waar ze over praat!
Lucas 3,5 praat onduidelijk, het cb hier vond het prima.
Paar km verderop jongetje van 3,3 jaar, praat precies hetzelfde en gelijk naar logopedie doorgestuurd…tss…vriendjes spekken ofzo?