ja het klinkt misschien dramatischer dan het is hoor, maar sommige van jullie weten wel dat ik het momenteel heel erg zwaar heb wegens prive omstandigheden…en dat ik daarom wat minder op het forum kom dan normaal… maar omdat ik toch echt behoorlijk down ben en ja ik toch even met iets in mijn maag zit omdat het een beetje mijn rotgevoel versterkte… tja ik weet ook niet en wat ik al zei; het klinkt misschien dramatischer dan dat het is maar Rico wilde s’avonds altijd een nachtkus en “neuzen” (je weet wel wat eskimo’s enzo doen)
als ik vergat hem een “neusje” te geven dan werd hij helemaal paniekerig verdrietig enzo.
maar nu sinds 3 dagen wil hij GEEN nachtkus van mij meer en ook niet meer “neuzen” overdag knuffelt hij wel altijd gewoon en krijg ik gewoon een kus, het is net alsof hij het expres alleen s’avonds doet, omdat ik het altijd wel belangrijk vind een nachtkus te geven tja… en nu zegt hij dus voor de 3e keer op een rij: nie kusje wil slapen.
en als ik dan vvraag (ik weet het zoiets mag ik uberhoudt niet eens vragen mara het floepte eruit) wil je wel van papa een kus? knikt hij ja, en toen ik vroeg:en niet van mama? zei hij: nee.
wat doe ik in vredesnaam toch fout dacht ik… ik werd er echt een beetje verdrietig van…
overdag knuffelt ie me welliswqaar helemaal plat dus het is niet dat ik denk; oh hij vind me eventjes niet zo lief meer.
want tuurlijk ik ben ook niet helemaal gek
maar gewoon het kwetst me dat hij ineens geen nachtkusje meer wil en dat papa dat wel krijgt. (kinderachtig he;… dat ik dat zo voel… can’t help it!)
denken jullie dat dit weer zo’n fase is? nouja ik wilde gewoon klagen, even gewoon schrijven.
Beetje "gekwetst" door mn ukkie
inderdaad dat was het goede woord het is een ritueel, het nachtkusje hoort erbij.
ik lijk wel een kleuter maar zonder nachtkus slaap ik slechter in (van mijn partner dan he haha) als hij b.v. eerder in slaap valt dan klopt er iets “niet” ofzo.
ja ik snap wel dat je een beetje moest lachen waarschijnlijk omdat het herkenbaar is dat kinderen in die fase komen, maar snap je wat ik bedoel? ik voel me al echt rot genoeg op het moment, en dit kleine zetje maakte me echt even een beetje verdrietig. ik dacht echt: waarom niet???
ik zal je tip is toepassen, ik wil natuurlijk niet dat hij een afkeer krijgt van een nachtkus geven omdat ik dan zeg: oke dan niet"
Ik ben best hard als ze dat hier zegt ik loop zonder pardon der kamer uit en dan begint ze meteen te piepen want dan wil ze wel een kus.
Groetjes,
Michèle
ik denk dat ik dan misschien ook best hard ben, want ik loop dan ook gelijk weg, net als Michele. En Bo is dan ook net als Morgan, heb de deur nog niet eens dicht, en het luchtalarm gaat al af, en als ik dan weer naar binnen ga en vraag wat er is, dan zegt hij: Bo wel neussie neussie!!!
Humor zal ook wel werken hoor, maar hier niet altijd, vooral als hij de kont in de krib gooit, en tja, dan ben ik er snel klaar mee, het is graag of niet.
Maar ik snap echt wel hoe dit nu voelt voor jou hoor meid!!!
liefs woezel
eerst deed rico dat ook gaan huilen
daarom ik stond ook bij zijn deur te wachten… te luisteren… geen alarm. niets!
dat ik op den duur naar binnen liep van: meen je dit nou serieus??
@Wil: inderdaad dit voelt op dit moment echt heel kut als ik het zo mag uitdrukken
Meid ik miste je al op ikkeben en wat naar dat het wat minder gaat. Ik heb niet meegekregen wat er is maar ik herken wel dat je dan wat uit balans kunt zijn en dat dan juist zoiets je kwetst. Juist thuis moet het dan goed zijn. Verstandelijk weet jij heus wel dat hij echt niet minder van je houdt maar je gevoel zegt meteen dat hij minder gek op je is. Onzin! Zo iemand moet het even zeggen. En wat bakmama al zegt hij voelt waarschijnlijk dat het jou uit balans brengt en dat voelt voor zo’n kleintje ook weer raar. Probeer het los te laten. Kun je niet zeggen OK maar mama wil jou wel een kusje geven, smak en dan gaan? Of dat je zegt, OK dan ga ik wel met …(zijn beer/knuffel etc) neuzen hoor, die wil wel! Meestal willen ze dan ook wel weer.
Sterkte meid met wat er ook speelt.
groetjes,
Wendy
Eva en Rico zijn niet voor niets deel van een drieling…Natuurlijk doet Eva hetzelfde als haar ‘broer’! Ik had dat neuzen verzonnen en ze vond het leuk, dus we deden het elke avond. Maar nu wil ze niet meer…met papa wel. Als ik dan zeg: ‘Niet neuzen?’ zegt ze: ‘Nee!’ en loop ik weg. Dan roept ze: ‘Wel eskimo!’ en kom ik terug. Dan duwt ze dat heerlijke neusje tegen me aan. Ik geniet daar ook erg van, vind het zo lief! Wat Bakmama zegt zou bij haar ook helpen, maar dan gaat ze wéér langer door en ons avondritueel duurt al zo lang, hahaha!
Voel je er niet rot onder hoor. Het heeft niks met jou te maken, maar gewoon…het is een fase. Zo lang Rico jou overdag plat kust, is het toch ok? Dan zeg je gewoon een keer zelf: ‘Niet meer neuzen he?’ en kijk je wat hij zegt. Ik denk dat hij over een tijdje wel weer wil! Het is een peuter, zo wisselvallig als wat! Komt vanzelf weer hoor. Don’t worry! Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen hoor. Soms zegt ze: ‘Mama NIET!’ en dan mag ik bv niet meedoen met iets. Dat vind ik dan ook niet leuk. Laatst deed ze het een paar keer achter elkaar en voelde ik me ook rot. Juist omdat ik altijd zo veel met haar doe en alles voor haar over heb! Toen deed ik alsof ik huilde en zei ze: ‘Mama, nee, niet huilen, mama lief, mijn mama!’ en sloeg ze haar handjes om me heen. En toen mocht ‘papa NIET!’ Hahaha. Het is hoe haar pet staat…
Ik zag op je Hyves dat Rico goed bezig is met zindelijk worden? Goed zeg! Wilde je even mailen voor jouw ‘methode’, maar weet niet of je puf hebt om me dat uit te leggen? Komt dan wel joh, het is in elk geval keigoed van hem!
Ik neus wel even met je als Rico even niet wil: neus-neus-neus-neus-neus…Voel je je weer goed nu?
Groetjes Rainbow, trotse mama
nou dankjullie wel enzo voor jullie tekst en uitleg
@Moppiesmama: ja ik maak er geen geheim van ik mail je wel een keer, maar ik ga het niet op het open forum zetten voor mijn part weet iedereen van ikkeben het maar goed je weet niet wie hier verder nog meeleest snapje…
@Rainbow: idd: neuzuh neuzuh neuzuh
maar goed het viel te verwachten he, dat ze weer alle 2 hetzelfde deden
maar idd… dat voelt rot dat als wij ineens niet mee mogen doen of iets niet mogen.
papa grapt al wel vn: goh weet jij ook is hoe het voelt…
maargoed voor mij is het toch anders ik ben vrouw
Natuurlijk snap ik dat, dacht je dat moppie echt moppie heette?
Die papa’s ook! Hier niet zo, al hoewel papa het veel minder moeilijk vindt om “afgewezen” te worden dan mama. hihi.
groetjes,
Wendy
Hoi Mama van Rico,
ik had je idd ook al een tijdje gemist op dit forum…
ik herken het gevoel heel erg, dat je kindje zegt van papa wel en mama niet
dan voel je toch een soort van jaloezie, wat doet mama dan verkeerd?
Maar idd de tip om er lekker een spelletje van te maken is een hele goeie,
deze kunnen wij ook wel eens toepassen.
Deze week ging het hier ook helemaal niet lekker, wegens priveomstandigheden.
Groot gelijk dat je het niet op het forum zet, weet nooit wie dit leest !!
Mail je straks wel eventjes, weet nu hoe het moet, (met dank aan mama van Luna en Mees)
Gr. mama van 2 kids
Ik vindt het niet erg om afgewezen te worden door Noah hoor…
Wil ie geen kus?? Dan niet… zodra je slaapt pak ik mn kusje wel hoor…
maar ik denk dat het een fase is hoor… want Noah heeft het ook gehad…
en maakte er ook maar een grap van… net wat bakmama zegt.
Maar verder ben ik er hard in, dan loop ik weg… en zodra ik beneden ben, begint ie te huilen… “mama kusssssssss”…
Liefs, Melanie
Wat ik altijd bij Nathanael doe als hij geen nachtkus meer wilt, want hij krijgt er altijd 1 voor ie in zn bed ligt en 1 als hij in zn bed ligt, en de eerste wilt ie altijd wel, maar de 2e doet ie soms ook wat moeilijk, dan geef ik hem gewoon een kus op zijn voorhoofd, en dan is het voor mij doen ook goed. Hij draait nooit weg ofzo, tenzij hij echt boos is…
Een vriendin van mij die heeft wel eens tegen hem gezegd van ik wil een kus en anders word ik boos, dat is natuurlijk iets wat je absoluut niet tegen een kind moet zeggen en dat heb ik haar ook gezegd dat ik niet wil dat zij zo tegen hem praat. Als hij niet wil prima, dan moet je er ook niet meer van maken dat het is.
En bovendien ben ik de mama, en niet zij!
Niet dat ik gauw tegen hem ga zeggen dat ik boos word dat ik geen kus krijg, maar ik doe wel alsof ik nep huil, en dan doe hij vrolijk met me mee hahaha
kleine dondersteentjes zijn het, maar wel hele leuke!
Ik hoop overigens dat je je gauw wat beter voelt!!!
Groetjes, Ciska
Nathanael is van 10-06-09
@Melanie, tja de 1 vind het lastig de ander niet, ik vond het gewoon niet tof omdat ik me al rot voelde en dit een beetje als een ‘afwijzing’ voelde.
@mamavan2jongens: oke ik kijk straks anders morgen even!
@Nathanaelmyboy: nee idd nooit zeggen anders wordt ik boos! ik zei wel dat ik daar een beetje verdrietig van ben, maar hij zei wel dat ie me lief vond haha.
ach ik ga de tactiek van bakmama ook toepassen. maar goed als je zelf al helemaal hoog zit en je krijgt ineens out of the blue geen kus of knuffel meer dat is eventjes niet tof.
maar dat geeft niet vandaag heeft hij het ruimschoots goedgemaakt hoor, ik kwam uit bed en hij bleef maar aan mijn nek hangen en armpjes om me heen slaan.
ik weet natuurlijk ook wel dat het een fase is… het voelde gisteren effe rot gewoon. ik bedoel hij zegt regelmatig: mama lieffff. dus ik twijfel natuurlijk niet aan zijn oprechtheid
haha ja als rico het ook maar ene zier zou intereseren dat ik weg liep maar het boeit hem volgens mij bar weinig
aangezien ik het dus die keer wel gedaan had toen ik dit topic schreef.
nu heb ik er gister een grapje van gemaakt zoals jij zei. ik kreeg dan alsnog geen kus maar het maakte het voor mijzelf een stukje minder dramatisch. ik had er zelf een beter gevoel bij.
dankjewel daarvoor.
en vandaag, tja ik kreeg een kus en een neus en toen ik daarna weg liep zei hij: geen kusje geen neuzen he mama.
haha terwijl ik er al wel een paar gehad had. maar goed kleine dondersteen is het!
nou let’s hope so!
Rico is sowieso wel heel erg lief, ook voor andere kindjes, wil altijd helpen enzo super lief. maar nu in de mei vakantie haha merk ik dat hij nukken begint te krijgen inderdaad.
hee maar wel al 2 daagjes droog he
net deed hij weer alsof ie geeen kus wilde, dus ik deed de lamp uit, zegt hij: mama slapen he.
ik zo oohh jij wist dat ik gewoon op je kamer stond? hij zo; en nu die kant op! en wees naar de deur hahaha.
toen viel ik aan alsof ik een leeuw was en hij gierde het uit,
vervolgens kroop ie onder de dekens en kreeg ik alsnog een kus