Beetje bang voor bezuinigingen

Jullie ook?

Hoorde net dat ze op prisjesdag de bezuigingen willen bekend maken.
Of de gastouders gaan er helemaal aan, ze denken nl aan een bepaald aantal uur dat je je kind naar een gastouder mág brengen.
En het uurtarief omlaag, nou dan stoppen er heel veel gastouders.
En ook nog eens de kinderopvangtoeslag omlaag.

Hoe moet ik dat gaan doen dan? Kan ik mijn studie wel gelijk opgeven.

Ben nu best wel in de zenuwen. Komt ook nog eens van het demissionair kabinet, dat dat mag zeg, ff snel iets doordrukken…

Die onzekerheid vind ik echt niet leuk…

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Ik volg het eerlijk gezegd niet zo, maar ik wacht ook in spanning mee af. Niet direct vanwege het gastoudergebeuren, want daar maken wij geen gebruik van, maar wel vanwege de kinderopvangtoeslag. Het zou schandalig zijn als ze gaan korten op het gastoudergebeuren en de toeslag. Wat willen ze nou? Meer vrouwen aan het werk of niet?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Owja heb ook zoiets opgevangen dat ze dat van plan waren, maar is het al definitief dan?

Het is idd heel raar, ze willen vrouwen aan het werk hebben, want thuis zitten, vooral alleenstaande moeders kost geld, maar wil je werken/studeren wordt je aan alle kanten tegengewerkt, ten eerste al het kdv die tegen je zegt 4/5 dagen kdv in de week is wel heelveel voor een kindje hoor moet je niet doen,? 2/3 dagen is nog wel haalbaar. en dan nog de kdv toeslag die tegenwerkt. Hoop echt dat ze niet gaan korten want het laatste wat ik wil is een bijstandsmoeder worden! wat voor voorbeeld ben ik dan…

Ja, ik hoorde het ook!
En daarnaast wilden ze ook gaan snijden in de zorgtoeslag, echt fijn allemaal.
Denk je het allemaal geregeld te hebben, gaan ze alles weer veranderen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nou het zou mij benieuwen wat ze allemaal gaan veranderen.
Vooral de pil uit het ziekenfonds lijkt me helemaal niks…

Wat word het dan?? Nou, dan krijg je weer die ongewenste zwangerschappen… van echte tienermoeders van een jaar of 13/14… die geen kind kunnen en willen opvoeden… dan moet er een abortus komen, en daar moet ook geld aan uitgegeven worden…

Laat de pil er lekker in, krijg je ook geen gezeur… zelfde als de tandartsverzekering is nu nog van je 18e tot je 21ste gratis… dat gaat er ook uit… nouuuuuu fijn!!! ik vindt het belachelijk!!!

Liefs, Melanie

Ja, dáár kunnen ze idd op bezuinigen, ik hoorde het ook van de zorgtoeslag, en in hetzelfde journaal hoorde ik dat ze het EK voetbal wilde binnenhalen en dan voor 50 miljoen de stadions wil verbouwen.

Snap jij het, snap ik het.

Trouwens, hoe willen ze dat doen, als ik studeer krijg ik stufi, en heel de week opvang voor Sarah.
Mocht dat niet meer mogen/kunnen, moet ik studie opzeggen, en gaan werken. Fulltime, want van parttime kom je als alleenstaande helemaal niet rond.
Maar dan zit ik aan hetzelfde aantal uren opvang, en dat kan ik dan ook niet betalen, want werk zonder diploma, nou, dat wordt minimum inkomen (wat minder is dan stufi nu)
Dus dan maar thuis zitten en bijstand idd, is dat wat ze willen? Hopleijk denken ze hier ook aan, moet toch wel??

@Jaantje: Hoezo zeggen ze dat 4/5 dagen niet mag? Is dat hún standpunt of iets landelijks?

volgens mij ga je maximaal 20 euro meer betalen voor de kinderopvang. Maar hoe of wat precies zullen we met prinsjesdag zien, Wij kunnen het allemaal nog wel leien maar leuk is anders zeker als je inderdaad hoort dat alles wat er nu ingeleverd wordt door ons zo weggegeven gaat worden aan de FIFA. Gelukkig kunnen heel veel dingen niet kwa wet die ze willen, op deze manier hoef ik geen WK in eigen land, laten ze om ons heen maar de sukkels zijn die dat wel willen betalen.

Groetjes,

Michèle

@Boukje, nou toen ik me inschreef bij de kdv had ik vijf dagen gereserveerd omdat ik mijn rooster nog niet wist ed. was bij de planning allemaal prima (geld=geld natuurlijk ), toen kreeg ik een rondleiding op het kdv en toen beantwoorde ik dus een vraag dat ik in eerste instantie vijf dagen gereserveerd had, vond de leidster nogal veel, 2/3 dagen was al heelveel voor een kleintje, spreek je wel over een baby die met 6 weken al naar de creche gaat dan natuurlijk maar als je geen andere keuze hebt. Uiteindelijk was dim 2 maand toen hij voor het eerst naar de creche ging en dan twee dagen in de week en een dag naar oma. Straks vanaf oktober is het 3 dagen creche en 1 dag oma, moest wel even slikken hoor toen ik mijn rooster zag aan de andere kant had ik gewerkt was ik waarschijnlijk 5 volle dagen van huis geweest, nood breekt wet.

Ik kan hier zo boos om worden. Idd ze willen toch alle vrouwen aan het werk houden? Nu is in ene de gastouderopvang het zwarte schaap terwijl dat in principe voordeliger is als het KDV. KDV gaat namelijk per dagdeel en gastouderopvang per uur. Als Marco bv vroeg thuis is haalt hij Rens ook vroeg op. We nemen dus alleen de uren op die we daadwerkelijk gebruiken. Trouwens ik ken veel mensen die uiteindelijk voor een gastouder gaan omdat de wachtlijsten voor het kdv ontzettend lang zijn. En die worden alleen maar langer als ze de gastouderopvang om zeep halen.
Wk voetbal is idd belachelijk. Maar wat dachten jullie van Wilders die door 8 man beveiligd moet worden omdat hij zich zo racistisch uitlaat? Die kosten mogen we als belastingbetaler ook lekker betalen. Laat hij daar lekker zelf voor opdraaien komt door z’n eigen gedrag toch? En zo zijn er nog meer dingen te bedenken. Zoals bv de idiote wachtgeldregelingen voor ministers? Als ik geen werk meer heb moet ik het toch ook gewoon met ww doen. En die krijg je ook geen jaren. En dat terwijl ze vaak al direct een andere baan hebben. Echt belachelijk.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Weetje wat het aller belachelijkste is?

Ik ken mensen die samen in de WW zitten, terwijl ze echt wel KUNNEN werken, maar gewoon NIET willen, want werken kost moeite, en word je moe van… en krijgen minder geld dan hun WW… en verliezen al hun toeslagen als ze werken…
Nu krijgen ze internet, de krant, jaarlijks 150 p.p van de gemeente (6persoons huishouden hebben ze). dus reken maar uit.

Dat krijgen ze niet meer als ze gaan werken!
Nou sorry… wij werken hard voor ons geld en krijgen geen dubbeltje van de gemeente, omdat we net 20euro boven het minimum zitten…

Liefs, Melanie

oh maar wat dacht je van iedereen die op papier niet samenwoont om zo alle toeslagen te krijgen. Het is voor mij voordeliger om me vent er op papier uit te gooien want dan levert ie meer op dan wanneer hij bij me woont alleen ben ik zo’n muts die meteen gepakt zou worden.

Groetjes,

Michèle

haha dan houdt het voor ons al helemaal op! ik moet dus 5 dagen in de week werken voor een minimumloon omdat ik kortom niet kan werken in de sector waarin ik ervaring heb omdat ze zoveel harde eisen stellen en er op 1 vacature door 300 man gereageerd wordt. dus ik heb nu tijdelijk een baan aangenomen voor een minimumloon. nou moet ik zelf 400eur betalen voor de kdv voor 5 dagen in de week en waar moeten wij dan van leven? dus hebben we gekozen voor 2 dagen kdv en 3 dagen gastouder simpelweg omdat het goedkoper is.

je moet werken maar je werkt in principe voor de kinderopvang dus kan je toch idd beter in de bijstand? ook weet ik er alles van mensen die op papier niet getrouwd zijn soms denk ik nou dat had ik idd ook wel kunnen bedenken! want die mensen betalen maar 100euro voor de kdv voor 5 dagen in de week en zijn rijker als ik! maar om dan zover te gaan door al die klere bezuinigingen?? waar is NL toch aan toe denk ik dan…ach goede oude gulden tijd

bezuinigen op zorgkosten snap ik al helemaal niet ik betaal nou elke maand aan eigen bijdrage dus ik betaal nooit minder dan 300 euro per maand aan zorgkosten door die klote eigen risico. wat willen ze nou? dat we alleen maar werken om te betalen en dan niets te eten hebben? hup holland hup! eindeloze discussies krijg je hiervan uiteindelijk komt het erop neer dat het kabinet en de koningin maar rond kan komen de rest mag stikkuh!

Nou ik maak dr ook wel druk.
Kloteland wat dat betreft hoor.
Laat ze eerst maar eens die salarissen van die topmannen gaan knippen als je kijkt wat die bankiers etc verdienen.
En alle thuisblijfmama’s aan het werk ???
Ik heb er niets voor niks voor gekozen om thuisblijfmama te zijn.

Ik vindt het echt gewoon zielig… Chris werkt fulltime, ik werk 4uurtjes in de week en nog het minimum halen, terwijl ik echt niet slecht verdien met die 4uurtjes…
Als ik meer ga verdienen, of Chris gaat meer verdienen, moeten we onze huurtoeslag inleveren… en hebben we nog MINDER geld voor boodschappen dan nu…
Het slaat toch nergens op?
Die mensen die ik ken die een gezamelijke uitkering hebben en alles toegereikt krijgen van de sociale dienst of gemeente, hebben het zelfde als wij p.m.

Liefs, Melanie

hey dames, ook hier een mama die zich daar wel boos en zorgen om kan maken, natuurlijk heb je altijd mensen die een bepaald systeem misbruiken…
en da’s wel eens heel irritant, aan de andere kant denk ik, je doet je best maar, want ik wil liever niet thuisblijven, ik werk nu 3 dagen, en daar ben ik heel blij om, omdat ik nog steeds niks van de belasting heb mogen vernemen, betaal ik nog steeds het kdv uit eigen zak (als dat geregeld is, krijg ik het wel terug met terugwerkende kracht… ) en dit is wel ff 550 euro per maand… dus financieel word ik ook niet wijzer van het werken, maar ik vind het wel fijn om even van huis te zijn…daar ben ik eerlijk in, anders draai ik gewoon door…

maar dat ze thuisblijfmama’s aan het werk willen hebben, ik denk dat dat nu ff anders ligt, want er is weinig werk, dus parttimers zijn ze liever kwijt dan rijk… dus nu ist weer liever, blijf maar thuis volgens mij (probleem is dan alleen dat die dames allemaal recht hebben op ww of andere vergoedingen omdat die meiden allemaal netjes gewerkt hebben ) maar ja ze blijven maar lekker klote daarow… ze zoeken het maar uit ! ik blijf me kindje zolang ik kan naar het kdv brengen en lekker werken …