Beestjes

Jens heeft er nooit naar omgekeken, maar Mats is erg geintrigeerd door beestjes in de tuin. Zo zal ie blij lachend een hommel of een wesp vastpakken om het even beter te kunnen bekijken.
Naar ‘nee nee’ luistert ie niet, de eigenwijze grapjas (hij hoort het wel maar gaat dan lachend verder) en ik wil hem ook weer niet bang maken voor insekten.

Hoe zal ik dat het beste kunnen aanpakken? Of moet ik het niet aanpakken en hem het een keertje maar moeten laten voelen (=geprikt worden)?

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Nee, toch proberen duidelijk te maken dat hij niet aan beestjes mag komen… dus neee mag niet met wespen kun je gewoon zeggen doen auw… Roy heeft het ook en nu heeft ie door dat die auw doen, slakken overgens probeert hij te eten (gatver) echt waar brrrr

Tries

Liefs Tries

Evianne is er dus ook zo eentje. Ik zeg steeds tegen dr "nee, lief zijn voor de beestjes anders worden ze bang en dan doen ze je au ". Het begrip lief zijn voor de beestjes herkent ze hier wel omdat we dat altijd tegen dr zeggen als ze te ruw is met 1 van onze 3 katten of 2 honden. Maar ze vind het zo interessant dat ik het er toch een keertje van zie komen hoor. Daarbij vliegen die beesten overal, als dr armpje bv net naar beneden doet zit er weer eentje bijna tussen, dus dan dan veeg je er zelf ook naar.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ik zei gisteren toevallig ook tegen Mats iets in te trant van ‘nee nee, anders ga je vallen en doet het auw’ toen ie aan de parasolstok hing die ik net op tijd kon tegenhouden voor ie omviel. Wat doet die meut? Hij gaat met zijn hoofd tegen mijn knie bonken en vervolgens met een stralende lach naar me op te kijken en trots zeggen: ‘auw’. Hij begrijpt in ieder geval was auw is.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ja, mijn zoon is ook zo’n figuur. Ziet hij een lieveheersbeestje lopen, pakt ie 'm op tussen duim en wijsvinger en gaat er 's lekker in knijpen. Wij 'm duidelijk gemaakt dat dat heel zielig is, want nu is 't lieveheersbeestje dood. Dit mag de pret niet drukken, hij gaat er gewoon mee door.
Nils heeft ook een nieuwe hobby: met de vliegemepper gaat hij sinds een paar dagen alle vliegen te lijf en verrek, hij slaat nog vaak raak ook.