Beentjes uit slaapzak en speen indrukken

Wij willen Eva over een tijdje een ander bedje geven, met een dekbed. Ze lag altijd heerlijk in haar slaapzak, maar nu heeft ze al een paar ochtenden dat ze de slaapzak steeds open doet. Ze staat dan in bed met haar beentjes uit de slaapzak. Laatst had ze hem ook helemaal uit. Het was gelukkig warm toen, anders ben ik bang dat ze het koud krijgt. Ze stond toen alleen in haar luier in bed. Verder drukt ze de laatste tijd met drinken 's avonds steeds haar speen naar binnen. Ze drinkt dan, stopt en drukt de speen in (vacuum) met haar vinger. Ze kan dan niet meer uit de ingetrokken speen drinken en dat vindt ze toch leuk. Raar! Nu weet ik dat meerdere kindjes rommelen met hun slaapzakjes, maar betekent dat, dat ze er aan toe is om zonder slaapzak te slapen? En zou ze de speenfles eindelijk beu zijn, aangezien ze met de speen gaat rotzooien?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat ze zowel slaapzak als fles beu is.
Kan ook zijn dat ze je aan het uittesten is.

Nu er toch een warme periode aan komt, kun je uitproberen hoe het gaat als je haar zonder slaapzak in bed legt en met dekentje/lakentje. Of met dekentje in dekbedovertrek, nog makkelijker.

En 's avonds laten drinken uit een gewone beker. Ze heeft voor het slapen gaan geen grote plenzen meer nodig, dus als ze maar een paar slokjes uit een gewone beker drinkt is dat geen punt. Komt ze echt de nacht wel op door.

Groetekes, Sje

Ja, het zou tijd worden dat ze die vieze fles beu is! Ik ga 'm morgen ritueel verbranden, haha! Net als Emily maakt Eva ook vaak plasjes met de fles. Ze houdt 'm dan op haar hand of tegen haar wang en doet dan net alsof ze het warm heeft en ze water nodig heeft om zich te koelen zeg maar. Gek kind! Ze drinkt voor het slapen gaan wel echt nog behoorlijk wat water trouwens! Slaapzak achterstevoren is een goeie, ga ik proberen morgen. Onder een deken blijft ze niet liggen, dus het zal straks een dekbedje gaan worden. Daarmee wacht ik nog maar even, tot net iets voordat ze 2 is…Kan denk ik nu geen kwaad meer, maar toch…Het is in een ledikant zo’n geprop denk ik? Eerst die achterstevoren truuk maar proberen!

Dylano heeft sinds zijn slaapzak achterstevoren zit hem nog maar een paar keer opengemaakt. Hij kan het wel maar kost hem teveel moeite denk

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Maar Dylano is dan ook een soort Houdini he?

Hier worden alleen als ze wakker wordt der voetjes soms gelucht. Dat houd in dat ze soms der slaapzak een klein stukje open maakt en dat voetjes naar buiten steekt en dat zit ze zo te spelen. Echt uitdoen is er nog niet bij.

Enne de fles tja daar kan ik je helaas geen antwoord op geven gezien morgan hem zelf met 18 maanden verbrand heeft

Groetjes,

Michèle

Erik deed op een gegeven moment z’n slaapzak echt uit en dat was hier een teken dat hij er klaar mee was. Je zou hem bij Eva idd achterstevoren kunnen aantrekken en anders toch de deken in het dekbedovertrek kunnen proberen. Over een paar maandjes op naar het dekbed, hoera!

En die fles, lekker weglaten joh. Je zou denken dat als ze ermee gaat spelen, ze ook geen erge dorst meer heeft.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wat betreft de speen, zoals ik al in het andere topic zei:fels eruit, tuitbeker erin! Ik denk dat ze er uiteindelijk wel uitkomt. Even oefenen, maar dan ben je er wel vanaf. Als ze echt dorst heeft, drinkt ze ook echt wel uit de tuitbeker.

Wat betreft de slaapzak, ben ik helaas een ervaringsdeskundige. Achterstevoren werkt niet bij alle modellen slaapzak even goed. Nou hebben wij een winterslaapzak die je zeg maar om kan klappen aan de onderkant om em kleiner te maken. Daar zat onder bij de rits een lusje en aan de zijkant een soort veter. (is het nog een beetje te begrijpen?? We zijn toen het ritslipje (of hoe je het ook noemt) door het luje gaan halen, dan de veter door de rits en ze kan em niet meer openmaken. Bij haar zomerslaapzak heb ik zelf zoiets gefabriceerd. Ben niet al te handig met naald en draad maar dat lukte nog wel. En het werkt.

hahaha… ik lees het na en snap het zelf niet eens meer! Nou goed, de bedoeling is er!

Wij willen tot na de warmte in de zomer wachten met een dekbedje. Vandaar nog even gehannes met slaapzakjes…

liefs

@liske, ik snap er inderdaad NIETS van! Maar als het bij jullie werkt is het goed he!

Vandaag heb ik de slaapzak toch nog maar gewoon aangedaan en ze heeft 3 (!) uur geslapen. Zonder haar voetjes eruit. Nu ligt ze ook alweer een tijd te maffen. Ik vind die slaapzak toch nog steeds wel lekker warm, zeker in de zomer. Ik denk dat wij dus ook meer in het najaar naar het dekbedje zullen gaan. Dan heeft ze ook een nieuw bed!