Bedtijden schoolkids


#1

wat zijn de normale bedtijden voor kids van 10 en 7 jaar ?

van mij mogen ze tot 20.00 maar papa wil ze om 19.00 naar boven sturen
ze staan door de weeks om 7.15 op

in het weekeind kijk ik niet echt naar de klok maar naar hun gedrag, druk en vervelend? kijk boven maar een filmpje, rustig en gezellig blijf maar lekker beneden.

welke tijden zouden jullie aanhouden

before you judge me, try hard to love me


#2

Tja… denk dat dat er ook door de week vanaf hangt hoe ze zijn
Als ze om 20.00 naar bed gaan, en 'smorgens moeite hebben met op tijd wakker worden, zullen ze toch eerder naar bed moeten.
Hier liggen ze er beide tussen 18.30 en 19.00 op (zijn dan natuurlijk ook nog een stukkie jonger he) en 'smorgens moeite met wakker worden. Tja, nóg vroeger lukt echt niet hoor, haha.

Maar als ze genoeg slaap hebben als ze om 20.00 naar bed gaan lijkt dat me geen probleem. Misschien kunnen jullie beide schipperen en sturen de boys om 19.30 naar bed?


#3

de jongens gaan hier om 19 uur 7 en 3 jaar
sofie van 9 gaat sinds ze 8 is om 20 uur naarbed, wilde eigenlijk toen 19.30 doen maar dat kwam praktisch niet uit. was je net klaar met de jongens moest zij ook naar boven…

dus vanaf 8 jaar om 8 uur

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#4

als ze om 19.00 naar bed gaan slapen ze echt nog niet en ja sóchtends opstaan blijft moeilijk zelfs voor mama maar ik zie geen verschil als ze om 20.00 naar bed gaan.

kimmetje hoe gaan jou kids ermee om dat ze op verschillende tijden naar bed gaan?
want hier gaan ze allemaal om de zelfde tijd naar ben en de jongste zelfs meestal nog later, maar hij kan dan ook bijna elke dag uitslapen.

before you judge me, try hard to love me


#5

de oudste van 14 gaat half 10 en die van 10 gaat half 8 naar bed

Groetjes Bianca, mamma van Kevin* Dylan & Kaitlyn


#6

romy (7jaar) gaat om 19uur naar boven … en om 1930 gaat ik naar beneden.
Ligt ook aan je kind hoeveel slaap deze nodig heeft natuurlijk.

renegade


#7

onze dochter van 6 bijna 7 jaar gaat om 20:00 uur naar boven, om 20:30 ben ik beneden. eerder gaat ze echt niet slapen en ze is niet moe als ze wakker wordt. Ik denk wel dat het per kind verschillend is, als mijn nichtje van 8 te laat naar bed gaat dan wordt ze echt ziek. je kent je kind goed genoeg om te weten wat ze nodig hebben. als je ze om 19 uur naar bed brengt en ze zijn na een uur nog wakker dan was het te vroeg.


#8

mijn dochter 5 jaar lig om 20.00 uur bed doordeweeks.
Vrijdags meestal 21.00 21.30 en zaterdags kijk ik niet op de klok.

Een gewoon om half 7 7 uur wakker hoe laat ze ook na bed gaat


#9

Hier zijn ze 6 en 8 en ze liggen er meestal rond 19.30 uur in. Ze mogen dan als ze willen tot uiterlijk 20.30 in bed lezen. De jongste doet altijd een poging maar is blijkbaar toch te moe want die gaat vrij snel slapen.
De oudste leest wel tot 20.30 en die heeft de volgende ochtend om 7.00 nooit moeite om uit bed te komen. Blijkbaar maakt ze dus goede nachten.

Ze liggen dus vrij op tijd in bed, maar door ze te laten lezen kan hun lichaam zelf bepalen wanneer ze echt te moe zijn om verder te lezen en dan gaan ze slapen. En we hebben 2 vliegen in 1 klap want ze lezen hier dus heel veel.

Overdag tegen een kind zeggen “ga eens een poosje zitten lezen” werkt toch in veel gevallen niet. En op de manier zoals het hier gaat werkt het wel.

Groetekes, Sje


#10

Wat grappig dat je dat zo doet Sje…
Mijn oma zei altijd tegen mijn moeder dat ze niet in bed mocht lezen, want zo kon je je verstand wel verliezen!
Ik deed en doe het nog altijd, lezen om de slaap in de ogen te krijgen

Manderijn


#11
quote:
Mijn oma zei altijd tegen mijn moeder dat ze niet in bed mocht lezen, want zo kon je je verstand wel verliezen!

Tja, die generatie was nog niet zo bekend met wat pedagogisch wel of niet verantwoord was. Zo zei mijn moeder vroeger als wij vervelend waren nogal eens “Als je nou niet stopt, dan breng ik je terug naar je echte moeder!” (en dan maar twijfelen of je misschien echt geadopteerd was!), of “Als je zo doorgaat, ga je op je 12e het huis uit!”.

Ik deed het in mijn broek tegen de tijd dat ik 12 werd…

Groetekes, Sje


#12

Ruben (6) gaat doordeweeks zo rond 18:30-19:00 uur op bed.
en om 6:30 uur gaat de wekker weer voor hem, en 8 van de 10 keer moeten we hem wakker maken.
maar om hem nou nog vroeger op bed te leggen nou neeee
en Zaterdagavond is het meestal tussen 20:00 en 20:30 uur en word ie rond 9:00 uur wakker

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??



#13

Jeetje, ik zit natuurlijk officieel nog niet in deze categorie, maar ben even aan het voorkijken aangezien het nog maar 5 maanden is, maar jeetje wat gaan sommige kids laat naar bed!!! Ja ik ben misschien erg egoistisch, maar ik vind het wel fijn dat de mijne nu nog zo vroeg gaat, heb ik ook echt nodig, de avond een beetje voor mezelf, 8 uur vind ik al laat in het weekend laat staan door de weeks! hahahah wat ben ik dan erg!