Bedtijd?

Hallo allemaal…Mijn zoontje Robin is in oktober 2 geworden en nu vraag ik me eigelijk af…wat is nu een beetje geschikte bedtijd voor zo’n kleintje?
Hij slaapt overdag nog een slaapje van 11 tot 13.00… Hij wordt altijd erg vroeg wakker…zo rond 06.00 uur! Hebben jullie nog bedtijdtips…Persoonlijk denk ik erover om hem rond 19.30-19.45 op bed te leggen…Nu ga ik om 19.15 hem op bed leggen iedere avond…
Liefs Daantjuh

Gewijzigd door - Daantjuh op 18 Dec 2003 09:05:11

Hoi Daantjuh,

Mijn Tijmen wordt in Maart 2 jaar en is ook zo lekker vroeg wakker zo tussen 6 en 1/2 7.

Hij gaat s middags meestal om 12.00 of 1.30 uur naar bed omdat ik met haal en brengtijden rekening moet houden van mijn oudste zoon van en naar school. s avonds liggen ze beide tussen 19.00 en 19.30 uur in bed.

Ik snap niet hoe sommigen het voor elkaar krijge om hun kinderen langer te laten slapen.

Bij ons lukt het niet ook niet als je ze een keer later in bed legt zijn ze nog zo vroeg.

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

Hallo.
Ja ik ken dat ook(nog).Het heeft weinig zin om ze er later in te leggen want dan zijn ze toch gewoon om 6 uur wakker en dan zijn ze heel vervelend omdat ze niet genoeg slaap hebben gehad.Toen Niels 2 was sliep hij overdag niet meer.Want ik kon hem er s avonds niet meer in krijgen.Dan was hij tot 10 uur wakker.Misschien moet je langzaam proberen zijn ochtendslaapje eraf te halen.Of hem alleen tussen de middag een uurtje te laten slapen(tussen 13 en 14 uur bedoel ik).
Groetjes Eljada.
P.s.Volgens mij hoort het er ook wel bij hoor.Die van mij zijn ook meestal rond 6 uur half 7 wakker.

Dan heb ik toch wel een echte slaapkop!
Nadat de klok weer verzet was is het even vroeg geweest (dan bedoel ik 7 uur maar ik begrijp dat hier moeders zijn die dat al laat vinden). Nu, als ik er 's morgens niet uit hoef en ik dus niet de wekker zet, wordt het toch al gauw 8 uur, soms zelfs half 9
Heel erg lekker dus. En dan gaat hij ook nog 's middags van 13.00 tot ongeveer 15.30 tot 16.00 slapen!
's-Avonds dan weer gewoon om 19.30 naar bed (en dat gaat bijna altijd zonder te mopperen).

Ik heb Lucas de eerste paar maanden ingebakerd. Ik denk dat hij daar wel een goed slaappatroon van heeft gekregen.
Maar 19.15/19.30 is volgens mij een hele nette tijd om naar bed te gaan. Niets mis mee!

Groetjes Mim

wat heb ik dan een luizeleven… kids niet wakker voor 8.30 uur
zie nu al op tegen januari als sofie 2 keer in de week om 8.30 op de psz moet zijn

maar ach als dat niet gaat dan blijft ze maar lekker bij me thuis hoor dan zien we wel verder

Hoi Monique…
Wauw gelukkig ben ik niet de enigste…Ik heb altijd het idee dat de hele wereld nog aan het slapen is als ik al op ben…
Is jou zoontje ook vaak wakker in de nacht?
Bij mij was het afgelopen nacht 3x… Ik heb Robin vandaag om 08.30 terug gelegd…Hij was doodop! Hij was om 11.15 uur wakker…Met een stralend humeur…Ik hebhem nu opgehouden en ben benieuwd hoelaat ik morgen er weer tegen aan mag! Heel Veel slaapgroetjes Daantjuh

Hoi Eljada…
Wat een mooie naam heb jij zeg…Bedankt voor je bericht…Dat van zijn ochtend slaapie heb ik al een paar x geprobeerd, maar dan wordt hij soms nog eerder wakker of hij valt om 15uur op de bank in slaap! Ach wij vroeg wakkere mama’s zullen op andere vlakken wel weer geluk hebben…Alleen is het soms wel erg vroeg! Het valt mij vooral aan het einde v.d. Week zwaar! Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij naar de peuterspeelzaal moet…hij heeft nooit echt lang geslapen…en die van jou? Lieve groetjes en alvast een goede nachtrust! Daantjuh

Hoi! Jij hebt (w.b.t.) het slaapgedrag van je kleintje zeker een luizen leven! Maar ik misgun je het zeker niet hoor!
Ach het hoort er blijkbaar bij…puff…wie weet ooit 7uur?!! Ik hoop het! Doei Daantjuh

Hoi Mim! Tjee…geef jij je kids wodka ofzo?
Wauw half negen, das echt een luxe…Voor mij is inderdaad 7uur een hele prestatie
Ik blijf maar gewoon volhouden…Hij is zelfs door omstandigheden een keer om half 11 naar bed gegaan…wij hopen op half 7 maar nee hoor gewoon 06.00uur! Ach ik zet door en hoop dat het uiteindelijk iets later zal gaan worden…(al is het maar 15min…) Erg he? Groetjes Daantjuh

Hoi Daantjuh,

Ja ook ik sta geregeld aan zijn bed toch inderdaad wel 3x gemiddeld per nacht tot uitschieters van wel 7 a 8 keer en daarbij kwam de oudste (30 december 5 jaar) ook nog 2 x in de nacht om te plassen.

Het breekt je wel op die korte nachten net als je weer in slaap valt begint het weer van voor af aan. Ik laat hem in principe wel in bed liggen en zing 1 liedje of geef hem zijn knuffel of speentje als hij die kwijt is.

Ach ja Pepijn slaapt nu gelukkig goed snachts en wil nu ook smorgens wel eens wat langer doortrekken als hij tenminste niet wakker wordt van Tijmen.

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

Hoi Daantjuh,

Stephan is nu dus net 2,5 jaar en slaapt al sinds een hele tijd heel goed 's nachts.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Hij gaat als hij 's middags wel geslapen heeft meestal rond half 8 naar bed en als hij niet geslapen heeft 's middags dan gaat hij rond half 7 naar bed want dan is hij echt kapot.
Hoe laat hij ook naar bed gaat: hij wordt meestal niet voor 8 uur wakker, hihi!
Wat een luxe hè??
Dat was wel anders toen hij nog veel kleiner was natuurlijk, toen hij bijv. 1 jaar was, was hij altijd rond 6 uur al wakker maar ja, toen sliep hij overdag nog 2x.
Maarre…wat betreft 's nachts is het een echte slaapkop en wat dat betreft zat ik eigenlijk hetzelfde te denken als Kim: hoe moet dat als hij straks in januari om half 9 al op de peuterspeelzaal moet zijn??
Dan moet ik rond 8.15 uur de deur uit met hem. Nou, dan mag ik hem om 7 uur wel wakker maken wil hij een beetje “wakker” zijn tegen die tijd!
We zien wel!

Groetjes, Bianca

P.S. Ik vond je site trouwens erg leuk! Goed gedaan van je vriend hoor.

Hoi Daantjuh(o.a).
Ja het breekt mij ook wel op hoor.Als je zo vaak smorgens zo vroeg eruit moet/wakker bent.Ik ga gemiddeld 1 keer in de week gelijk slapen met mijn zoon,als ik hem naar bed breng.Ik blijf er toch altijd bij tot hij in slaap valt.(dat is zo gekomen omdat hij savonds niet wilde slapen),en dan val ik soms zelf ook in slaap.(vorige week 3 avonden achter elkaar vandaar dat ik toen ook niet op ikkeben was hihi.)Daarmee overleef ik het dus.Anders ben ik overdag moe/chagerijnig en heb ik geen zin om wat dan ook te doen.Eerst vond ik het wel zonde van mijn avond maar nu voel ik me gewoon stukken beter,dus daar kies ik dan voor.
En nog even je vraagnderdaad heeft Niels altijd slecht geslapen.Hij heeft tot zijn eerste jaar nooit overdag geslapen wat echt een ramp was!!!En tussen zijn 1ste en 2de jaar dus alleen een uurtje smiddags.Als ik dat dan vergelijk met Iris(nu 1 jaar),die gaat nu naar 1 slaapje per dag(i.p.v 2),alleen die slaapt snachts nog niet door.

Maarre…Ik heb wel fantastische vrolijke,enthousiaste kinderen!Dus daar heb ik dan weer mazzel mee
Groetjes Eljada

Shakira is net 1 geworden dus eigenlijk is ze nog wat te jong om iets over oudere kinderen te zeggen. Uit ervaring bedoel ik dus!!
Maar zij slaapt tot een uur of 8 half 9 's morgens.
's Middags slaapt zij nog tussen 1 en half 3.
En ze gaat 's avonds zonder morren om 7 uur naar bed.
Wat dat betreft hebben wij een modelkindje!!!
Wat ik van mijn schoonzussen weet is dat ze met hun oudste allebei problemen met naar bed gaan hadden. Dat hebben wij gelukkig dus niet!

Een knuffel van een trotse vader!!

Hoi Ammetje.
Nee NOG!!!niet.Maar ik weet uit ervaring dat het van de ene op de andere dag helemaal mis kan zijn…Huilen,krijsen etc.En wat moet je dan doen he?Iris heeft een paar keer van deze “kuren” gehad.Maar ik haal haar niet uit bed.We hebben zoveel problemen gehad met Niels wat dat betreft.Ik ga het nu anders aanpakken…Tenminste…dat is de bedoeling hahaha.
Groetjes eljada

Ze wordt wel eens wakker en dan huilt ze ook flink. Dan gaan we wel naar haar toe en troosten haar. Lukt dat niet geven we haar wat te drinken en dan valt ze (bijna altijd) wel weer snel in slaap. Het is mij ook verteld dat wanneer ze huilen je hun niet meteen uit bed moet halen, dat doen we ook niet. We checken wel ff snel haar pamper of ze niet gepoept heeft natuurlijk.
Maar zoals ik al zei, Shakira is wat slapen betreft nu nog een modelkind…

Maar nu had ik nog een vraagje:
Wat doen/deden jullie als jullie kind van ongeveer een jaar op zijn/haar buikje slaapt?
We hebben hier een klein meningsverschil over dus ik wil graag jullie meningen weten…
Ik zeg zelf laat maar lekker liggen…

Een knuffel van een trotse vader!!

Gewijzigd door - ammetje op 30 Dec 2003 19:55:56

Hoi,

Stephan wilde toen inderdaad ook altijd persé op zijn buik liggen (nu nog trouwens, en hij is nu 2,5 jaar)
Het was niet tegen te houden want als je hem op zijn rug legde, lag hij een paar minuten later toch weer op zijn buik.
Maar op de leeftijd van 1 jaar kan het volgens mij helemaal geen kwaad meer hoor!
Een jonge (pasgeboren) baby heeft vaak nog niet genoeg kracht om zijn hoofdje op te tillen als hij op zijn buikje ligt en heeft daardoor kans op verstikking.
Maar een kind van 1 jaar…volgens mij kan dat helemaal geen kwaad.
Bij Stephan is het altijd prima gegaan!

Groetjes, Bianca

Lucas ligt ook op zijn buik, al een tijdje.
Mijn schoonzusje heeft buikslapers, slapen van baby af aan op de buik.
Moest wel anders doen ze geen oog dicht.
Weet niet of het wel zo’n heel erg groot probleem is.
Ze maken je tegenwoordig ook wel een beetje gek met al die tegenstrijdige uitspraken.
Blijft moeilijk. Maar een kind van een jaar moet volgens mij makkelijk op de buik kunnen slapen.

Groetjes Mim

Hoi.
Volgens mij ook hoor!Zodra ze zichzelf om kunnen draaien mogen ze op de buik.(Je houdt het toch niet tegen).Ik heb Niels ook altijd op zijn buik laten liggen.Maar het is wel een beetje eng de eerste nachten.Je bent toch altijd bezorgd he!
Groetjes Eljada