Bedtijd rekken, iritant!

Joey heeft het helemaal uitgevonden hoor, tijd rekken rond bedtijd. Nog niet eens beneden, maar zodra ik zijn kamer verlaat roept hij me om de haverklap om iets onbenulligs te zeggen… Kom ik dus boven en vraag wat er is, zegt 'ie dat zijn bed blauw is… Of dat hij een jongetje is… Dan zeg ik ja dat klopt, en dan komen er 1000 vragen, waarom mijn bed bruin is, en waarom ik een meisje ben, hoe dat dan komt, of ik dat leuk vind, etc etc… Een keertje is leuk, en ik wil zijn vragen met alle liefde beantwoorden (ik doe de hele dag niks anders momenteel) maar bedtijd is bed tijd. Ik kan hem dat blijven zeggen, maar hij blijft ook gewoon roepen, ook als ik niet meer kom… En dan steeds harder tot hij overstuur huilt, en zusje ook helemaal over de rooie raakt, want die was al net in slaap gevallen…
Kortom elke dag een ellenlang bedritueel dus! Hebben jullie dit ook? En hoe ga je er mee om?

Groetjes Anouk

Soms heeft onze oudste ook van die grapjes. Ik ga er een keer heen en dan mag ze nog wat zeggen, daarna is het slapen. Ze kan ook aardig over de toeren raken, maar daar trek ik mij niets van aan. Gewoon naar beneden en geen aandacht aan schenken.

Als het echt niet gaat, kun je misschien proberen om hem na een tijdje, zeg maar een kwartier brullen, zonder iets te zeggen in bed legt en de deur dicht doen. Dan eventueel na tien minuten nog een keertje herhalen, maar vooral niets zeggen. Zeg maar aai over de bol en weer weg. Dat werkte hier wel goed toen de dames nog kleiner waren.

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

Oh ja, dat hebben wij hier ook. Vreselijk. Het duurt al een eeuw voor ze boven is, maar daar gaat ze ook nog even door. Ze is heel erg druk nog. Ik moet eigenlijk in de verleden tijd praten, want het WAS zo bij ons. Ik heb nu een Dora beloningsbord gekocht en elke keer als ze rustig gaat slapen (dat is de opdracht) mag ze een sticker plakken. Nu heeft ze een Mega Mindy-maskertje in het vooruitzicht, vorige keer was het kinderlipgloss. Eva laat zich daar echt door paaien! Werkt erg goed hier.

Onder rustig gaan slapen versta ik: in bed liggen, liedje zingen, wat kletsen, gaan slapen en in je bed blijven. Ze mag alleen roepen als er echt iets is. Eva riep ook om de haverklap. Als ik dan kwam, zei ze: ‘Er is een tijger op het dak van de auto gesprongen’, of ‘Mama, mag ik morgen een rokje aan?’ Ik vond dat een keer ook niet erg, maar 's avonds wil ik ook gewoon zitten en ontspannen! Ik zei eerst: ‘Ik kom nu écht niet meer!’ Dat hielp, maar toen begon ze 's nachts te zeggen dat ze zere benen had. Dat was altijd over als ze bij ons lag? Ik heb nu dat beloningssysteem en dat gaat goed. Hangt wel van het kind af, maar wat ik zei, Eva is al trots als ze een extra chocolaatje mag ofzo, dus ik paai haar zo om ons na achten met rust te laten!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier ook een goede tijdrekker in huis. “Mama ik mis nog wat” of “Mama vertel nog eens van…” kan uren doorgaan volgens mij. Meestal zeg ik na twee keer, dit is de laatste keer dat ik bij je kom. Ga nog maar even kletsen met je koe en een liedje zingen, dan val je vanzelf in slaap… meestal lukt dat…

Ook onze dochter van 2.5 kan er wat van.
Ze heeft haar ledikant nog,maar we hebben de zijkant eruit gehaalt zodat ze er zelf uit kan. Dit ging steeds hartstikke goed, al een maand of 5. Overdag is ze zindelijk en s’nachts heeft ze een luierbroekje om. Ze is nu al een paar dagen s’avonds aan t rommelen. Voor het slapen gaat ze nog een keer op de pot, maar zodra ze ligt en ik of mijn man zijn naar beneden dan kruipt ze uit bed en gaat in haar laden rommelen,behang er af scheuren, in de badkamer rommelen, ze zegt ook steeds dat ze moet plassen. Ik leg haar steeds zonder wat te zeggen weer terug,maar dit is zo nu en dan drama… gillen en schoppen en er meteen weer uit. Ik ben al een paar avonden aan het doorbijten maar het wil niet lukken… En moet ik haar elke 5 minuten op de pot zetten? Want zodra ik beneden ben en ze is net op de pot geweest, dan zegt ze dat ze weer moet. Meestal komt er ook wel wat,maar vaak gaat ze zitten te praten…Ik negeer het,maar ook dat lijkt niet de oplossing te zijn. Ook uitgelegt dat ze voor t slapen gaan nog even op de pot gaat en als ze dan weer moet als ze er wakker van word dat ze dan even moet roepen,dan komen we. Wij weten het even niet meer… Tips?

Groetjes!