.
Gewijzigd door - mamavanaedan op 19 Mar 2007 23:10:19
hai mama van aeden!!
ik ben janneke en 9 maaden de trotse mama van hannah!!
hannah sliep met vier maanden overdag aardig wat…ik hield haar ook niet wakker…het is haar ritme dus helemaal goed!! daardoor was ze savonds wel vaak wakker en kreeg haar laatste fles om half 11!!! en toen haar bedje en sliep door tot 9 uur!!
op een gegeven moment komt het vanzelf…dan passen ze zelf het ritme weer aan!! het ene slaapje gaat eraf enzv…!!
het kan vast geen kwaad dat hij om 10 uur pas slaapt!! ik zou me er verder niet zoveel zorgen om maken!!
ieder kind heeft zijn ritme!!
liev groet van janneke en hannah
hey,
ik denk idd dat ieder kindje zijn eigen ritme heeft en dat je die ook niet moet verstoren.
toen diantha 4 maanden was sliep ze rond 20.00 uur tot de volgende ochtend 6.30.
maar mijn zus heeft een zoontje van 4 maanden en hij slaapt rond 21.00 maar komt `s nachts nog altijd.
het is overdag ook een wakker aapje.
slaapt bijna niet!
dus laat je zoontje het lekker zelf aangeven, en als hij moe is, lekker op bedje leggen.
doen we met diantha ook. het heeft volgens mij weinig zin om je kindje wakker te houden.
vindt ik ook een beetje zielig.
succes.
Groetjes Christa, mama van 

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben weer helemaal gerustgesteld. Ik maakte me echt een beetje zorgen. Het leek me inderdaad ook zo zielig om hem wakker te houden. Ik ga door zoals het nu gaat. Hij mag het dus lekker zelf aangeven. Hij slaapt genoeg en is hartstikke blij.
Thanks!
Renate
P.S. Christa, Diantha mag er anders ook wezen hoor!!
Later koppelen in de hoop op mooie kleinkindjes?
Hoi Renate
wat de dametjes al zeggen, elke kind heeft zijn eigen ritme.
en waarom zou je iets veranderen als het goed gaat.
Ik heb altijd een boekje bijgehouden over van alles en nog wat van mijn zoontje.
en ronde 4 maand sliep hij erg veel was misschien maar een 45 wakker na de fles en wou dan weer op bed.
S’avond legden we hem om half 9 op bed en dan sliep hij door tot 8:00
inmiddels is hij bijna 7 maand en gaat hij ongeveer 19:00/19:30 uur op bed.
en slaap dan door tot 8:00 uur volgende dag, zelfs dan moet ik hem nog wakker maken.
Suc-6 met aedan, hij heeft een heel mooi rond koppy
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

quote:
Later koppelen in de hoop op mooie kleinkindjes?
haha, dat vindt ik een strak plan!
een ikkeben-koppeltje hihihi
Groetjes Christa, mama van 

Hai!!
Ik ben Charon, mama van 2 jongens! Thomas van 3 en robin van 1.
Robin ging met 4 maand tussen 19,.00 en 20.00 naar bed (=ook laatste fles) Thomas ging na het eten en het badje naar bed. Dat is ongeveer 19.00. Hij werd altijd heel moe van het badderen. Dan kreeg hij een fles, en ging slapen. Om 21.00 kreeg hij nog een fles, en dan tot de volgende ochtend.
Het ene kind laat zich wel regelen zoals Robin, het andere niet. Het is ook maar net wat je zelf prettig vind natuurlijk. Hier zijn de jongens allebei rond 0.600 wakker s’ochtends (al moet ik zeggen dat het de laatste week rond 07.00 is…yes!!!)
s’avonds gaat Robin nu om 18.00-18.30 naar bed, en Thomas om 19.00. We doen ze vroeg naar bed, en dan zijn ze dus ook vroeg wakker… Ik hou van de avonden, vroeg er uit moet ik toch! Of het nou 6 uur of 7 uur is!
Je hebt trouwens een onwijs leuk kindje!!!
hallo
het is waar wat alle mama-tjes hierboven zeggen elk kind heeft zijn ritme.
Alyssa was ook zo toen ze 4 maand was ongeveer, ik begon mij ook vragen te stellen of het wel normaal was, omdat mijn omgeving opmerkingen gaven zoals "moet dat kind nog niet slapen het is al zolaat?"
we hadden het geprobeerd wat vroeger in bedje te stoppen maar had geen effect, ze is eigenlijk langzaam beginnen veranderen in haar ritme zodat ze nu rond 20u a 20.30u in haar bedje slaapt.
Aeden (mooi naam trouwens) zal wel zelf aangeven wanneer hij vroeger moet slapen s’avonds hoor!
groetjes van Samya ,mama van Alyssa

quote:
"moet dat kind nog niet slapen het is al zolaat?"
Samya, dat is zo herkenbaar! Van dat soort commentaar heb ik inderdaad ook last en dan wordt je toch onzeker. Maar ik ben weer gerust. Hij zal dus zijn eigen ritme wel vinden. Ben heel blij met alle reacties want die onzekerheid is nu weg. Mijn mannetje mag het lekker zelf aangeven.
Renate
hallo
mijn zoontje is nu 4 maanden en slaapt van acht uur 's avonds tot 's morgen half zeven zeven uur. dan krijgt hij een fles en dan slaapt hij nog van half acht tot ongeveer half tien. dan om half elf krijgt hij de fles en dan slaapt hij nog maar heel weinig af en toe eens een uurtje. om half drie krijgt hij weer een fles en dan om half zeven weer. daarna slaapt hij eigenlijk tot half elf dan maken we hem wakker voor de laatste fles. en dan leggen we hem weer in bed. maken jullie jullie kinderen ook wakker voor de laatste fles?
Wij maakte lieke altijd wakker voor de laatste fles en dronk hem dan goed leeg,
Daarna meteen terug in bed en sliep dan tot 7 uur.
Op een gegeven moment begon ze te huilen als we ze wakker maakte, en dronk de fles niet meer leeg.
Op advies cb toen geprobeerd om de laatste fles eraf te laten en ging gelijk goed.
Toen was ze 4 maanden en at al groente.
Nu krijgt ze de laatste fles om 20.00-20.30 en gaat dan lekker naar bed tot 7 uur.
groetjes Gytha

hey mama van aeden,
zeker niet ongerust zijn. Ik ben sinds 4 maanden mama vaneen tweeling. Mijn dochters slapen 's morgens tot 9.15-10.00u en krijgen dan hun eerste pap. Ze gaan pas om 22.30 slapen. hun laatste pap is om 22u. Daarvoor zijn ze het wakkerste van heel de dag. Zelf zijn we “late” mensen en op deze manier kunnen wij ook van onze baby’s genieten. Ik geef trouwens maar 4 flessen van 210 soms 235 en dat lijkt echt genoeg te zijn. We kregen onlangs de commentaar dat ze ook niet teveel moeten eten… En ze zijn gemiddelde baby’s.
Vertrouw vooral op je eigen gevoel.
Pssssssssssst…Aedan is inmiddels al 4 jaar oud, dus die heeft vast een heeeeeeeel ander slaapritme inmiddels.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 10 Dec 2009 13:21:46
Mijn zoontje sliep bijna nooit is ongeloofelijk meschien maar is echt zo
alleen om 13.00 uur smiddags de rest van de dag wakker en af en toe in de armen van die haze slaapjes … Soms heel vermoeiend heb er veel vedriet van gehad omdat ons leven even op de kop stond, vaker ging die samen met ons pas slaapen 23.00 uur of 24.00 uur !!!
Maar nu na veel babbelen op deze site … is het ons gisteren voor het eerst gelukt dat de kleine om 21.00 uur de laatse fles krijgt en door slaapt tot 09.00 uur Pfff gelukkig, Maar goed dat kwam omdat ik gewoon op advies 4 x 210 water + 7 scheppen voedding ben gaan geven …
En NU SLAAPT HIJ VERDACHT VEEL ! Vind het heel raar … Of komt het omdat we dat niet gewend zijn …
Kan het door de voeding komen geef ik niet te veel ? Weegt 6 kilo of meer zelf en is 14 weken oud ?
Groetjes Mama van menno
het is nu voor de 2e dag gelukt vannavond nog en dan zal het wel zo blijven eindelijk het is me gelukt … me rug doet al niet meer zo’n pijn van het dragen de hele dag …
Dankjewel Mama’s
Oh’
Zal ik je eens wat verraden ik ben te enthousiat geweest de derde dag is een ramp geweest 21.00 uur naar bedje letterlijk en figuurlijk gehuilt tot 23.30 uur toen toch maar opgepakt en hij wilde meteen eten, daarvan 60 opgedronken en hij was helemaal vertrokken , Erg he ?
Dus ja waar lag het nu dan aan haha zullen die 60 cc dan zo’n wonderen hebben gedaan of zal meneertje er toch nog niet klaar voor zijn ?
Maar goed vandaag weer wakker geweest tot 21.40 uur ben benieuwd als die zich dadelijk gaat melden …
Groetjes