Bedorven melk gedronken

Tim heeft zojuist bij zijn ontbijt een hele beker bedorven melk gedronken. Begrijp niet hoe dit kan, want de datum is nog goed en ik heb het pak gisteren pas opengemaakt. Haha en naar aanleiding van het topic van bakmama ook de temperatuur in de koelkast nagekeken, maar die stond goed. Tim dronk meteen zijn hele beker leeg en begon toen aan zijn boterham. Mijn man drinkt zelden melk, maar had nu toevallig trek in melk. Hij drinkt er 1 slok van en spuugt het meteen weer uit. Bah zegt hij die melk is niet meer goed. Smaakte hardstikke zuur. Nu maak ik me zorgen, want Tim heeft een hele beker op. Volgens mijn man kan het geen kwaad, maar ik weet het zo net nog niet. Weten jullie dit?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Volgens mij kan hij aan de diaree gaan en misselijk worden maar meer ook niet het is niuet schadelijk geloof ik maar dit is echt een sje vraag weer

Groetjes,

Michèle

Ik denk ook niet dat het erg schadelijk is hoor!
Hij kan inderdaad aan de diarree gaan, of buikpijn krijgen, maar ik denk dat het verder wel mee zal vallen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Geen zorgen over maken! Bedorven vlees of vis eten is veel erger. Bedorven zuivel is eerder vies dan schadelijk.

Als je iets eet of drinkt wat echt schadelijk is voor je lichaam, reageert je maag daar doorgaans onmiddellijk op door de boel er meteen weer uit te gooien. Dus als dat niet gebeurd is, lekker zo laten. Hij zal wel gedacht hebben dat het yogho was, anders had-ie het niet opgedronken. Haha!

En vergeet niet: karnemelk is ook een soort zure melk. Die wordt ook gewoon gedronken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Jul 2010 10:38:49

oej! ik snap dat je je rot geschrokken bent.
volgens mij is bedorven melk niet iets wat echt schade kan aanrichten zoals dat kan met bedorven kip oid… ik ehb er in ieder geval nooit van gehoord. maar ik denk dat je best rekening mag houden met eventueel diarree oid…
alvast beterschap mocht hij het krijgen! maar echt meid zoals met rauwe eieren oid dat je dan samonella kan krijgen dat is niet zo met melk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Bedankt Sje, dan ben ik weer gerustgesteld. Voelde me echt zo rot en wist gewoon niet wat ik moest doen. Ik dacht misschien moet ik hem veel drinken geven, zodat hij het snel weer uitplast ofzo. Maar goed dat heb ik niet gedaan, dus ik wacht nu gewoon af. Hij heeft er tot nu toe geen last van, dus ik verwacht dan niet dat dit nog gaat komen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

hou het in ieder geval in je achterhoofd sandra, het is dan wel zo dan melk zuren bevat en dat in feite karnemelk dan ook bedorven melk is… want het is alleen op een andere manier geconcentreerd.
maargoed, ik denk dat het net ietsje anders werkt en dat je darmen daar misschien toch op reageren… of je maag.
maar het hoeft natuurlijk niet

Ja inderdaad, karnemelk is op een ander manier bereid. Heb je gelijk in.

Maar aangezien het blijkbaar mogelijk is om melk op die manier te bewerken zodat het nog geschikt is voor consumptie, zal zuur geworden melk drinken ook niet heel veel kwaad kunnen.
Zo was mijn vergelijking eigenlijk bedoeld.

Groetekes, Sje

haha ja dat begreep ik wel sje haha.
Maar goed, juist omdat het anders is bereid kan het toch zijn dat de darmen er wat geprikkeld op reageren, daarom zei ik al: het HOEFT niet (maar het kan wel ik ben flauw ik hou mn mond)

Het HOEFT inderdaad niet, maar het KAN wel!

Groetekes, Sje