Gisteren waren mijn vriend en ik een dagje kerstwinkelen in Brussel. Het was heel koud, onder het vriespunt en we hebben dus vooral in cafeetjes gezeten! We liepen dicht tegen elkaar aan door de stuifsneeuw. Het viel ons op, dat er wel een heleboel moeders waren die met hun kinderen op straat zaten te bedelen. Het waren allemaal dezelfde types, ongeveer even oud en met een kind van 5 zoiets. Ze zaten op straat met dat kind onder de arm. Nu kun je denken: wat zielig, ik geef geld, maar ik voelde vooral afschuw naar die moeders toe en mijn vriend ook. Hoe kun je je kind nu gebruiken om geld te krijgen? Waarom neem je je kind mee de kou in? Ik begrijp dat er mensen zijn die geen werk hebben, maar waarom bedel je met je kind? Je kunt lijkt mij altijd wel íets doen, al is het het minste werk wat er is…alles beter dan dat toch? Eva en Max lagen gisteren lekker gewassen in hun warme bedjes en wij dachten aan die kindjes, dat die ik weet niet hoe lang op straat zouden moeten liggen…Wat is het ongelijk verdeeld. Wat vinden jullie daarvan, van dat bedelen met kind onder de arm?
Groetjes Rainbow, trotse mama