Bed en box bodem

De laatste paar dagen denk ik dat Danique heel onrustig slaapt. Ze ligt namelijk s’morgens als ik bij haar kom helemaal bovenin het bedje, en dan overdwars! Ze heeft wel gewoon een trappelzak aan als ze slaapt en als ik zelf s’avonds op bed ga, check ik altijd nog even of ze goed onder de dekentjes/lakentje ligt. Ze kan zich wel al omrollen, wel van rug naar buik, maar nog niet van buik naar rug. (Dit heeft ze een paar keer per ongeluk gedaan, maar daarna niet meer.)

Nu is mijn vraag, vanaf wanneer hebben jullie de bedbodem helemaal naar beneden gedaan? Probeer hier zo lang mogelijk mee te wachten, ivm rugklachten, maar op een gegeven moment kan je natuurlijk niet meer anders. De box heb ik ook nog steeds gewoon in de bovenste stand, omdat ik er altijd bij ben als ze daarin ligt. Ook in verband met onze drie katten die de box èn Danique heel interessant vinden.

Toen Erik goed begon te rollen hebben we de bedbodem naar beneden gedaan. Dat was rond de 7 maanden.

De boxbodem staat hier nog in de hoogste stand, maar gaan we één dezer dagen naar beneden doen, omdat meneer zich nu op z’n knietjes probeert te trekken als 'ie zit (jaja dames, Erik levert fysieke inspanning!).

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb toen sinds vorige week alles een standje lager gezet. Hij vond het allemaal prima.
Voor het onrustige slapen heb ik geen advies. Hier namelijk hetzelfde probleem sinds een week

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Bed is hier naar beneden gegaan toen dylano kon rollen is nu een anderhalve maand ofzo en inderdaad kost je je rug maar veiligheid boven alles. En van tevoren een kus geven want anders kan ik er niet meer bij.
Box sinds een week naar beneden omdat hij zelf kan gaan zitten, en anders in een onbewaakt moment misschien zijn eigen aan de spijlen optrekt dus weer veiligheid voor alles

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

We hebben Joey’s bed een paar weken geleden omlaag gezet, maar in de middelste stand. De box staat nog gewoon hoog, hij rolt zich alleen nog maar om en doet verder geen pogingen om zich op te trekken ofzo. Zodra ik ook maar iets zie wat daar op lijkt gaat de box ook omlaag, en het bedje ook.

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

dylano’s bedje heeft maar 2 standen hoog en laag vandaar dus rechtstreeks naar beneden

Groetjes Michelle

Joey’s bed heeft offizieel ook maar twee standen, maar we hebben hem overgenomen van iemand anders, en die heeft er een derde stand bij iop gezet De bovenste stand was ook wel erg hoog, dan zat er nog een ‘‘hekje’’ omheen van 5 cm. hoog… Nu ios de boden echt in het midden van het bedje. Het lijkt me wel raar als de bodem straks helemaal laag staat, zeker met kusjes geven… Ze worden ook zo snel groot!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

Om voor mij de box naar beneden te doen was al een hele stap Lijkt net of hij in de gevangenis speelt. Hij vindt het alleen maar leuk die spijlen enzo…

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik kan er inderdaad niet bij om een kus te geven dan moet ik uitkijken dat ik er niet inkukel, ben niet een van de grootste

Groetjes Michelle

Danique doet nog geen pogingen om zich op te trekken of iets in die geest. Alleen als ze met haar handjes mijn vingers vast heeft wil ze zich wel eens optrekken maar verder nog niet in de box of zo. Helaas kan ons bedje ook alleen maar òf hoog òf laag. Zou wel lekker zijn als hij halverwege kon. Ze krijgt al aardig lood in haar kontje, dus om haar van helemaal beneden uit het bedje te sjouwen gaat straks tegen vallen. Maar jah, inderdaad, als het om de veiligheid niet anders meer kan…

Ik belde net met mijn moeder, die had het erover dat er vroeger zoiets was als een rompertje met een lakentje eraan. Dan was de bovenkant met armpjes gewoon ‘strak’ om het lijfje en de onderkant vanaf de middel is dan een lakentje. Dan zat er aan dat lakentje iets wat je om het matrasje kon spannen. Hebben jullie zoiets al eens gezien of gebruikt? Moeders wijsheden…

Nog nooit van gehoord

Groetjes Michelle

Hou altijd dit in gedachten: “Je kind is altijd 1 stap verder dan jij denkt”.

Dus als je net als nu je af begint te vragen wanneer de bodem moet zakken: laten zakken die handel! Je denkt er niet voor niks over na en je kunt je kind maar beter een stap voor zijn.

Snap best dat je er zolang mogelijk mee wilt wachten i.v.m. je rugklachten, maar dat is naar mijn mening geen reden om de veiligheid en de gezondheid van je kind in gevaar te brengen. Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind zeg ik altijd maar.

Groetekes, Sje

En wat vastleggen van kindjes betreft: NOOIT DOEN!!! Levensgevaarlijk!
En al helemaal niet met trucjes uit grootmoeders tijd. Toen wisten ze minder dan nu over zaken als wiegendood.

Je kindje heeft de leeftijd om het hele bed door te gaan en dan moet je haar niet gaan belemmeren tijdens het slapen. Zelf zou je het ook niet tof vinden als je 's nachts geen kant op kon. Dus nooit vastleggen, ook niet door het slaapzakje onder het matras door te halen.

Dus luister deze keer maar een keer niet naar je moeder want zo’n “moeders wijsheid” is het eerlijk gezegd niet. Da’s beter voor haar kleinkind als je niet op die “wijsheid” ingaat!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jun 2009 11:26:40

Hier is alles naar beneden gegaan toen ze bijna zelfstandig konden zitten.
Dus alleen zitten met ondersteuning van een handje (of 2 ) en wanneer wij ze in de zithouding neerzette…dus nog niet zelf konden gaan zitten.

Mijn box heeft van die blokken die je tussen de spijlen in zette en daarmee de bodem hoog kon zetten, die blokken kun je dus afzagen (als je dat wilt) zodat je een tussenstand krijgt.

In de bedjes hebben we van die blokjes, waar de lattenbodem op rust, die je aan het hoofd- en voeteneind vast maakt in voorgeboorde gaatjes. Zelf een gaatje erbij boren en je kunt daar de blokjes in vast zetten en dan heb je een tussenstand.

Hier staat de bedbodem dus ook laag en ik til Erik altijd zó uit bed dat m’n rug het minst wordt belast. Hij ligt altijd op z’n buik (als je geen buikslaper hebt, rol je kindje dan even op zijn/haar buik). Ik doe dan m’n ene hand onder z’n kontje door en met m’n andere arm leg ik dan onder z’n borstkas ter hoogte van z’n okseltjes. Ik ‘schep’ hem dan zo uit bed en kan 'm zo op m’n arm zetten.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier bed naar beneden toen ze ging rollen was geloof zo’n 6.5 maanden en de box kan in drie standen. als ze nu staat kan ze er goed overheen kijken, maar er niet overheen klimmen (nog) pas als ze dat gaat doen gaat de box ook helemaal naar beneden.

Groetjes,

Michèle

zowel bedje als box staan op de middelste stand. Lindsey kon nog niet zelf gaan staan door zich op te trekken maar begint t inmiddels wel wat interessanter te vinden door zich aan mijn handen op te trekken. dus ook hier gaat dit weekend alles naar de laagste stand. je weet tenslotte maar nooit hoe snel t ineens gaat.

en wat betreft dat romper/lakending, ik heb er wel is van gehoord. ik geloof dat dat de ouderwetse trappelzakken zijn. inderdaad zoals Sje ook zei: niet aan beginnen, dan maar lekker bovenin laten liggen. Lindsey spookt ook het hele bed door, elke keer ligt ze wel weer ergens anders. meestal laat ik ze gewoon maar liggen. behalve gister toen lag ze op d’r buikje, opzich geen probleem natuurlijk maar d’r ene armpje lag helemaal onder d’r lijfje dus toen heb ik ze wel maar even goed gelegd.

liefs,
Rinske

hier ging bed en box omlaag toen er pogingen kwamen tot staan!
ze zijn altijd iets verder als je denkt dus op tijd omlaag zetten zou ik zeggen.
Lieke heeft trouwens nooit in bed gestaan ook niet toen het omlaag stond, bleef altijd keurig liggen.

groetjes gytha

ooohh wat netjes zeg, ben benieuwd hoe dat hier gaat.
ach voorlopig staat ze nog niet, maar zoals je zelf ook al zei ze zijn altijd iets verder dan je zelf denkt. ik heb liever dat ik dan maar wat langer en verder moet bukken dan dat ze ineens kan staan en er vooruit uitkukelt.

liefs,
Rinske

Heb de boel eens even geinspecteerd, en inderdaad… Onze box heeft ook van die blokken. Dan zal ik daar morgen maar eens mee aan de gang zodat de box in ieder geval halverwege naar beneden kan. Wat betreft het bedje, kan ik nu zo even niet bekijken. Het popke ligt net te slapen dus wil haar niet wakker maken. Straks maar eens even zien. Verder moet ik vanaf volgende week toch naar de fysio voor mijn rug (waarschijnlijk een overblijfsel van de zwangerschap…) dus dan kan ik misschien wel eens vragen naar goeie tilhoudingen of zo.

En over moeders wijsheden, ze heeft wel meer van die dingen waarbij ik denk van… Hmz. Vandaar dat ik het hier dan maar weer in een topic gooi, meestal komen er wel goeie adviezen uit voort.