Basisschool

Net een telefoontje gepleegd en stom joh, maar werd even emotioneel…

Ik heb een afspraak gemaakt en Joyce aangemeld bij een basisschool.
27 mei krijgen we een rondleiding en moeten we het burgerservicenummer meenemen en in juli is er een kijkmiddag. Mijn keus staat nu vast ik heb voor deze school gekozen ( na heel lang wikken en wegen )

Mijn kleine meid wordt groot. Zoals het hoort, maar toch… snik…

Oh meissie da’s een hele stap zeg. Ik vond het ook heel wat toen de eerste naar school ging.

Maar ik kan je geruststellen: het is ook wel weer een hele leuke fase! Zeker als je merkt dat die kleine mop het naar haar zin heeft.

Wanneer gaat ze precies beginnen?

Groetekes, Sje

quote:
Wanneer gaat ze precies beginnen?
Joyce word in de zomervakantie 4, dus gelijk na de vakantie denk ik. En vlak voor de vakantie worden ze in groepjes gedeelt zei die vrouw aan de telefoon. Het is een lichte vorm van het Jenaplan. Ik heb hievoor gekozen omdat ik denk dat een grote groep niet veilig voelt voor Joyce. Ik hoop zo dat het een goede keuze is.

Wat grappig dat je dan nu nog op kunt geven op die school. Op de school waar onze dames zitten moet je zo ongeveer voor het tweede jaar al opgegeven hebben anders is er geen plek meer.

Je merkt snel genoeg of het een goede keuze geweest is. Als je gevoel nu zegt dat dit het beste is, dan is dat ook het beste. Niet meer gaan twijfelen.

Groetekes, Sje

het is een openbare school, ze weigeren nooit iemand.
Indien teveel aanmeldingen, is dat hun probleem zei ze en gaan ze voor plek zorgen.

Maar uiteraard al heel wat scholen afgelopen en deze voelt gewoon het beste.

charissa heeft al een rondleiding gehad, ook zie gaat gelijk na de zomervakantie.Ze heeft geen wen dagen maar weet niet of het dan goed is dat ze gelijk volop gaat na de zomer??

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Is heel wat hoor, gelijk hele dagen. Dat trekken ze over het algemeen niet. Hier krijgen ze in de maand waarin ze 4 worden 3 halve wendagen en 3 hele wendagen en dan pas fulltime naar school.

(wij hebben hier op school continu-rooster, dus 8.30 beginnen, 14.30 klaar en dat de hele week door. Dus geen vrije woensdagmiddag).

Groetekes, Sje

Charissa gaat manadag, dinsdag en donderdag hele dag, woensdag halve dag en vrijdag vrij in groep 1
groep 2 is woensdag en vrijdag middag vrij

WAt voor soort school gaan jullie kindjes ? en waarom hebben jullie voor deze school gekozen ?

Naar een chriselijk school, kon kiezen uit 2 1 school had grote klassen, dus twijfelde toen gingen we verhuizen en gingen bijna naast de shcool wonen dus ja werdt het die. Over 2 tot 5 jaar wordt alles hier brede school dus maakte niet uit dat het een openbare school werd. Die staan hier niet zo erg goed aangeschreven.

Onze meisjes gaan naar een katholieke basisschool. Is op loopafstand en een vriendin van mij die hetzelfde overal over denkt als ik als het over onderwijs en opvoeden gaat, was er heel enthousiast over want die had haar oudste dochtertje al daar.

Dat katholiek merken we eigenlijk niks van, hoewel er bijv. met Kerst en Pasen wel uitgelegd wordt waar eigenlijk het Kerstverhaal en het Paasverhaal vandaan komen. Maar verder doen ze niks aan het geloof. Hoeft ook niet van ons want wij hebben ook niks met het geloof. Dus als het een school was geweest waar ze wel elke dag bidden enzo, dan hadden we onze kinderen naar een andere school gedaan.

Na een open dag waren wij ook enthousiast en is inderdaad een erg fijne school, zowel voor de kinderen als voor ons. Tempo van het onderwijs is ook gewoon goed, en je hoort weleens geluiden dat het tempo op openbare scholen soms te wensen overlaat vanwege kinderen uit andere culturen die minder goed Nederlands praten.

Dat is dus niet om te discrimineren ofzo, maar blijkbaar haalt dat weleens het tempo uit de snelheid waarmee leerstof voorgeschoteld wordt.

Groetekes, Sje

Op de school die ik voor Joyce heb uitgekozen werken ze in groepjes van vier maar krijgen ze ook klassikaal les. Ze zitten met twee klassen door elkaar en elk kindje wordt gekoppelt aan een jaar ouder kindje en ze mogen werken in eigen tempo. Een kindje wat slimmer is kan gewoon vooruit werken. Ook kijken ze heel goed naar de indeling van groepjes. Afijn, dit is in grote lijnen de school van Joyce. Schiet er maar op hoor, ik hoor alle meningen graag.