Basisschool->kinderwagen weg...beetje baby

'En oh oh, wat heb ik het er moeilijk mee…

Nu ben ik in de ontzettende luxe positie, dat ik 2 nieuwe kinderwagens heb. Voor ieder kind heb ik er eentje gekregen (alles dubbel gekregen…), maar de wagen van Veronica wordt dus morgen verkocht. Niet te geloven, hoe zwaar ik het er mee heb. Had ik niet verwacht.

Net schoongemaakt, in elkaar gezet en och och… kan mijn ogen er niet vanaf houden. Gaat die meid naar de basisschool en ik verkoop de kinderwagen waar ze als baby in lag. Vond het best symbolisch hoor. Zei ook direct tegen Marcel (behoorlijk vijandig):“De wagen van Lucas wordt voorlopig NIET verkocht hoor!! Zelfs niet, als ie al lang en breed overal heen loopt!”. Marcel zei heel geschrokken:“Nee nee, dat doen we niet”, zo vijandig zei ik dat dus.

Nu moeten jullie weten, dat IK degene ben, die de wagen verkocht. Er is nu eenmaal iemand die er om zit te springen (over 9 weken uitgerekend van dr 5e kindje) en een vriendin van me wist, dat ik er nog eentje wilde verkopen. Tja, dat is helemaal waar, maar ik was niet actief op zoek naar een koopster. Slik.

Weer vertelde ik aan Marcel, hoe rot ik het vind, dat hij geen 3e kindje wil. Ik vind het ook heel erg hoor, maar ik ben gewoon jarloers, als ik weer iemand hoor, die zwanger is (tot Maxima aan toe!!). Uiteraard doe ik altijd heel blij enzo. En jeetje zeg, ik héb 2 kinderen, een jongen en een meisje. Beide gezond. Als er iemand moet weten, wat een voorrecht het is, om een kind of zelfs 2(!!) kinderen te mogen krijgen, die ook nog eens gezond zijn, nou dan ben ik het wel. Immers, bijna had ik er maar 1 gekregen en was Lucas dood gegaan. Dus dat besef is er wel degelijk hoor! Dat zal dan ook vast de reden zijn, dat ik niet aan iemand durf te vertellen. Internet is anoniem (redelijk dan) en alleen een goede vriendin, weet wat een moeite ik er mee heb. Nu dus ook mensen van internet… Ik vind het echt heel slecht van mijzelf, dat ik zo naar andere zwangere moeders kijk. Dat ik zo naar moeders met meer dan 2 kinderen kijk. Ik ben zeker wel blij hoor, voor die mensen!!! Ik misgun het niemand. Maar toch… Stom stom stom van mij.

Als ik Ome Willem was, sloeg ik mezelf nu, met drumstokjes op mijn hoofd. En dan was het over. Maar helaas, ben maar een simpele vrouw, die er gewoon niet met dr pet bij kan, dat het echt afgelopen is. Nou ja, afgelopen klinkt wel een beetje heftig, maar dat ik er echt niet een (zo door mij gewenst) 3e kindje bij zal krijgen. Nee, dat zit er echt niet in, mijn man wilt het PERSE niet. Dus is hij gesteriliseerd. Moet nog terug naar het ziekenhuis, om zaad te controleren en och jongens, wat hoopte ik toch, dat het niet goed zou zijn en dat ie nog eens terug zal moeten. Maar ja, dat is toch ook wel een beetje stom. Hopen op een “ongelukje”…

Marcel weet hoe ik denk hoor, maar hij kan er niets mee. Ik heb zelfs gezegd tegen hem:“Mochten wij ooit uit elkaar gaan, dan zal ik toch weer eens zwanger raken, mocht het nog lukken”, uiteraard vond ie het niet leuk om te horen (kan me daar wel iets bij voorstellen ook), maar hij wist in ieder geval wel, hoe ik me voelde. Ik ben van mening, dat als hij het echt niet meer wilt (is niet over 1 nacht ijs gegaan), dat ik niet mag doordrammen… Dus doe ik dat niet meer.

En nu gaat dus een kinderwagen weg en zat ik hier met tranen op mijn wangen achter het toetsenbord. Want leuk vind ik het niet hoor!!!

Monique (en Veronica slaapt zowaar nog steeds!!! Das goed nieuws dus hahaha)

groetjes Monique

Kan me die gevoelens wel voorstellen hoor. Ik zelf heb daar niet zo’n “last” van.
Maar ik ben dan ook behoorlijk nuchter ingesteld. Niet dat ik niet emotioneel ben hoor, heel erg zelfs. En nog veel meer sinds de geboorte van Lucas.

En ik kan me zo voorstellen als je een derde kindje wil en het kan niet (om wat voor reden dan ook) dat dat heel erg zwaar is. Maar zoals je al zegt heb je gelukkig 2 gezonde kinderen. Had je die niet dan was het misschien wel nog moeilijker om te accepteren.

Veel sterkte en huil maar lekker een keer. Kan altijd opluchten.
Ik spreek uit ervaring

Groetjes Miriam

hoi naamgenote,

zou he aan de naam liggen??

Ook ik had er moeite mee om onze maxicosi van Pepijn en tijmen (4 ,5 en bijna 1,5) aan mijn schoonzus te geven. Mwet in het achter hoofd dan is het niet verkocht en lan ik hem nog altijd terug krijgen.

Zelf wil ik emotioneel wel een derde kindje maar nu effe niet. heb de handen aardig vol met net een verhuizing achter de rug en zo. Mijn man weet het nog niet zo zeker dat hij wel een derde wil. Hij kampt wa met lichamelijke klachten vanwege stress en kan er nu echt geen derde kindje bij hebben . hij voelt zich heel erg verantwoordelijk voor zijn gezin zijn nieuwe baan als hoofd en het nieuwe huis. dus hij heeft effe genoeg aan zijn hoofd. dus verstandelijk weet ik dat het niet verstandig is om er nu te gaan proberen of ik weer in verwachting mag raken.
Het liefst zou ik nog willen wacten tot tijmen bijna 3 is maar ik ben al 36 en de klok tikt door moeilijk!!!

Inderdaad ook wij hebben 2 gezonde knullen en ben ik super trots en blij mee maar dat gevoel blijft.

Ik voel met je mee…

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

Lieve Monique.
Ik heb best medelijden met jou want ik kan me best voorstellen hoe moeilijk het is om een kinderwagen te verkopen.Het is alsof je een periode afsluit.Ik noem het maar een ‘ik zit in de kleine kinderen periode’.Het is natuurlijk ook des te moeilijker omdat je man geen derde kindje wil en jij wel heel graag.En het ook nog zou kunnen.Want het is bijna net zo erg als bv je baarmoeder kwijt zijn of vervroegd in de overgang komen,die maken ook een soort rouwproces,zeg maar een soort afsluiting door.Alleen ligt het probleem dan bij henzelf.Ik denk dat je dan ook op meer begrip van buitenstaanders zult krijgen als je zegt dat je het er moeilijk mee hebt.Nu is het een vrijwillige beslissing van je man en gaat niemand zich daarin mengen terwijl jij er toch veel verdriet om hebt,en er graag over wilt praten.Nou meid ik vindt als ik eerlijk ben dat je man ook wel egoistisch is geweest als het zo gevoelig ligt bij jou.Je hoort het ook wel eens van andere stellen.De vrouw wil graag maar de man nog niet en dan zeggen die vrouwen;ja je moet er wel allebei achter staan he!.En dan denk ik vaak,ja maar jij staat er toch ook niet achter om geen kinderen te hebben!Waarom krijgen die mannen dan hun zin weer.Mijn man stelde het bijv ook steeds uit en op een gegeven moment dacht ik gewoon,ja het is wel goed met jou.Ik stop met de pil en als je geen kinderen wilt dan neem jij zelf maar de maatregelen.Nou 9 maand later werd de eerste geboren en hij is eraltijd blij mee geweest.Maar ja daar heb jij nu niks aan.Ik wil je in ieder geval wel veel sterkte wensen enne voorlopig geen spulletjes meer verkopen hoor!
Liefs en groetjes Eljada.