Mijn dochter van 2 weken heeft nog steeds een zogenaamd ‘baringsgezwel’ op de linkerkant van haar achterhoofd (ontstaan tijdens de uitdrijving). Ik begreep dat dit na enkele dagen weg zou moeten zijn maar echt progressie zie ik niet hierin…
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Baringsgezwel
Klinkt heel eng, geen ervaring mee, maar moet je met haar niet snel naar het CB(consultatieburo), anders heb je daar ook inloopuren en kan je het daar altijd vragen, zij zullen het vaker meegemaakt hebben, succes en nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter
Ik heb er (gelukkig) ook geen ervaring mee, maar ik zou er zeker mee naar het consultatiebureau gaan. Daar zijn ze tenslotte voor en je kan maar beter gerustgesteld zijn toch?
Geniet lekker van de kleine meid en ook namens mij nog van harte gefeliciteerd!
Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)
geen ervaring maar wat ze hiervoor zeggen gewoon naar inloop op het cb gaan hoor
en anders ff ha toe
groetjes bianca
Hmm geen idee is dat zo’n hele dikke bult? zijn buurmeisje heeft zo iets, maar weet van haar dat dat heel lang kan duren…
vraag het ff op het cb
Tries
Liefs Tries
Dank jullie wel allemaal!
Een afspraak op het CB heb ik volgende week. Een baringsgezwel komt vaker voor, vooral bij kinderen die met het vacuum geboren zijn. Zelf schijnen de baby’s er niet veel last van te hebben.
aha een duidelijke vervorming van het hoofdje dus, tja sofie is met de vacuum gehaald die had geen bult maar wel een zware wond ervan, die kon je tot een jaar later nog zien zitten en toch zeggen ze dat kids er geen last van hebben behalve in de erste periode , dan moet je ze wat meer met rust laten ivm hoofdpijn, maarja jouw dochter is nu al 2 weken oud…echt ik zou het navragen op cb en anders naar je huisarts gaan, in ieder geval geniet wel van die eerste babytijd want het is zoooo snel voorbij
groetjes