Bang voor zusje

Joey lijkt de laatste dagen wel bang te zijn voor Jessey! Jessey tijgert de hele kamer door, en zit dan natuurlijk aan het speelgoed van Joey. Dat vind hij niet leuk, maar hij lost dat goed op door haar iets van haar zelf te geven, haha!

Maar Jessey gilt vaak heel hard, ze ontdekt haar stem zeg maar (al een paar maanden… zucht) en Joey rent dan op mij af en begint te huilen. Ik leg hem dan uit dat Jessey aan het spelen is, en dat ze gilt omdat ze nog niet kan praten, maar hij vind het niet leuk! En dat terwijl hij er zelf ook wat van kan, haha!

Hij begint ook steeds vaker jaloers te worden als ik Jessey bijvoorbeeld op schoot heb, dan roept hij boos dat ze op de grond of in de box moet! Ik leg hem dan telkens uit dat Jessey lief is, en dat ze ook bij mama mag zitten, en zeg dat Joey er bij mag komen, maardat wil hij dan niet…

Nu lijkt het net of Joey een hekel aan zijn zusje heeft, maar dat is niet zo! Hij geeft haar heel vaak spontaan een kusje, en zeker als ze naarof uit bed komt krijgt ze een kus. En als ze huilt brengt hij haar de speen of geeft haar iets te spelen, als ze omvalt zet hij haar rechtop, haha! Hij is dus wel erg gek maar haar, maar vind haar soms ook maar een lastig meisje, en dat gillen vind hij echt eng!

Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan allemaal… Iemand tips? Ik leg hem zo veel mogelijk uit, dat ze nog klein is, niet kan praten en lopen, dat ze geen chipje mag omdat ze maar 1 tandje heeft (hij wil alles delen) etc etc… Maar ik betwijfel of hij dit allemaal begrijpt… En ik kan me ook haast niet voorstellen dat hij zich dan groot voelt terwijl hij dit niet wil, want hij krijgt evengoed een flesje warme melk als hij dat wil, hij mag verschoond worden op Jessey´s commode, hij mag in de box en wipstoel spelen, en krijgt evenveel aandacht als haar… kortom, hij mag ook baby zijn als hij dat wil zucht, wat is het soms moeilijk…

Groetjes Anouk

Ik denk dat je het heel goed aanpakt. Je legt hem uit wat wel en niet kan en zo te horen is Joey ook een hele lieve grote broer. En ja ben bang dat ie dat gillen maar voor lief moet nemen. Ik kan je geen tips geven verder.

Groetjes,

Michèle

Hij ervaart Jessey nu natuurlijk als bedreigend, eerder was ze een hulpeloze kleine baby en nu kan ze steeds meer en komt ze ook in zijn territorium (zijn speelgoed e.d.). Ik denk dat je het goed aanpakt en heb verder geen tips voor je.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik denk ook dat je het al supergoed doet!!! Vergeet niet de peuterpuberteit he, ook dit soort dingen hoort daar bij. Het is nu één groot leerproces voor hem! Door blijven gaan zoals je doet, je doet het echt goed!